حل مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام با چند روش متفاوت

اگر اپلیکیشن اینستاگرام را روی دستگاه خود نصب داشته باشید حتماً می‌دانید که گاهی وقت‌ها به خاطر قوانین اینستاگرام نمی‌توان برخی از ویدیوها با موزیک خاصی را پست کرد. ما در اینجا هستیم تا با معرفی ترفندهایی حل مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

اینستاگرام مانند دیگر اپلیکیشن‌های موجود در فضای مجازی قوانین خاص خود را دارد. یکی از این قوانین قانون کپی رایت است. اگر شما به هر دلیلی ویدیویی با موزیک خاصی را پست کردید و اینستاگرام آن را به عنوان عاملی برای نقض این قانون شناسایی کرد، پست به صورت خودکار حذف خواهد شد.

یکی از دلایل این امر آن است که اینستاگرام برای هنرمندان و سایر کاربران پلتفرم‌های خود، اهمیت ویژه‌ای قائل است و نمی‌خواهد که حق آنها ضایع شود. البته اینستاگرام درباره این موضوع گفته است که موزیک استوری‌ها و اجراهای زنده مشمول قوانین و حق کپی‌رایت نمی‌شوند.

پس اگر در زمینه قرار دادن موزیک در پست‌های اینستاگرام با مشکلاتی روبرو هستید و نمی‌توانید به راحتی پست بگذارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با نحوه حل مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام آشنا شوید.

حل مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام

قانون کپی رایت چیست؟

اگر اثری دارای الزامات حق کپی رایت باشد اینستاگرام آن را حمایت می‌کند و نمی‌گذارد که حق صاحب اثر پایمال شود. یعنی آن اثر باید خلاقانه و اصیل باشد تا بتواند الزامات حق کپی رایت را به دست آورد.

چند ترفند برای حل مشکل تغییر پسورد اینستاگرام

اگر یکی از اثرهای صاحب اثر ملزومات این قانون را در بر داشته باشد حتماً حق کپی رایت را به دست می‌آورد و حداکثر تا 70 سال بعد از مرگ صاحب اثر منقضی نخواهد شد. صاحب یک اثر می‌تواند نویسنده، آهنگساز، طراح رقص، هنرمند، نقاش، مجسمه‌ساز، مخترع، برنامه نویس و سایر اعضای گروه‌های حرفه‌ای باشد که یک اثر خلاقانه را خلق کرده‌اند.

مواردی که شامل نقض قانون رایت موزیک اینستاگرام می‌شوند

همونطوری که در بالا نیز به آن اشاره کردیم اینستاگرام مانند دیگر برنامه‌های فضای مجازی سعی می‌کند که با ایجاد قوانین سختگیرانه در مورد موسیقی و غیره با محتوای غیرقانونی برخورد کند. حالا اینستاگرام با ارائه ویژگی جدیدی به کاربران امکان می‌دهد تا راحت‌تر پست بگذارند؛ علاوه بر آن، با راه‌های رفع کپی رایت موسیقی در اینستاگرام آشنا شوند.

وقتی که بخواهید از آهنگی در یکی از پست‌های اینستاگرام خود استفاده کنید این برنامه به شما هشدار می‌دهد که آهنگ مورد نظر را تغییر دهید تا قوانین کپی رایت را نقض نکنید.

معرفی 70 پیج رکورددار تعداد فالوور در اینستاگرام

با این ویژگی جدید کاربران می‌توانند قبل از مسدود شدن یا قطع و پایان دادن ناگهانی به لایو موزیک را تغییر دهند یا قسمت‌هایی از ویدیو که آن موزیک در آنجا قرار دارد را بی‌صدا کنند. ولی در گذشته این امکان وجود نداشت و اینستاگرام پس از مشاهده نقض حق کپی رایت، آن را به صورت خودکار پاک می‌کرد.

حل مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام

پس بهتر است که هرچه زودتر برای حل مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام ترفندهای زیر را امتحان کنید. همچنین در نظر داشته باشید که نقض حق کپی رایت شامل موارد زیر می‌شود:

  • سرقت ادبی
  • به اشتراک‌گذاری اثری که صاحب آن نیستید: هنگامی که بخواهید یک اثر را که صاحب آن نیستید برای دست یافتن به اهداف تجاری مختلف در اینستاگرام به اشتراک بگذارید برنامه آن را به صورت خودکار شناسایی کرده و حذف می‌کند.
  • استفاده از اثر بدون اجازه خلق کننده آن: در این مورد نیز نباید بدون اجازه صاحب اثر، آن را اصلاح یا از اثر استفاده کنید.

اینستاگرام به راحتی می‌تواند با مشاهده چنین مواردی محتوای پست را حذف کند یا اینکه اکانت فردی که بدون اجازه از اثری استفاده کرده بود را مسدود کند. نکته بدتر ماجرا اینجاست که امکان دارد جریمه‌ای نقدی برای فرد در نظر گرفته شود.

حل مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام

اگرچه اینستاگرام قوانین بسیار سختگیرانه‌ای را وضع کرده است ولی کاربران همچنان می‌توانند از موسیقی در پست‌های خود استفاده کنند بدون اینکه حق کپی رایت موزیک اینستاگرام را نقض کرده باشند. ما در پایین چند ترفند برای حل مشکل کپی رایت موزیک اینستاگرام را برای شما جمع‌آوری کردیم که با استفاده از آنها می‌توانید به راحتی در پست‌ها موسیقی بگذارید و بازدید پیج خود را افزایش دهید.

کوتاه بودن کلیپ‌های موسیقی

در قدم اول سعی کنید که کلیپ‌های ویدیویی که موسیقی در آنها وجود دارد را کوتاه انتخاب کنید. چرا که کوتاه بودن زمان ویدیو به همراه موسیقی می‌‌تواند مشکل کپی رایت را رفع کند. بنابراین بهتر است که مدت زمان کلیپ‌های موسیقی شما بین 3 تا 30 ثانیه باشد. البته توصیه ما این است که موسیقی بیشتر از 15 ثانیه نباشد.

استفاده از یک ویدیو برای به اشتراک‌گذاری موسیقی

همیشه حواستان باشد که برای اینکه قوانین کپی رایت موسیقی اینستاگرام را نقض نکنید، برای به اشتراک گذاشتن موسیقی دارای حق کپی رایت حتماً آن را در یک ویدیو قرار دهید و سپس به اشتراک بگذارید.

پرداخت حق اعتبار استفاده از آهنگ

انجام این کار آسان نیست، ولی با انجام چندین ترفند می‌توانید حق اعتبار استفاده از آهنگ را دریافت کنید. این ترفندها عبارتند از شناسایی مالک اثر، تشخیص میزان پرداختی، تماس با صاحب اثر، مذاکره و غیره.

ویرایش محتوای موسیقی

اگر بتوانید بخشی از موسیقی پست خود را تغییر دهید، احتمالاً پست شامل نقض کپی رایت نمی‌شود و می‌توانید به راحتی آن را در صفحه خود پست کنید. پس به امتحانش می‌ارزد!

استفاده از موزیک‌های بی‌کیفیت در ویدیو

هرچه موزیکی که در یک پست اینستاگرامی می‌خواهید از آن استفاده کنید بی‌کیفیت‌تر باشد دقت اینستاگرام برای تشخیص نقض قانون کپی رایت نیز کمتر خواهد شد. پس سعی کنید که کیفیت موسیقی موجود در پست موردنظر خود را کاهش دهید تا درگیر قانون کپی رایت نشوید.

تغییر سرعت پخش موزیک

شما می‌توانید برای دور زدن کپی رایت اینستاگرام سرعت موزیکی را که قصد دارید از آن در پست خود استفاده کنید کم و زیاد کنید. با این کار اینستاگرام نمی‌تواند تشخیص دهد که از موسیقی دارای حق کپی رایت استفاده کرده‌اید و ممکن است آن را با یک موسیقی دیگر که حق کپی رایت ندارد، اشتباه بگیرد.

استفاده از هاست ویدیوی یوتیوب

استفاده از هاست ویدیو یوتیوب موجب می‌شود که قوانین کپی رایت اینستاگرام را به راحتی دور بزنید. برای این کار می‌توانید آهنگ‌های مورد نظر خود را از لیست هاست ویدیو یوتیوب انتخاب کرده و بر اساس ژانر، حالت، مدت زمان موزیک از آن در ویدیو اینستاگرام خود استفاده کنید. البته باید حتماً نام صاحب اثر را در توضیحات ویدیو بنویسید.

ذکر نام خواننده آهنگ در ویدئو

هنگامی که در یکی از پست‌های اینستاگرام خود از موسیقی‌ که دارای حق کپی رایت است استفاده می‌کنید، اینستاگرام به شما هشدار می‌دهد که قوانین کپی رایت را نقض نکنید. ولی اگر بتوانید نام صاحب اثر را در پست خود درج کنید احتمالاً مشمول این قانون نخواهید شد.

اجازه صاحب اثر

مسلماً برای کسب اجازه صاحب اثر باید راه‌های زیادی را طی کنید چرا که معمولاً این افراد بسیار مشهور هستند، مشغله‌های بسیاری دارند و ارتباط گرفتن با آنها کار سختی خواهد بود.

استفاده از موسیقی اشتراکی بدون حق کپی ‌رایت

استفاده از ‌موزیک‌های اشتراکی بدون حق کپی رایت می‌تواند یکی از راه‌های خوب برای استفاده از موسیقی در پست‌های اینستاگرام باشد. صفحات زیادی در اینترنت برای فروش مجوزهای موسیقی‌های بدون حق کپی رایت وجود دارند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. بنابراین برای این کار باید اشتراک تهیه کنید.

استفاده از موزیک رایگان بدون حق کپی ‌رایت

برای دریافت موسیقی رایگان بدون حق کپی رایت باید مجوزهای کرییتیو کامنتز را دریافت کنید. با دریافت آن، تنها می‌توانید از این موسیقی استفاده شخصی کنید نه کاری و حرفه‌ای. همچنین موظف هستید تا نام اثر و صاحب اثر را نیز ذکر کنید.

برای استفاده از موزیک‌های ایرانی باید بدانید که اکثر این آثار حق کپی رایت ندارند و استفاده از آنها در پست‌های اینستاگرام هیچ مشکلی را برای فرد به وجود نمی‌آورد. البته گاهی اوقات نیز می‌بینیم که برخی از آهنگ‌ها دارای مجوز نشر هستند بنابراین حتماً باید قبل از استفاده امکان صدور مجوز آنها را بررسی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH