معرفی 7 ترفند مفید و جامع برای حل مشکل کار نکردن ساعت در گوشی‌های اندرویدی

ما در این مطلب به سراغ ترفندهایی رفته‌ایم که می‌توانید با استفاده از آنها مشکل کار نکردن ساعت را در گوشی‌های اندرویدی حل کنید. برنامه ساعت در اندروید نسبت به سال‌های قبل با تغییراتی روبرو شده و پیشرفت‌های زیادی به خود دیده است. برای مثال شما می‌توانید با ایجاد تغییرات زیادی به سفارشی‌سازی بپردازید و ساعت دستگاه را شخصی‌سازی کنید.

یکی از این کارها، انتخاب آهنگ هشدار ساعت از پلتفرم‌های پخش مختلف است. همچنین می‌‌توانید زنگ هشدار خود را تنظیم و زمان‌بندی کنید و یا اینکه در هنگام خواب حالت sleeping mode را فعال کنید. با تمام این تفاسیر، خیلی وقت‌ها پیش آمده که می‌بینیم بسیاری از افراد با مشکلاتی در برنامه ساعت دستگاه اندرویدی خود روبرو می‌شوند!

برای مثال، برنامه ساعت باز نمی‌شود، زنگ هشدار زنگ نمی‌خورد، یا اینکه برنامه اغلب از کار می‌افتد و نمی‌تواند فعالیت مربوطه را انجام دهد. اگر شما نیز با این مشکل روبرو هستید و نمی‌توانید وارد برنامه ساعت اندروید شوید، یا در تنظیم زنگ هشدار دستگاه با مشکلاتی روبرو شده‌اید، این مطلب برای شماست.

چرا که ما قصد داریم به سراغ ترفندها و راهکارهای مختلفی برویم که می‌‌توانند به شما کمک کنند تا مشکلات موجود در برنامه ساعت دستگاه اندرویدی خود را رفع کنید. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی از این زمینه کسب کنید. بنابراین بیایید به سراغ ادامه این مطلب برویم.

بررسی تنظیمات اعلان ساعت برای زنگ هشدار

اگر رویدادهای خاصی را برنامه‌ریزی کرده‌اید ولی دستگاه نمی‌تواند آنها را نشان‌تان دهد، می‌توانید در ابتدا به سراغ بررسی اعلان ساعت برای زنگ هشدار بروید.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونگی رد تماس با استفاده از پیام‌؛ چگونه در گوشی‌های اندرویدی از پیام‌های رد تماس استفاده کنیم؟

برای انجام این کار مراحل مختلفی وجود دارد که ما در ادامه به بررسی آنها پرداخته‌ایم:

مرحله 1: به مدت چند ثانیه روی نماد برنامه ساعت نگه داشته باشید و سپس روی App Info ضربه بزنید.

مرحله 2: روی Notifications ضربه بزنید و مطمئن شوید که همه اعلان‌ها برای برنامه ساعت در تلفن شما فعال باشند.

مرحله 3: پس از آن، اطلاعات برنامه را ببندید و بررسی کنید که مشکل حل شده است یا خیر. اگر همچنان مشکلاتی در برنامه ساعت شما وجود دارد، می‌‌توانید از راهکار پایین کمک بگیرید.

غیرفعال کردن حالت Do Not Disturb  

حالت Do Not Disturb یکی از قابلیت‌های خوبی است که در گوشی‌های هوشمند امروزی قرار گرفته است. با فعال کردن این ویژگی می‌‌توانید از اعلان‌های دریافتی برای تماس‌ها، رویدادها و حتی هشدارها جلوگیری کنید. بنابراین اگر این قابلیت در دستگاه شما فعال باشد، احتمال دارد نتوانید از بسیاری از قابلیت‌های برنامه ساعت خود استفاده کنید. برای انجام این کار بهتر است که از مراحل پایین اقدام کنید:

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید و سپس روی Sound and Vibration ضربه بزنید.

مرحله 2: روی Do Not Disturb ضربه بزنید و آن را غیرفعال کنید. البته اگر همچنان می‌خواهید از حالت DND استفاده کنید، می‌توانید اعلان‌های برنامه ساعت را به موارد استثنای خود اضافه کنید.

مرحله 3: در منوی Do Not Disturb روی Apps ضربه بزنید و Add Apps را انتخاب کنید.

مرحله 4: در این لیست، ساعت را انتخاب کنید و سپس همه اعلان‌ها را فعال کنید.

بررسی تنظیمات منطقه

اگر برنامه ساعت در گوشی اندرویدی شما مشکل دارد، می‌‌توانید با تنظیم و بررسی تنظیمات منطقه این مشکل را حل کنید. بنابراین تاریخ و زمان منطقه فعلی شما باید دقیق باشد تا اعلان‌های برنامه به موقع برایتان ارسال شود. در ادامه نحوه انجام این کار را برای شما ارائه کرده‌ایم:

مرحله 1: تنظیمات را باز کنید و روی System ضربه بزنید.

مرحله 2: در لیست، Date and Time را انتخاب کنید و بررسی کنید که آیا منطقه زمانی صحیح انتخاب شده است یا خیر.

شما همچنین می‌توانید منطقه زمانی خودکار را خاموش کنید و سپس آن را به صورت دستی تنظیم کنید.

مرحله 3: تنظیمات را ببندید و برنامه ساعت را باز کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. در غیر این صورت، از راهکار پایین استفاده کنید.

بستن اجباری برنامه و راه‌اندازی مجدد آن

یکی از روش‌هایی که می‌‌توانید برای حل مشکلات جزئی در برنامه‌ها از آن استفاده کنید، بستن اجباری برنامه‌ها است. برای این کار، باید برنامه موردنظر خود را که در اینجا ساعت است، به طور کامل ببندید و سپس آن را به صورت مجدد راه‌اندازی کنید. در نهایت می‌بینید که این کار مشکل برنامه را حل خواهد کرد. برای انجام آن، از مراحل پایین استفاده کنید:

مرحله 1: در ابتدا باید به مدت چند ثانیه روی نماد برنامه ساعت نگه داشته باشید، پس از آن روی اطلاعات برنامه بزنید‌.

مرحله 2: روی Force Stop ضربه بزنید و برای تایید Ok را انتخاب کنید.

مرحله 3: در اینجا اطلاعات برنامه را ببندید و سپس مجددا وارد برنامه ساعت شوید و بررسی کنید که مشکل حل شده است یا خیر.

 پاک کردن حافظه پنهان دستگاه ساعت

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای رفع مشکلات برنامه‌ ساعت انجام دهید این است که حافظه پنهان برنامه را پاک کنید. با این کار، پاک کردن حافظه پنهان برنامه می‌‌تواند اختلالات موجود در برنامه را رفع کند. همچنین بخشی از فضای ذخیره‌سازی در گوشی اندرویدی شما نیز آزاد خواهد شد. برای پاک کردن حافظه پنهان برنامه ساعت، می‌‌توانید از مراحل پایین کمک بگیرید:

مرحله 1: به مدت چند ثانیه روی نماد برنامه ساعت نگه داشته باشید و سپس وارد اطلاعات برنامه شوید.

مرحله 2: گزینه Storage and Cache را انتخاب کنید و روی Clear Cache ضربه بزنید.

مرحله 3: اطلاعات برنامه را ببندید، سپس وارد برنامه ساعت شوید. پس از آن بررسی کنید و ببینید که مشکل حل شده است یا خیر.

آپدیت کردن برنامه ساعت

معمولا نسخه‌های قدیمی برنامه‌ها باگ‌های زیادی دارند، پس شما می‌توانید با نصب آخرین نسخه از برنامه ساعت می‌توانید مشکلات موجود در برنامه را حل کنید. با این کار، باگ نسخه قبلی برطرف می‌شود. برای نصب نسخه جدید و آپدیت کردن برنامه ساعت می‌‌توانید از لینک پایین استفاده کنید:

دانلود برنامه ساعت از فروشگاه گوگل پلی استور

ریست کردن مجوزهای برنامه

آخرین راه‌حلی که می‌توانید برای رفع مشکل ساعت در گوشی‌های اندرویدی انجام دهید، این است که مجوزهای برنامه را ریست کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: تخلیه زودهنگام باتری گوشی‌های اندرویدی؛ چگونه مشکل تخلیه شارژ دستگاه‌های اندرویدی را رفع کنیم؟

با انجام این کار، تمام برنامه‌های دستگاه، برنامه‌های غیرفعال شده، محدودیت‌هایی که اعمال کرده بودید و سایر موارد بازیابی شده و از ابتدا باید آنها را تنظیم کنید. برای انجام این کار، مراحل مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها پرداخته‌ایم:

مرحله 1: از تنظیمات دستگاه خود روی System ضربه بزنید.

مرحله 2: روی Reset Options ضربه بزنید و Reset App Preferences را انتخاب کنید.

مرحله 3: برای تأیید دوباره گزینه Reset Apps را انتخاب کنید. سپس برنامه ساعت را به صورت مجدد راه‌اندازی کنید. حالا بررسی کنید که این مشکل در برنامه ساعت حل شده است یا خیر.

سخن پایانی

ما در این مطلب به ترفندهایی پرداخته‌ایم که می‌‌توانید با استفاده از آنها مشکلات متعدد موجود در برنامه ساعت گوشی‌های اندرویدی را حل کنید. برنامه ساعت به شما امکان می‌دهد تا زنگ هشدار تنظیم کنید، برای رویدادهای مختلف زمانی برنامه‌ریزی کنید، و زنگ هشدار در برنامه ساعت خود را شخصی‌سازی کنید.

با تمام این تفاسیر، بسیاری از کاربران در هنگام استفاده از برنامه ساعت در گوشی‌های اندرویدی با مشکل مواجه می‌شوند و از این موضوع گله‌مند هستند که برنامه ساعت نمی‌تواند رویدادهای مختلف تنظیم شده را به آنها نشان دهد و یا زنگ هشدار در ساعت مقرر فعال نمی‌شود. اصلاً نیازی نیست که نگران این موضوعات باشید، که ما در این مقاله به بررسی ترفندها پرداخته‌ایم و به شما یاد دادیم که چگونه مشکل ساعت در اندروید را حل کنید.

پس اگر در هنگام تنظیم کردن قابلیت‌های مختلف برنامه ساعت در گوشی اندرویدی خود با مشکلاتی روبرو هستید و برای مثال دستگاه در زمان تعیین شده زنگ نمی‌خورد می‌توانید با خواندن مقاله بالا و ترفندهای مختلف موجود در آن اطلاعات مفیدی کسب کرده و این مشکل را برطرف کنید. ما سعی کردیم که با ارائه یک راهنمای تصویری به شما نشان دهیم که چگونه از مراحل مختلف استفاده کنید و درک خود را از این ترفندها افزایش دهید.

در نهایت به پایان این مقاله رسیدیم، امیدواریم که این مطلب برای شما کاربردی واقع شده باشد و توانسته باشید با استفاده از راهکارهای مختلف موجود در این مطلب مشکلات متعدد برنامه ساعت در گوشی اندرویدی را برطرف کنید. همچنین اگر در زمینه دستگاه‌های اندرویدی با سایر مشکلات روبرو هستید می‌توانید از دیگر مطالب ما نیز بهره ببرید. آیا موفق شده‌اید با استفاده از این ترفندها مشکل برنامه ساعت را در اندروید حل کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH