آیا می‌دانید پیش از اینکه آیفون بی‌آید، در ذهنها چه شکلی بود؟ چند کانسپت از نسل اول آیفون پیش از آمدنش

نهم ژانویه سال 2007 را در تاریخ روزی می‌نامند که اپل در صنعت موبایل انقلاب کرد. بله، آنروز بود که استیو جابز  اولین نسل آیفون را به دنیا معرفی کرد. البته این معرفی آنقدرها هم شگفتی ساز نبود، چرا که پیش از آن حرفهای زیادی از این تلفن زده شده و در واقع اذهان کاملا برای حضورش آماده شده بود. برخی از این شایعات و اخبار درست از آب در آمدند، ولی بیشتر آنها خیلی از آنچه آیفون در واقعیت وجود داشت دور بودند.

تا پیش از آن روز، تلفنهای تاشو، کیوورتی و یک تکه در بازار بودند، برای همین کانسپتهایی که از نسل اول آیفون در اذهان نقش بسته بود، شباهت به آنچه در آنروزها رایج بود داشتند. در زیر برخی از طرح‌هایی که مردم باور داشتند، آیفون در قالب آنها ظاهر خواهد شد می‌بینید، این طرح‌ها با دید حال حاضرمان از طراحی موبایل بسیار متفاوتند و واقعا عجیب و غریب به نظر می‌رسند:

1.ichat Mobile

iChat-Mobile

این رندر تنها چند ماه پیش از آمدن آیفون در سایت Engadget پدیدار شد. این کانسپت ترکیبی از تلفنهای یک تکه و آیپاد بود که با نام iChat Mobile در فضای نت معرفی شده بود. با اینکه طراحی‌اش در نگاه اول معقولانه به نظر می‌رسید، تنها پس از مدت اندکی غیر واقعی بودنش مشخص شد.

2.آیفون بدون دکمه

Many-possibilities-no-buttons

دسامبر سال 2006 این کانسپت بدون دکمه منتشر شد. مردم در ابتدا بر این باور بودند که واقعیت دارد. اینبار به جای کیبورد، یک تاچ پد تعبیه شده بود و با این شکل و قیافه همان بهتر که این طرح منتفی و تقلبی اعلام شد.

3.نه آیفون نیست

Not-the-iPhone

این تصویر درست چند روز پیش از آمدن آیفون در فضای نت انتشار یافت و باور بر این بود که آن دستگاهی که روی کاغذها آرمیده، آیفون است. ولی بعدها مشخص شد که تنها یک ماشین حساب بوده است!

4.آیفون کیوورتی

The-QWERTY-keyboard-iPhone

این آیفون بیشتر BlackBerry Torch را به یادمان می‌آورد. کمی هم شبیه به اولین مدلهای آیپاد است. نه؟

5.آیفون تاشو

Early-iPhone-leaks-and-mock-ups

ظاهرا، یکی واقعا دوست داشته که یک آیفون تاشو بیرون بدهد. این آیفون مجهز به دو صفحه نمایش بود و به جای کیبورد و تاچ پد، یک چرخ کلیکی آیپادی روی آن تعبیه شده بود.

واقعا اگر آیفون شبیه یکی از این کانسپت‌ها می‌بود، آیا می‌توانست محبوبیتی را که امروز دارد داشته باشد؟ نظر شما چیست؟ آیا تولید آیفونهای این شکلی با توجه به زمانی که این طرح‌ها محبوبیت خاص خودشان را داشتند با عقل جور در می‌آمد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH