لپ‌تاپ لنوو با نمایشگر شفاف در رویداد MWC 2024 رونمایی شد

مطابق پیش‌بینی‌ها شرکت لنوو ضمن برگزاری رویداد MWC 2024 طرح مفهومی لپ‌تاپ با نمایشگر شفاف را به معرض نمایش گذاشت. این دستگاه ThinkBook Transparent Display Laptop Concept نامگذاری شده است.

پیش‌تر یک تصویر مطبوعاتی از این دستگاه در فضای آنلاین منتشر شده بود؛ اما مشخصات آن به‌طور کامل در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

اکنون تصاویر زنده این لپ‌تاپ در فضای نمایشگاه و بخشی از قابلیت‌های فنی آن منتشر شده است. این لپ‌تاپ مجهز به یک نمایشگر 17.3 اینچی میکرو LED با حداکثر روشنایی 1000 نیتی و نرخ شفافیت حداکثر 55 درصدی است.

رزولوشن برای نمایشگر با چنین ابعاد بزرگی اندکی پایین بوده و تنها معادل 720p است. کیبورد لپ‌تاپ نسبت به فرامین لمسی حساس بوده و می‌تواند به‌عنوان یک تبلت گرافیکی برای طراحی با قلم نیز مورد استفاده قرار گیرد. البته از نقش هوش مصنوعی نیز نبایستی غافل شد.

دوربین روی درب لپ‌تاپ، اشیاء واقع در پشت صفحه‌نمایش شفاف را تشخیص داده و اطلاعات مربوط به آنها را روی نمایشگر لپ‌تاپ نشان می‌دهد. کمپانی معتقد است که چنین دستگاهی برای افراد خلاق مانند هنرمندان مناسب بوده و به آنها کمک می‌کند تا با اشیاء دنیای واقعی، تعامل بهتری داشته باشند.

در حال حاضر لپ‌تاپ لنوو با نمایشگر شفاف صرفا یک طرح مفهومی بوده و بعید است که در آینده نزدیک به‌عنوان یک دستگاه مصرفی روانه بازار شود. اما تام باتلر؛ مدیر اجرایی محصولات ThinkPad لنوو ادعا کرده که کمپانی به احتمال فراوان طی 5 سال آینده این فناوری را توسعه داده و نهایتا یک دستگاه واقعی با نمایشگر شفاف را به بازار عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH