چگونه در واتساپ لایو لوکیشن فیک یا غیرواقعی ارسال کنیم؟

اگر از جمله کاربران فضای مجازی باشید، حتما با برنامه واتساپ آشنایی خواهید داشت. این برنامه امکانات زیادی را برای کاربران فراهم می‌کند و شما می‌توانید علاوه بر پیام دادن، با استفاده از آن عکس، فیلم، موسیقی، استوری و دیگر موارد را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

علاوه بر موارد بالا امکان ارسال لوکیشن نیز فراهم شده تا شما بتوانید به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود اقدام کنید و به خانواده و دوستان خود اطلاع دهید که کجا هستید. البته خیلی از وقت‌ها نیز پیش می‌آید که دوست نداریم موقعیت مکانی واقعی خود را به افراد نشان دهیم.

واتساپ برای این مشکل هیچ راه حل رسمی ارائه نکرده است، ولی ما روش‌هایی را در اختیار داریم که به کاربران امکان می‌دهد تا موقعیت مکانی غیر واقعی زنده خود را برای افرادی که دوست دارید ارسال کنید. بنابراین اگر مشتاقید تا بدانید که چگونه باید یک لوکیشن لایو فیک را برای دوستانتان بفرستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه یک پیام خالی در واتساپ ارسال کنیم؟ + راهنمای تصویری

این مطلب را نیز بخوانید: حل مشکل صدا در تماس ویدیویی واتساپ

در این مطلب قصد داریم تمام ترفندهایی که برای ارسال موقعیت مکانی فیک کنونی به آنها نیاز دارید را برای شما بیان کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را تا انتها بخوانید. البته قبل از شروع باید به شما اعلام کنیم که واتساپ هیچگونه راه حل رسمی برای ارسال موقعیت‌های مکانی غیر واقعی برای کاربران ارائه نکرده است ولی همچنان راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

تغییر لایو لوکیشن واتساپ

ترفند اول: تغییر لوکیشن دستگاه

یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین روش‌هایی که می‌توانید برای جعل موقعیت مکانی خود از آن استفاده کنید تغییر لوکیشن دستگاه است. چرا که هنگامی که قصد دارید موقعیت مکانی خود را برای شخصی به اشتراک بگذارید واتساپ از موقعیت مکانی زنده دستگاه شما استفاده می‌کند و آن را برای شخص مقابل نشان می‌دهد.

بنابراین اگه موقعیت مکانی شما غیر واقعی باشد شخص مقابل متوجه این موضوع نخواهد شد. برای انجام این کار نیاز است که از چند مرحله استفاده کنید ولی قبل از آنها باید حالت Developer را در گوشی هوشمند اندرویدی خود فعال کنید و یک برنامه جعل GPS نصب کنید.

در ابتدا برای فعال کردن حالت Developer، وارد تنظیمات دستگاه خود شوید و به دنبال About Phone بگردید، روی آن ضربه بزنید. سپس گزینه Software info را انتخاب کنید تا Build Number ظاهر شود.

در اینجا باید 7 بار مرتبا روی آن کلیک کنید تا در نهایت روی صفحه پیام you are now a developer ظاهر شود.

البته در گوشی‌های شیائومی نیز برای فعال کردن آن باید در ابتدا با مراجعه به تنظیمات دستگاه، روی About Phone بزنید. سپس، miui version را بیابید. حالا باید 7 بار روی آن کلیک کنید تا پیام you are a developer برای شما نمایش داده شود.

اکنون بیایید به سراغ بررسی مراحل تغییر لوکیشن دستگاه برویم:

مرحله 1: در ابتدا باید از آدرس پایین، اپلیکیشن زیر را بر روی گوشی هوشمند اندرویدی خود دانلود و نصب کنید.

دانلود برنامه جعل GPS

مرحله 2: پس از نصب برنامه، آن از شما می خواهد که تنظیمات را باز کنید. بنابراین روی تنظیمات ضربه بزنید.

مرحله 3: در اینجا، به پایین اسکرول کنید و سپس گزینه «Select mock location app» و Fake GPS را انتخاب کنید. پس از آن، به برنامه برگردید.

مرحله 4: در این بخش باید روی موقعیت مکانی که قصد دارید آن را غیرواقعی نشان دهید، بزنید و در نهایت روی play بزنید. همچنین امکان دارد برنامه از شما بخواهد که برای چندین اعلان مجوز دسترسی بدهید.

چند برنامه‌ شخص ثالث برای ارسال لوکیشن فیک در واتساپ

علاوه بر برنامه‌های ذکر شده، برنامه‌های پایین به شما کمک می‌کنند تا بتوانید لایو لوکیشن فیکی را در واتساپ برای دوستان خود بفرستید.

برنامه Fake GPS Location: این برنامه رابط کاربری جذابی دارد و به شما امکان می‌دهد تا مکان‌های خاص و مورد علاقه خود را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید. در این برنامه، گزینه‌ای برای تغییر نمای نقشه از حالت عادی به ماهواره‌ای وجود دارد و می‌توانید موقعیت مکانی جعلی خود را برای دوستانتان بفرستید. دسترسی به تمام این ویژگی‌ها رایگان است و نیازی نیست برای هیچکدام از آنها پولی پرداخت کنید.

برنامه GPS Emulator: این برنامه اگرچه تبلیغات زیادی دارد، ولی نسبت به دیگر اپلیکیشن‌هایی که در این بخش وجود دارند رابط کاربری بهبود یافته‌تری دارد و می‌تواند عملکرد جذاب‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین می‌تواند مکان زنده در واتساپ را تغییر دهد.

علاوه بر برنامه‌های بالا، شما حق انتخاب گسترده‌تری خواهید داشت. بنابراین می‌توانید برای جعل موقعیت مکانی خود از سایر برنامه‌ها نیز استفاده کنید و موقعیت مکانی غیرواقعی را برای دوستانتان ارسال کنید.

ارسال لایو لوکیشن فیک در واتساپ

پس از اینکه لوکیشن دستگاه خود را تغییر دادید، می‌توانید موقعیت مکانی فیک را در واتساپ ارسال کنید. در ادامه مراحل انجام این کار را برای شما قرار دادیم:

مرحله 1: واتساپ را باز کنید و چتی را که می‌خواهید در آن مکان جعلی را ارسال کنید، انتخاب کنید.

مرحله 2: روی دکمه پیوست موقعیت مکانی یا همان سنجاق پایین صفحه بزنید و Location را انتخاب کنید.

مرحله 3: روی Send your current location بزنید و Share live location را انتخاب کنید.

اگر برنامه‌‌ای برای جعل موقعیت مکانی در گوشی خود نصب دارید، بهتر است که فعلا آن را غیرفعال کنید. برای این کار، برنامه را باز کنید و روی دکمه pause ضربه بزنید. در غیر این صورت، این امر می‌تواند روی سایر بخش‌های دستگاه نیز تاثیر بگذارد.

معرفی سایر روش‌ها برای ارائه لایو لوکیشن فیک در واتساپ

علاوه بر تمام مراحلی که در بالا به آنها اشاره کردیم، ترفندهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. بیایید در ادامه این مطلب آنها را باهم بررسی کنیم.

پین کردن یک موقعیت مکانی و ارسال آن

اگرچه نمی‌توانید موقعیت مکانی خود را در واتساپ پس از اشتراک گذاری تغییر دهید، ولی می‌‌توانید از راهکار دیگری برای ارسال موقعیت مکانی استفاده کنید. برای انجام این کار، مکان موردنظر خود را پین کرده و به اشتراک بگذارید.

در ادامه نحوه انجام این کار را برای شما ارائه کرده‌ایم:

مرحله 1: وارد برنامه واتساپ شوید و به چت موردنظر خود وارد شوید.

مرحله 2: روی دکمه پیوست که به شکل سنجاق است، بزنید و سپس Location را انتخاب کنید.

مرحله 3: روی دکمه تمام صفحه در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید.

مرحله 4: حالا روی جایی که می‌خواهید آن را به اشتراک بگذارید نگه داشته باشید و روی Send this location بزنید.

به اشتراک‌گذاری لوکیشن‌های اطراف

با به اشتراک‌گذاری مکان‌های نزدیک در واتس‌اپ می‌‌توانید مکان دقیق زندگی خود را خصوصی نگه داشته باشید تا افراد زیادی از آن مطلع نشوند. در ادامه نحوه انجام این کار را برای شما آورده‌ایم:

مرحله 1: به واتساپ بروید و روی چت موردنظرتان که می‌خواهید موقعیت مکانی را در آنجا به اشتراک بگذارید، بزنید.

مرحله 2: روی دکمه پیوست یا همان سنجاق ضربه بزنید و Location را انتخاب کنید.

مرحله 3: یکی از موقعیت‌های نزدیک به خود را انتخاب کنید.

استفاده از گوگل مپس برای به اشتراک‌گذاری لوکیشن

اشتراک‌گذاری مکان‌های زنده در واتساپ با استفاده از گوگل مپس امکان پذیر است، ولی شما نمی‌توانید لایو لوکیشن‌های فیک را از این طریق برای کسی بفرستید. نحوه انجام این کار را در ادامه توضیح می‌دهیم:

مرحله 1: در ابتدا وارد گوگل مپس شوید، روی مکان موردنظر خود بزنید و کمی نگه دارید.

مرحله 2: روی Share ضربه بزنید و سپس از بین گزینه‌ها واتس‌اپ را انتخاب کنید.

مرحله 3: روی چت موردنظر خود که می‌خواهید مکان زنده را با آن به اشتراک بگذارید، بزنید و سپس روی دکمه ارسال بزنید.

جمع‌بندی

ما سعی کردیم در این مطلب تمام ترفندهایی که می‌توانید برای ارسال لایو لوکیشن فیک در واتساپ از آنها استفاده کنید را برای شما ارائه کنیم. با پیشرفت تکنولوژی نگرانی افراد از سوء استفاده از اطلاعات موجود در دستگاه و سایر موارد نیز افزایش پیدا می‌کند. اطلاع از موقعیت مکانی نیز یکی از این مواردی است که می‌تواند در کاهش حریم خصوصی نقش داشته باشد.

برای همین است که ما سعی کردیم با ارائه ترفندهای جذابی به شما یاد بدهیم که چگونه موقعیت‌های مکانی جعلی را در واتساپ برای دوستانتان بفرستید. علاوه بر ترفندهای موجود می‌توان از برنامه‌های شخص ثالث زیادی نیز برای ارسال موقعیت‌های مکانی جعلی استفاده کرد. ما در این مطلب به بررسی چند مورد از آنها پرداختیم.

واتساپ به کاربران امکان می‌دهد تا با ارسال لوکیشن خود نسبت به موقعیت مکانی همدیگر اطلاع پیدا کنند. برای همین است که نمی‌توانید به صورت مستقیم در این برنامه نسبت به ارسال لایو لوکیشن فیک اقدام کنید. بنابراین تمام روش‌های بالا به صورت غیر مستقیم انجام می‌شوند.

امیدواریم که توانسته باشیم با ارائه اطلاعات مفید در این زمینه نگرانی‌های شما را در حیطه حریم خصوصی و ارسال لایو لوکیشن‌ها در واتساپ کاهش دهیم. در نهایت اگر در این باره سوالاتی دارید حتما پاسخ آنها را از کارشناسان سایت جویا شوید و نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH