استعلام گذرنامه

تمام روش‌های استعلام گذرنامه به زبان ساده

اگر در روزهای آینده قصد دارید که از کشور خارج شوید در ابتدا باید نسبت به اخذ گذرنامه خود اقدام کنید. انجام این پروسه کمی زمانبر است و می‌تواند تا چند روز نیز طول بکشد؛ پس بهتر است که عجله کنید. اگر می‌خواهید بدانید که وضعیت پاسپورت شما چطور پیش می‌رود، می‌توانید با انجام ترفندهای خاصی به استعلام گذرنامه بپردازید.

روش‌های زیادی برای استعلام گذرنامه‌تان یا پاسپورت وجود دارد که ما در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت. شما می‌توانید با در اختیار داشتن کد ملی و دیگر اطلاعات خود به سایت‌های مختلفی مراجعه کنید و یا با استفاده از اپلیکیشن‌های مربوطه از گذرنامه خود استعلام بگیرید.

علاوه بر آنها، امکان استعلام گذرنامه از طریق پست و تلفن ثابت نیز وجود دارد. افراد باید برای درخواست پاسپورت یا گذرنامه به صورت حضوری به مراکز پلیس بعلاوه 10 مراجعه کنند. ولی نیازی نیست که حتما برای استعلام وضعیت گذرنامه به صورت حضوری به جایی بروید، چون می‌توانید این کار را به صورت آنلاین نیز انجام دهید.

پس اگر به تازگی نسبت به صدور گذرنامه اقدام کرده‌اید می‌توانید با استفاده از روش‌های این مقاله از وضعیت گذرنامه خود باخبر شوید. بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با ترفندهای متفاوتی برای استعلام گذرنامه آشنا شوید.

معرفی چند روش برای استعلام گذرنامه

همانطوری که در بالا نیز به آن اشاره کردیم افراد برای خروج از کشور نیاز به پاسپورت یا همان گذرنامه دارند. بدون داشتن پاسپورت امکان خروج از کشور وجود ندارد. برای صدور پاسپورت باید حتما به صورت حضوری به یکی از مراکز ذی‌ربط مانند پلیس بعلاوه 10 مراجعه کنید، اما برای باخبر شدن از وضعیت پاسپورت چه باید کرد؟

استعلام ممنوع‌ الخروجی با چند روش متفاوت + چرا ممنوع‌ الخروج می‌شویم؟

پیگیری وضعیت پاسپورت با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم به سراغ معرفی برخی از این روش‌ها برویم و علاوه بر روش حضوری، استعلام گذرنامه از طریق پست، کدهای مختلف، سامانه و غیره را نیز برای شما ارائه کنیم.

استعلام وضعیت پاسپورت از طریق اپلیکیشن

پلیس من

در روش غیرحضوری تنها چیزی که برای استعلام گذرنامه به آن نیاز دارید کد ملی شماست. بنابراین ضروری است که در این روش برای انجام این کار، با در اختیار داشتن کد ملی خود به سامانه پلیس من مراجعه کنید.

سپس با توجه به گزینه‌های موجود، روی یکی از موارد بزنید تا صفحه جدیدی برای دانلود اپلیکیشن پلیس من باز شود.

اکنون پس از ورود به آن می‌توانید از خدمات مختلفی نظیر استعلام گذرنامه استفاده کنید. البته بهتر است بدانید که برای استفاده از این سرویس باید مبلغی به اندازه 5200 تومان را بپردازید.

اگرچه این روش هزینه‌ای را برای کاربر در بر دارد ولی یکی از ساده‌ترین و مفیدترین ترفندهایی است که می‌توانید برای استعلام گذرنامه از آن استفاده کنید. چرا که بسیار سریع‌تر جواب می‌گیرید.

پیگیری گذرنامه با پیامک

شماره 1100300

برای استعلام گذرنامه روش‌های پیامکی‌ طراحی شده‌اند تا راحتی را برای کاربران به ارمغان بیاورند. شما می‌توانید با استفاده از شماره 1100300 درخواست استعلام وضعیت گذرنامه خود را صادر کنید.

بنابراین از شماره موبایلی که برای صدور گذرنامه از آن استفاده کرده بودید یک پیامک با محتوای عدد 1 به سرشماره بالا ارسال کنید. مراحل را ادامه دهید و در انتها کد ملی خود را وارد کنید تا از گذرنامه شما استعلام گرفته شود.

استفاده از 1100

علاوه بر روش‌ بالا شما می‌توانید از ترفند پایین که نیاز به اینترنت ندارد نیز برای استعلام پاسپورت خود استفاده کنید.

  1. در این روش تنها نیاز است که به سراغ پیامک گوشی خود بروید و علامت سؤال (؟) را به سرشماره 1100 پیامک کنید.
  2. در پیامک جدیدی که برایتان ارسال می‌شود باید عبارت گذرنامه را دوباره ارسال کنید. سپس کد ملی خود را نیز بفرستید.
  3. پس از این کارها پیامکی مبنی بر وضعیت گذرنامه‌تان برای شما ارسال خواهد شد.

توجه کنید که این روش نیز مانند روش قبلی هزینه‌ای برایتان خواهد داشت و باید برای هر پیامک مبلغ 150 تومان بپردازید.

استعلام گذرنامه با کد USSD

استفاده از *110#

استفاده از کد دستوری یا همان کد USSD به شما امکان می‌دهد تا راحت‌تر از پاسپورت خود استعلام بگیرید. برای انجام این کار کافی است که از مراحل پایین کمک بگیرید:

  1. به بخش تماس‌ها بروید و در شماره‌گیر دستگاه خود شماره *110# را شماره‌گیری کنید.
  2. حالا باید شماره 2 (خدمات در دست اقدام) را وارد کنید و سپس شماره 1 (پلیس +10) را بفرستید.
  3. در این مرحله، شماره 4 (وضعیت مدارک) را وارد کنید و در بخش بعدی روی شماره 3 (گذرنامه) بزنید‌.
  4. در نهایت، کد ملی خود را وارد کنید و اطلاعات مربوط به گذرنامه خود را مشاهده کنید.

استعلام وضعیت گذرنامه با تلفن ثابت

شما می‌توانید برای اطلاع از وضعیت پاسپورت خود علاوه بر روش‌های بالا از ترفند پایین نیز استفاده کنید. برای استعلام وضعیت گذرنامه با تلفن ثابت کافیست که مراحل پایین را اجرا کنید:

در ابتدا سعی کنید که با شماره 9099075307 تماس حاصل فرموده و اطلاعات مربوط به پاسپورت خود را ارائه دهید. سپس اطلاعاتی درباره وضعیت گذرنامه ارائه می‌شود.

استعلام وضعیت پاسپورت از طریق پست

ما سعی کردیم در این مقاله تمام روش‌های مهم برای استعلام وضعیت گذرنامه را برای شما ارائه کنیم، اکنون نیز قصد داریم آخرین روشی که برای اطلاع از وضعیت پاسپورت خود می‌توانید از آن کمک بگیرید را معرفی کنیم.

شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به سامانه شرکت ملی پست، از وضعیت پاسپورت خود مطلع شوید. این ترفند هنگامی کاربردی است که گذرنامه در پروسه ارسال قرار گرفته باشد و یک کد به شماره موبایلتان پیامک شده باشد.

  1. اگر کد مرسوله را در اختیار ندارید با شماره 193 تماس بگیرید.
  2. حالا عدد 2 و سپس کد ملی خود را وارد کنید، پس از آن، بارکد پستی 16 رقمی گذرنامه برایتان خوانده خواهد شد.
  3. در نهایت با در اختیار داشتن این بارکد پستی، به سامانه رهگیری مرسولات شرکت ملی پست به نشانی www.tracking.post.ir بروید و کد را در کادر مربوطه وارد کنید. سپس روی علامت ذره‌بین بزنید؛ حالا می‌بینید که آخرین وضعیت ارسال گذرنامه‌تان چگونه بوده است. 

استعلام گذرنامه

1 در مورد “تمام روش‌های استعلام گذرنامه به زبان ساده”

  1. فدایتان بشم اقای صناعی من پاسمو دادم دوست چون تاریخش گذشته بود تمدید کنه اگر لایق باشمی و زنده بمونم برم مشهد واقعاً اتون ممنونم 🙏🙏🙏🙏🙏❤❤❤❤❤

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH