دومین دوره کنگره موبایل ایران

گزارش اختصاصی از نشست خبری دومین دوره کنگره موبایل ایران

انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لواز جانبی ایران در تاریخ 16 اسفند یک نشست خبری با حضور آقایان عبدالمهدی اسدی، رئیس و عضو اصلی هیئت مدیره، حبیب اله اسدی، نائب رئیس و عضو اصلی هیئت مدیره و ابوالفصل حیدر، خزانه‌دار و عضو اصلی هیات مدیره با محوریت ارائه گزارشی از وضعیت زنجیره ارزش اکوسیستم موبایل برگزار کرد. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

در این نشست خبری به موضوعات مختلفی از جمله گزارش سال اخیر کنگره و برنامه‌های کلی کنگره برای سال آینده پرداخته شد. یکی از بخش‌هایی که بارها به آن اشاره شد، وجود مشکلات متعدد در بخش‌های مختلف این صنعت بود. طبق گفته آقایان دو مساله شفافیت بالای صنعت و موش آزمایشگاهی بودن صنعت برای دولت جهت تست قوانین جدید، باعث شده تا مشکلات و حاشیه‌های زیادی شکل بگیرند.

یکی از مشکلات اشاره شده، هنوز تجاری‌سازی نشدن نسل پنجم اینترنت همراه در ایران بعد از گذر چند سال بود که طبق گفته‌ها، مشکلات بسیار زیادی بر سر راه اپراتورها قرار دارد که کنگره در تلاش هست تا جای ممکن این مسیر را هموارتر کند. به مشکلات دیگری مانند ممنوعیت واردات آیفون‌ها و تخصیص و تأمین ارز برای واردکنندگان نیز اشاره شد.

همچنین صحبت‌ها به چند مورد از حاشیه‌های اخیر مانند شرکت‌های کوروش کمپانی و موبایل موسوی نیز هدایت شد. طبق سخنان گفته شده دلیل شکل‌گیری کلاه‌برداری‌های این مدلی نبود هیچ قانون برای جلوگیری از ارزان‌فروشی غیر منطقی است. این انجمن از صحبت‌های در حال انجام با باشگاه استقلال پیرو مشکلات احتمالی اسپانسر فعلی باشگاه یعنی موبایل موسوی نیز خبر داد.

همچنین این کنگره آمادگی خود را برای ارائه گزارشات کامل و نظر تخصصی خود به دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی برای تصمیم‌گیری بهتر و جلوگیری از شکل‌گیری مشکلات جدید، اعلام کرد.

یکی دیگر از بخش‌های صحبت شده در این نشست خبری، برنامه‌های کنگره برای بهبود کلی اکوسیستم موبایل در ایران بود. این کنگره، برنامه‌های متعددی برای این کار مانند جذب سرمایه و کمک به برخی از استارتاپ‌ها را در برنامه‌های خود قرار داده است. این برنامه‌ها بیشتر برای توسعه نرم‌افزاری بوده و رویاپردازی خاصی برای تولید یک گوشی بومی ندارد، چرا که طبق گفته‌های کنگره زیرساخت‌های تولید گوشی مهیا نیست و هنوز فاصله زیادی با آن روز داریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH