استعلام اصالت مدارک قضایی با چه ترفندهایی امکان‌پذیر است؟

افرادی که دارای پرونده در زمینه حقوقی و کیفری بودند، تا قبل از سال 95 باید برای استعلام اصالت مدارک قضایی خود به صورت حضوری به مراجع ذی‌ربط مانند مراکز ارائه‌دهنده خدمات قوه قضاییه، مانند پلیس 10+ مراجعه می‌کردند. این کار به شدت وقت‌گیر بود و با وجود افزایش ارباب رجوع، کار به کندی انجام می‌شد و وقت زیادی را از افراد می‌گرفت.

اما حالا چند سالی است (یعنی از سال 95) که قوه قضاییه برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی، سامانه‌ای برای استعلام اصالت مدارک قضایی به صورت آنلاین راه‌اندازی کرده است. این سامانه به افراد امکان می‌دهد تا بدون هیچ دردسر و یا صرف وقت و هزینه‌ای به راحتی نسبت به استعلام اصالت مدارک قضایی خود اقدام کنند. البته برای این کار باید مانند روش حضوری اطلاعاتی همچون کد ملی، کد رهگیری و غیره را در اختیار داشته باشید.

شما می‌توانید پس از ورود به سایت مورد نظر با وارد کردن اطلاعاتی همچون کد ملی و غیره نسبت به استعلام گرفتن از اصالت مدارک قضایی اقدام کنید. انجام این کار دردسر زیادی ندارد و به سرعت می‌توانید از اصالت مدارک قضایی خود مطلع شوید.

استعلام اصالت مدارک قضایی به چند روش انجام می‌شود، ما نیز قصد داریم در این مقاله به معرفی چند مورد از این ترفندها بپردازیم تا به راحتی بتوانید بدون هیچ دردسری به استعلام اصالت مدارک قضایی خود اقدام کنید. پس اگر در این زمینه مشکلاتی دارید حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

استعلام اصالت مدارک قضایی با چند ترفند

در گذشته افراد برای پیگیری اصالت پرونده‌های قضایی و مدارک خود در این حوزه، به مراجع ذی‌ربط مراجعه می‌کردند و با ارائه کد ملی و سایر اطلاعات خود نسبت به اصل بودن مدارک قضایی خود اطمینان حاصل می‌کردند.

اما قوه قضاییه از سال 95 به بعد سایت جدیدی برای کاربران راه‌اندازی کرده تا بدون هیچ معطلی یا پرداخت کمترین هزینه‌‌ای، نسبت به مطلع شدن از اصالت مدارک قضایی خود باخبر شوند. شما باید قبل از ورود به سامانه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنید. پس از گذشتن از مراحلی همچون احراز هویتی، یک رمز به شما پیامک خواهد شد.

معرفی روش‌های استعلام خلافی خودرو + توضیح کامل ترفندهای استعلام خلافی

با ورود به سامانه باید در ابتدا همان کد عبور یا رمز ثنای خود را وارد کنید، سپس با نوشتن کد ملی یا کد رهگیری خود، از اصالت مدارک باخبر شوید.

این رمز ثنا می‌تواند بسیار کاربردی باشد، چرا که تنها با در اختیار داشتن آن می‌توانید از بیشتر خدمات و امکانات سایت عدل ایران یا سامانه ثنا استفاده کنید. اکثر این خدمات به رمز ثنا نیاز دارند، بنابراین با در اختیار داشتن آن خیلی راحت بسیاری از کارهای مختلف انجام خواهند شد. حالا بیایید در ادامه به سراغ نحوه استعلام گرفتن از اصالت مدارک قضایی با کد ملی بپردازیم.

احراز هویت و استعلام اصالت مدارک قضایی با کد رهگیری

این سامانه جامع خدمات قضایی که با عنوان سامانه عدل ایران راه‌اندازی شده با نام سامانه ثنا نیز مشهور است و در چهار بخش اطلاع رسانی، دسترسی سریع، خدمات ویژه و استعلام قضایی طبقه بندی شده است.

شما همچنین می‌توانید برای استعلام اصالت مدارک قضایی خود از این سایت استفاده کنید و با وارد کردن اطلاعاتی همچون نوع مدرک، کد رهگیری، صدور مدرک و کد امنیتی نسبت به استعلام اقدام کنید.

برای انجام این کار در ابتدا باید با مرورگر دستگاه خود به سامانه خدمات قضایی من بروید.

در صفحه جدیدی که باز می‌شود، باید علاوه بر وارد کردن کد ملی خود، رمز شخصی یا کد ثنا را وارد کنید تا به مرحله بعدی بروید. (اگر تا به حال در این سامانه ثبت‌نام نکرده بودید، روی گزینه پایین یعنی من ثنا ثبت‌نام نکرده‌ام بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید).

در این مرحله یک رمز موقت شش رقمی برایتان ارسال خواهد شد. این رمز را بنویسید و سپس روی ورود بزنید.

در پنجره جدید دوازده گزینه خواهید دید. بنابراین روی سایر سامانه‌ها و سپس استعلام مدارک قضایی کلیک کنید.

 استعلام اصالت مدارک قضایی

 

 استعلام اصالت مدارک قضایی

حالا وارد صفحه اصلی سامانه شده‌اید، در بخش اول نوع مدرک را روی گواهی عدم سوء پیشینه بگذارید. از این به بخش به بعد شما به کد رهگیری نیاز دارید. در نتیجه، در ادامه این قسمت، در پایین کد رهگیری 16 رقمی را وارد کنید.

 استعلام اصالت مدارک قضایی

در کادر سوم، تاریخ ایجاد مدرک را بنویسید. در نهایت پیامی مبنی بر ثبت نام شما در سامانه نشان داده خواهد شد و می‌توانید اطلاعات مربوط به استعلام را مشاهده فرمایید.

توجه کنید که اکنون کاربران تنها می‌توانند نسبت به بررسی و استعلام گواهی عدم سوء پیشینه از طریق سامانه استعلام مدارک قضایی اقدام کنند.

استعلام چک صیادی و بررسی گام به گام تمام مراحل در سامانه صیاد

در نهایت این کار به پایان رسیده و بدون دردسر موفق شدید از مدارک قضایی خود استعلام بگیرید.

اپلیکیشن عدالت همراه

این برنامه برای انجام عملکردهای مختلف در حوزه قضایی کاربرد دارد. قوه قضاییه همیشه سعی می‌کند تا انجام کارهای مختلف را برای افراد آسان کند؛ برای همین است که برنامه‌ای برای انجام کارهای مختلف قضایی طراحی کرده است. این اپلیکیشن بخش‌های زیادی دارد و امکانات فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این امکانات عبارتند از:

  • مشاهده ابلاغیه‌های ارسالی از سوی قوه قضاییه
  • ثبت نوبت برای مراجعه حضوری به مراجع ذی‌ربط برای انجام پرونده در حال جریان فرد
  • ثبت درخواست و گواهی عدم سوء پیشینه
  • پیگیری پرونده قضایی به صورت غیرحضوری
  • مشاهده رای دادگاه درباره پرونده فرد
  • ثبت اعتراض بر روی رای دادگاه
  • مشاهده نتیجه نهایی دادگاه از طریق برنامه
  • پرداخت هزینه دادگاه به صورت غیرحضوری

در حال حاضر برنامه عدالت همراه تنها برای نسخه‌های موبایلی طراحی شده و در نسخه اندروید موجود است. شما می‌توانید به راحتی پس از ثبت نام، با کد خود وارد حساب کاربری برنامه شوید و بدون اتلاف وقت و هزینه بالا از خدمات و امکانات مختلف آن استفاده کنید. این کار باعث شده که تعداد مراجعین حضوری به دادگاه‌ها کمتر شود و بیشتر افراد بتوانند تمام کارهای خود را به سرعت به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام دهند.

برای دانلود آن از سایت‌هایی که این برنامه را ارائه کرده‌اند، کمک بگیرید تا نسبت به جعل نبودن مدارک قضایی خود اطمینان حاصل کنید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به سایت eadl.ir، از طریق لینک‌ قرار داده شده نسبت به دانلود برنامه اقدام کنید. اگر هنوز هم سوالاتی درباره استعلام اصالت مدارک قضایی سوالاتی دارید، پاسخ آنها را از ما جویا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH