5 راهکار برای باز کردن پوشه امن (Secure Folder) در سامسونگ بدون پسورد

ما قصد داریم در این مطلب به سراغ ترفندهایی برویم که می‌توانید با استفاده از آنها پوشه امن در سامسونگ را بدون پسورد باز کنید. اگر یک کاربر سامسونگ باشید حتما می‌دانید که این دستگاه به برنامه‌ای به نام پوشه امن یا Secure Folder مجهز شده تا بتوانید اطلاعات مهم خود را در آن قرار داده تا از سوء استفاده از فیلم و عکس‌های مهم و سایر موارد جلوگیری شود.

به خاطر مهم و خصوصی بودن این اطلاعات شما باید برای ورود به این برنامه حتما از پسورد استفاده کنید اما گاهی اوقات امکان دارد پسورد آن را به یاد نیاوریم. بنابراین در چنین وقت‌هایی چه باید کرد آیا می‌توان بدون پسورد وارد این برنامه شد؟ بله قطعاً همینطور است شما می‌توانید بدون پسورد نیز وارد برنامه پوشه امن شوید و به اطلاعات مهم و حیاتی خود دسترسی پیدا کنید.

خیلی وقت‌ها نیز می‌بینیم که بدون پسورد دسترسی به امکانات میسر نیست و نوتیفیکیشن‌های ارسالی برنامه نیز برای ما ارسال نخواهد شد. در این زمان با نوتیفیکیشن «پوشه امن قفل است لطفاً برای دسترسی به نوتیفیکیشن‌های برنامه پوشه امن را آنلاک کنید» مواجه می‌شویم. حالا اگر پسورد آن را به یاد نیاوریم چه می‌شود؟

ما در ادامه این مطلب به شما یاد می‌دهیم که چگونه بدون در اختیار داشتن پسورد پوشه امن وارد برنامه شوید و از امکانات گسترده آن استفاده کنید. یکی از قابلیت‌های خوب برنامه پوشه امن در سامسونگ این است که شما می‌توانید با ریست کردن پسورد به راحتی برنامه را آنلاک کرده و وارد آن شوید. در هر صورت بیایید در ادامه به سراغ بررسی این ترفندها برویم.

پوشه امن یا Secure Folder چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از اینکه به سراغ ترفندهایی برای باز کردن پوشه امن در سامسونگ بدون پسورد برویم می‌خواهیم به شما بگوییم که اصلا این برنامه چیست و چه کاربردهایی دارد. پوشه امن یا Secure Folder از محتوای دستگاهتان مانند تصاویر، ویدیوها و اطلاعات تماس مخاطبین گرفته تا بازی‌های شخصی در برابر دسترسی سایر افراد محافظت می‌کند.

این مطلب را نیز بخوانید: 11 راهکار کاربردی برای سفارشی کردن هوم اسکرین سری گلکسی S24 سامسونگ

با این برنامه نیازی نیست که در هنگام باز بودن قفل دستگاه نگران محتوای شخصی گوشی سامسونگ خود باشید. ولی مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که احتمال دارد قبل از ورود به برنامه پسورد آن را فراموش کنید در نتیجه امکان ورود به آن وجود نخواهد داشت مگر اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با ترفندهای مختلفی که در اینجا به شما آموزش می‌دهیم وارد برنامه پوشه امن شوید بدون آنکه از پسورد خود استفاده کنید!

خیلی وقت‌ها نیز بسیاری از کاربران به سراغ ریست کردن پسورد خود می‌روند تا بتوانند از این طریق وارد برنامه شوند اگرچه این روش کاربردی است اما گاهی اوقات حتی گزینه ریست کردن پسورد نیز در اینجا نمایش داده نخواهد شد. در این صورت چه باید کرد؟ اصلاً نگران نباشید، چرا که ما به شما کمک می‌کنیم تا نحوه حل این مشکل را بیاموزید. اکنون بیایید به سراغ این ترفندها برویم.

ریست کردن پسورد پوشه امن

اگر پسورد برنامه پوشه امن خود را فراموش کرده‌اید، آسان‌ترین راه برای اینکه بتوانید بدون پسورد وارد آن شوید این است که پسورد خود را ریست کنید. برای این کار باید با استفاده از ویژگی Forgot Pin/Forgot Password برنامه را آنلاک کنید. انجام این کار مراحل خاصی دارد که ما در ادامه آنها را برای شما ارائه کردیم:

مرحله 1: پوشه امن را در دستگاه باز کنید و یا روی نوتیفیکیشن آن بزنید تا وارد برنامه شوید.

مرحله 2: پسورد اشتباه خود را حداقل دو بار وارد کنید. سپس می‌بینید که گزینه Forgot PIN or Forgot Password در پایین باکس پسورد برای شما نمایش داده خواهد شد. روی آن بزنید. سپس در منوی بعدی که باز می‌شود روی ریست کلیک کنید و به مرحله بعدی بروید.

مرحله 3: اکنون وارد اکانت سامسونگ خود شوید و پسورد جدیدی را برای برنامه پوشه امن خود انتخاب کنید.

حالا می‌توانید با پسورد جدید خود وارد برنامه پوشه امن شوید. در نتیجه مشاهده خواهید کرد که تمام اطلاعات و محتوای مهم شما مانند قبل در این برنامه حضور دارند.

این قابلیت تنها در صورتی کاربردی است که شما ویژگی ریست پوشه امن خود را با اکانت سامسونگ‌تان فعال کرده باشید. بنابراین اگر گزینه فراموش کردن یا ریست پین را مشاهده نمی‌کنید یعنی قابلیت را فعال نکرده‌اید در نتیجه به ترفند دوم بروید تا مشکل را حل کنید.

اگر در ادامه موفق شدید پوشه امن خود را با روش پایین آنلاک کنید اطمینان حاصل کنید که گزینه ریست با اکانت سامسونگ خود را برای این برنامه فعال کرده باشید. برای انجام این کار به تنظیمات بروید و سپس وارد Security and privacy شوید. حالا گزینه Secure Folder را انتخاب کنید. پس از آن روی Lock Type بزنید و در نهایت با کلیک کردن بر روی Reset with Samsung account آن را فعال کنید.

پاک کردن حافظه پنهان و دیتای برنامه پوشه امن

اگر نمی‌توانید با استفاده از ترفند بالا پسورد پوشه امن را ریست کنید یا اینکه هیچ گزینه‌ای برای ریست کردن این برنامه مشاهده نمی‌کنید سعی کنید که با استفاده از این ترفند حافظه پنهان برنامه و یا دیتای آن را پاک کنید. این راهکار به بسیاری از کاربران کمک کرده است تا بدون در اختیار داشتن پسورد پوشه امن خود وارد برنامه شوند و به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند. با استفاده از مراحل پایین پیش بروید و این مشکل را حل کنید:

مرحله 1: در تنظیمات برنامه، به Apps بروید.

مرحله 2: روی Storage بزنید و پس از آن Clear Cache را انتخاب کنید. هنگامی که این کار به پایان رسید روی ریستارت کلیک کنید، کمی صبر کنید تا تلفن شما مجددا روشن شود.

نکته‌ای که باید در اینجا به آن توجه کنید این است که پس از انجام این کار یک صفحه پاپ‌آپ برای شما نمایش داده می‌شود مبنی بر اینکه پس از پاک کردن اطلاعات برنامه تمام اطلاعات شما نیز پاک خواهد شد. اصلاً نگران نباشید چرا که تاکنون هیچ کدام از کاربران گزارش ندادند که با پاک کردن اطلاعات برنامه محتوای خود را نیز از دست داده باشند.

مرحله 3: حالا برنامه را راه‌اندازی کنید و سپس پسورد اشتباه را وارد کنید. خوشبختانه اکنون می‌توانید گزینه Forgot Password/Pin را مشاهده کنید.

به یاد داشته باشید که گزینه فراموشی پسورد تنها در صورتی ظاهر می‌شود که شما گزینه ریست پسورد را از طریق اکانت سامسونگ خود فعال کرده باشید. اگر پاک کردن حافظه پنهان نیز نتوانست مشکل عدم نمایش فراموشی پسورد را حل کند می‌توانید پسورد اکانت سامسونگ خود را تغییر دهید.

استفاده از برنامه Quick Shortcut

برای استفاده از این روش، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه Quick Shortcut را دانلود کرده و با دستورالعمل‌های داده شده در زیر پسورد برنامه پوشه امن را ریست کنید. این راهکار مراحل مختلفی دارد که ما در ادامه به بررسی آنها پرداخته‌ایم:

مرحله 1: برنامه Quick Shortcut را در گوشی سامسونگ گلکسی خود دانلود کرده و سپس آن را نصب کنید. یا از لینک پایین اقدام کنید.

دانلود برنامه Quick Shortcut

مرحله 2: روی دکمه برنامه آبی بزنید و سپس تب سیستم در بالای صفحه را بفشارید.

مرحله 3: به پایین اسکرول کنید و سپس Secure Folder را انتخاب کنید.

مرحله 4: روی Homepage بزنید. حالا یک پاپ‌آپ روی صفحه ظاهر خواهد شد. در اینجا روی دکمه Try در کنار آپشن اول بزنید‌. سپس از شما خواسته می‌شود که وارد اکانت سامسونگ خود شوید. بنابراین وارد اکانتتان شوید و پسورد پوشه امن خود را ریست کرده و یا آن را تغییر دهید.

برای حذف نصب پوشه امن از اکانت سامسونگ خود خارج شوید

اگر تمام ترفندهای بالا را امتحان کردید ولی همچنان نمی‌توانید بدون پسورد وارد پوشه امن گوشی سامسونگ خود شوید، می‌توانید برنامه را حذف نصب کنید. اگرچه از آنجایی که این برنامه جزو یکی از برنامه‌های سیستم به شمار می‌رود، نمی‌توانید با مراجعه به تنظیمات یا بدون پسورد آن را حذف کنید.

برای حل این مشکل، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از اکانت سامسونگ خود خارج شوید و سپس پوشه امن را نیز حذف کنید. اگرچه به یاد داشته باشید که حذف نصب این برنامه باعث می‌شود که تمام اطلاعات موجود در آن را نیز از دست بدهید. در ادامه نحوه انجام این کار را برای شما توضیح داده‌ایم:

مرحله 1: در ابتدا وارد تنظیمات گوشی سامسونگ خود شوید.

مرحله 2: روی اکانت سامسونگ خود در بالا بزنید.

مرحله 3: در اینجا گزینه Sign out/Log out را بیابید، سپس روی آن بزنید.

مرحله 4: هنگامی که از اکانت خود خارج شدید، به تنظیمات برگردید، سپس وارد Security and Privacy شوید و روی Secure Folder بزنید.

مرحله 5: حالا می‌توانید به راحتی پوشه امن موجود در دستگاه را حذف کنید. بنابراین روی Uninstall بزنید‌.

مرحله 6: پس از اینکه پوشه امن را حذف کردید، به اکانت سامسونگ خود بازگردید.

این مطلب را نیز بخوانید: چرا گالری سامسونگ تمام تصاویر را نشان نمی‌دهد + حل مشکل

24 ساعت صبر کنید تا برنامه حذف شود

اگر هیچ کدام از روش‌های بالا کاربردی نبودند و همچنان نتوانستید بدون پسورد وارد پوشه امن خود شوید، می‌‌توانید از این روش کمک بگیرید. اگر قصد دارید برنامه را آنلاک کنید و یا اینکه آن را حذف کنید، باید پسورد اشتباهی را وارد کنید تا زمانی که با پیام «پس از 24 ساعت دوباره امتحان کنید» روبرو شوید. دقیقا همان زمان است که می‌توانید آپشن حذف کردن پوشه امن را مشاهده کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم برای شما توضیح دهیم که چگونه با ترفندهای مختلف بدون داشتن پسورد وارد برنامه پوشه امن یا secure folder گوشی سامسونگ خود شوید. این برنامه بسیار کاربردی است و به راحتی می‌توانید با ذخیره فیلم، عکس‌ها و سایر اطلاعات حیاتی و مهم خود در آن، از محتوای حساس خود محافظت کنید.

پس تعجبی ندارد که چنین برنامه‌ای با این محتوا باید پسورد قدرتمندی داشته تا از اطلاعات آن محافظت شود. ولی اگر در هنگام ورود به پوشه امن پسورد خود را فراموش کنیم، چه می‌شود؟ آیا امکان ورود بدون پسورد وجود دارد؟ ما در این مطلب پاسخ این سوالات را بررسی کردیم و به شما نشان دادیم که چگونه بدون پسورد وارد برنامه شوید.

با این ترفندها می‌‌توانید بدون آنکه اطلاعات‌تان پاک شود، بدون پین همیشگی خود وارد پوشه امن شوید. از پاک کردن دیتای برنامه گرفته تا دانلود برنامه Quick Shortcut و ریست کردن پسورد پوشه امن همگی در انجام این کار تاثیرگذار هستند. شما می‌توانید از راهنمای تصویری قرار داده شده در این مطلب نیز استفاده کنید.

در نهایت به پایان این مطلب رسیده‌ایم، امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید با راهکارهای داده شده بدون پسورد وارد پوشه امن شوید. لطفا نظرات خود درباره این موضوع را برای ما بنویسید و پاسخ سوالات خود را نیز از ما جویا شوید.

1 در مورد “5 راهکار برای باز کردن پوشه امن (Secure Folder) در سامسونگ بدون پسورد”

  1. سلام ببخشید مندچندتا فایل ویدئو دستم خورد زدم save to secure folder الان میخام برگردونم به گالری اصلا دیگه پیداشون نمیکنم غیب شدن چیکار میتونم بکنم لطفا راهنماییم کنید خیلی مهمه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH