شرکت BMW برای مونتاژ خودروهای خود از ربات‌های انسان‌نما استفاده خواهد کرد

یک استارتاپ فعال در حوزه رباتیک با نام Figure از امضاء قرارداد همکاری با کمپانی BMW Manufacturing خبر داده است. به‌عنوان بخشی از همکاری میان دو شرکت، BMW استفاده از ربات‌های انسان‌نما Figure در کارخانه حوزه آمریکای شمالی خود واقع در ایالت کارولینای جنوبی را آغاز خواهد کرد.

این معامله نخستین قرارداد تجاری منعقد شده توسط شرکت Figure از زمان تاسیس آن در سال 2022 به‌شمار می‌رود. به گفته برد ادکاک؛ مدیرعامل Figure فرآیند تولید در ابتدا با تعداد کمی ربات آغاز خواهد شد. در صورت تحقق اهداف بهره‌وری نیروی کار، تعداد ربات‌ها افزایش خواهد یافت.

ربات‌ها در فرآیندهای تولید درون کارگاه‌های مختلف شامل کارگاه بدنه، پردازش ورقه‌های فلزی و انبار به‌کارگیری خواهند شد. ماشین‌ها در ابتدا با استفاده از شبکه‌های عصبی آموزش داده شده و هوش مصنوعی به‌طور پیوسته فرآیندهایی که ربات‌ها متعاقبا انجام می‌دهند را نشان خواهد داد.

پس از تکمیل فرآیند آموزش، ماشین‌ها به‌طور مستقل فعالیت خواهند کرد. به گفته آقای ادکاک، ربات‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای افراد نزدیک به آنها بی‌خطر باشند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این تست، ربات‌های انسان‌نما در آینده در سایر کارخانه‌های BMW نیز ظاهر خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH