دوست دارید با اسمارتفون خود عکسهای زیبا در شب و از آسمان بگیرید؟ این 5 توصیه را بخوانید

0bb0163119bb838f0c8f399f0b93dc0de362eafa-1397352613

حتما بارها شده که خواسته‌اید در شب یا تاریک روشن با اسمارتفون خود که کلی ادعا درباره دوربینش شده است، عکسی از آسمان و وضعیت زیبای ماه بی‌اندازید و پس از دیدن نتیجه واقعا ناامید شده‌اید. واقعا مشکل کجاست؟ مگر بارها در بررسی‌ها نشنیده و ندیده‌ایم که مثلا فلان دوربین اسمارتفون نور بیشتری را وارد می‌کند و همین دلیل بر عملکرد بهترش در نور کم می‌شود؟ پس در عمل چطور می‌شود؟

شاید مشکل جای دیگری و مثلا طریقه نادرست عکسبرداری ماست. در مطلب کوتاه زیر 5 توصیه که می‌تواند در عکسبرداری در هنگام شب به ویژه از آسمان حسابی به کارتان آید، جمع آوری کرده‌ایم. امیدواریم که مفید واقع شود و عکسهای بعدی‌اتان حسابی حرفه‌ای و با کیفیت باشند.

1.از شهر خارج شوید

42dccffebcc2e825987c8160511dec85ae6c202f-1389442847

نور محیطی ساتع شده از لامپ‌ها و محیط شهری روی دید شما و دوربین از آسمان تاثیر می‌گذارد. اگر می‌توانید از شهر دور شوید تا بتوانید زیبایی‌های واقعی آسمان را ببینید و از آنها عکس بی‌اندازید.

2.از سه پایه استفاده کنید

آیا می‌دانید که برای عکسبرداری در نور کم، استفاده از سه پایه از ملزومات است؟ حالا چرا؟ چون استفاده از این وسیله میزان لرزش را صفر کرده و از تار شدن تصویر می‌کاهد.

3.برنامه مناسبی برای عکاسی تهیه کنید

همه چیز سخت‌افزار نیست و نرم‌افزار مناسب هم در عکسبرداری اهمیت دارد. از آنجایی که در اسمارتفونها توانایی کنترل سرعت شاتر را ندارید، می‌توانید از برنامه‌هایی که هم برای iOS وجود دارند و هم برای اندروید استفاده کنید.

در iOS می‌توانید از برنامه‌هایی مثل Slow Shutter Cam یا Average Camera Pro استفاده کنید. در اندروید هم می‌توانید از برنامه‌هایی مثل Camera FV-5 Lite یا Night Camera بهره ببرید. این برنامه‌ها در فاصله زمانی بسیار کم تعداد زیادی عکس می‌گیرند تا تاثیر اکسپوژر طولانی را به حداقل برسانند.

4.از فلش یا HDR استفاده نکنید

7d936403261f535cb111b02b7cba3a9c4cd4c642-1397183627

تنها به این دلیل که بیرون تاریک است، نباید از فلش استفاده کرد. استفاده از فلش هنگام عکاسی از آسمان، نور ستاره‌ها را از بین می‌برد و نتیجه یک صفحه سیاه خواهد بود، پس بهتر است اصلا از فلش استفاده نشود. استفاده از مود HDR هم سرعت عکسبرداری را پایین می‌آورد، پس خاموش کردن آن کارایی را در شب بالاتر می‌برد.

5.زوم نکنید

شاید با دیدن یک ستاره پر نور وسوسه شوید که از زوم استفاده کنید، ولی زوم دیجیتال هیچگاه تاثیر خوبی بر روی نتیجه عکاسی نداشته است. هر چه زوم بیشتری انجام دهید، کیفیت عکس پایینتر می‌آید.

امیدوارم در عکاسی بعدی‌اتان موفق باشید

 

3 در مورد “دوست دارید با اسمارتفون خود عکسهای زیبا در شب و از آسمان بگیرید؟ این 5 توصیه را بخوانید”

  1. العان این چیزهایی که شما گفتید دختر عمه بنده هم میدونه یه چارتا چیز تخصصی تر میگفتید مثلا آموزش همون برنامه camera fv=5 خب اون برنامه یه برنامه ایه که با کلی امکانات که فقط کسی میتونه باهاش کار کنه که کارایی دوربین های دی اس ال آر رو بلد باشه و گرنه وقتی تو شب سرعت شار رو بیارید پایین از اونور هم باید ایزو رو دست کار کنید خب اینو هرکسی نمیدونه و درضمن این عکسهاییم که گذاشتین تمامشون با دوربینهای حرفه ای گرفته شده نه با موبایل

  2. بسم الله الرحمن الرحیم
    أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

    سلام خیلی ممنون
    انشاءالله سربلند باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH