تصویر آیفون 16 پرو اپل با دوربین پشتی مثلثی‌شکل منتشر شد

فرآیند توسعه محصولات اپل غالبا شامل بررسی بسیاری از گزینه‌های طراحی است. شایعات نشان می‌دهند که گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس در حال گذراندن دوره آزمایشی مشابهی هستند. ظاهرا یکی از نمونه‌های اولیه تولید شده از این گوشی‌ها دارای پیکره‌بندی دوربین بسیار نامتعارفی است.

تصویر اخیرا لو رفته از آیفون 16 پرو به یک ویژگی عجیب و غریب برای این گوشی هوشمند اشاره دارد. این تصویر نشان‌دهنده ماژول دوربینی با ظاهر شبیه به فیجت اسپینر است. به عبارت دیگر مدل‌های پرو آینده آیفون احتمالا دارای ماژول دوربین پشتی مثلثی‌شکل بوده و این موضوع ظاهری متمایز شبیه به یک ماشین اصلاح را به دستگاه خواهد بخشید.

یک افشاگر معتبر با نام Majin Bu به نقل از منابع خبری ناشناس، طرح احتمالی آیفون 16 پرو را در پلتفرم X (توییتر سابق) به اشتراک گذاشت. این افشاگر در خصوص احتمال بررسی طراحی مثلثی‌شکل دوربین توسط اپل ادعا کرده که فرم مثلثی می‌تواند به منزله یک انتخاب استراتژیک برای قرار دادن سنسورهای دوربین بزرگ‌تر یا تعداد بیش‌تری از لنزهای دوربین قلمداد شود.

انتظار می‌رود که سیستم‌ دوربین آیفون 16 پرو علاوه بر تغییرات ظاهری احتمالی مجهز به یک لنز تله‌فوتو ارتقایافته نیز باشد. از سوی دیگر آیفون 16 پرو مکس احتمالا از سنسور اصلی بزرگ‌تری نسبت به آیفون 15 پرو مکس برخوردار خواهد بود.

در این میان سنسور Exmor IMX903 ساخت شرکت سونی یکی از نامزدهای احتمالی به‌شمار می‌رود. با این‌حال شایعات نشان می‌دهند که حداکثر رزولوشن دوربین همانند مدل‌های نسل فعلی کماکان برابر با 48 مگاپیکسل خواهد بود.

بایستی به این نکته مهم توجه داشت که اپل پیش از نهایی کردن طراحی محصولات خود، طیف گسترده‌ای از نمونه‌های اولیه را مورد آزمایش قرار می‌دهد. شایعات قبلی درباره دوربین جلویی آیفون 16 به نتیجه نرسیدند و برآمدگی مثلثی‌شکل ماژول دوربین نیز احتمالا به سرنوشت مشابهی دچار خواهد شد.

حتی خود افشاگران نیز اذعان می‌کنند که برای تائید اطلاعات فوق هیچ راهکاری وجود ندارد. بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم آنها با دیده تردید نگاه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH