سامسونگ به‌دنبال عرضه مدل ارزان‌تری از گلکسی زد فولد 6 است

بر اساس شایعات جدیدی که از کشور کره مخابره شده است؛ سامسونگ قصد دارد تا در آینده مدل ارزان‌تری از گوشی تاشو گلکسی زد فولد 6 را به بازار عرضه نماید. البته این موضوع بدان معنا نیست که خود گوشی گلکسی زد فولد 6 از قیمت‌گذاری ارزان‌تری برخوردار خواهد بود؛ بلکه برند کره‌ای احتمالا در کنار این محصول، مدل ارزان‌قیمت‌تر دیگری را نیز ارائه خواهد کرد.

منبع منتشرکننده شایعه مدعی شده که سامسونگ برای نخستین بار به فکر توسعه یک گوشی تاشو ارزان‌قیمت‌تر افتاده است. نکته جالب توجه اینکه دلیل انتخاب چنین تصمیمی برای سری فولد (و نه فلیپ) این است که دستگاه‌های سری گلکسی فلیپ که تاکنون به بازار عرضه شده‌اند؛ همگی فروش بسیار بیش‌تری را تجربه کرده‌اند. بنابراین عرضه یک مدل فولد ارزان‌تر می‌تواند به تقویت دوباره سری گلکسی فولد سامسونگ کمک کند.

ظاهرا این اقدام به سامسونگ کمک می‌کند تا جذابیت گوشی‌های تاشو خود در بازار چین را افزایش دهد. این بازار تاکنون تحت سلطه بازیگران داخلی قرار داشته است. با این‌حال سامسونگ کماکان سهمی دو رقمی از بازار گوشی‌های تاشو در چین را به خود اختصاص داده است.

این رقم در مقایسه با سهم برند کره‌ای از بازار گوشی‌های هوشمند معمولی در چین بسیار بیش‌تر است. سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند عادی در چین در محدوده 1 درصدی در حال نوسان است.

عرضه مدل ارزان‌تر گلکسی فولد 6، بازار جهانی دستگاه‌های تاشو که هم‌اکنون سامسونگ در آن پیشتاز است را بیش از پیش گسترش خواهد داد. همچنین این موضوع موجب برتری نسبی سامسونگ در برابر رقبایی خواهد شد که محصولات تاشو را تولید نکرده و یا آنها را به‌صورت گسترده به فروش نمی‌رسانند.

سامسونگ گلکسی زد فولد 5

با این‌حال همه چیز دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. عرضه چنین دستگاهی احتمالا بر روند سودآوری سامسونگ تاثیرات منفی خواهد گذاشت. همچنین ظاهرا سامسونگ تصور می‌کند که در صورت فرا رسیدن رکود اقتصادی، تقاضا روی محصولات درجه یک و گران‌قیمت‌تر متمرکز خواهد شد. این موضوع به ظاهر کاملا غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد.

اما افراد ثروتمند در آینده نیز پول زیادی را در اختیار خواهند داشت؛ حتی اگر به‌دنبال فرا رسیدن چنین رکودی، بخشی از ثروت خود را نیز از دست بدهند. این در حالیست که افراد دارای توان مالی کمتر در گذشته، به هیچ وجه اقدام به خریداری گوشی نخواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH