کابوس اپل کماکان ادامه دارد؛ کاهش 24 درصدی فروش آیفون در بازار چین

فروش گوشی‌های آیفون در چین طی 6 هفته نخست سال جاری به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت و این پدیده موجب شد تا اپل عنوان پرفروش‌ترین تامین‌کننده گوشی‌های هوشمند در بازار محلی را از دست بدهد.

بر اساس اعلام موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، فروش آیفون 24 درصد کاهش یافت و این موضوع باعث شد تا اپل در میان شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در چین به جایگاه چهارم سقوط نماید. ویوو به‌دلیل موفقیت در بخش محصولات اقتصادی بازار، جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.

به‌طور کلی اثرات ناشی از کاهش تورم در سراسر کشور موجب انقباض 7 درصدی بازار شد. با این‌حال به لطف محبوبیت گوشی‌های سری میت 60 هواوی، سهم این برند در بازار از 9.4 به 16.5 درصد افزایش پیدا کرد.

به گفته موسسه Counterpoint، سهم اپل از بازار کاهش یافت و از 19 به 15.7 درصد رسید. به باور تحلیل‌گران، بازار در سه ماهه نخست سال 2024 روندی نزولی را از خود نشان خواهد داد.

آیفون‌های اپل در چند هفته نخست سال بنا بر دلایل مختلف با مشکلاتی مواجه شدند. منگ‌منگ ژانگ؛ تحلیل‌گر ارشد ضمن توضیحاتی خاطرنشان کرد: “اپل در وهله نخست با رقابتی سخت از سوی شرکت تازه احیاء شده هواوی مواجه شد. از سوی دیگر قیمت‌گذاری رقابتی محصولات برندهایی نظیر ویوو، اوپو و شیائومی نیز فشار مضاعفی را بر غول آمریکایی تحمیل کرد. اگرچه آیفون 15 یک دستگاه عالی است؛ اما نسبت به مدل نسل قبلی خود پیشرفت‌های چشمگیری را ارائه نمی‌دهد.”

پیش از این گزارش شده بود که بزرگ‌ترین فروشگاه‌های چین شامل JD.com، TMall و Pinduoduo با کاهش قیمت آیفون 15 تنها 5 ماه پس از عرضه آن به بازار در صدد جلب توجه مشتریان هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH