طرح مفهومی اپل واچ X با دوربین جلویی منتشر شد

امسال شرکت اپل دهمین سری ساعت‌های هوشمند خود را عرضه خواهد کرد. این سری احتمالا با نام تجاری اپل واچ X روانه بازار خواهد شد. سال گذشته مارک گورمن؛ سردبیر خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرد که مدل آینده اپل واچ احتمالا دو ویژگی جدید پایش سلامت را در خود جای خواهد داد.

ویژگی اول، تشخیص یک وضعیت پزشکی جدی با نام آپنه خواب است که موجب توقف و برقراری دوباره تنفس فرد در طول شب می‌شود. عدم درمان این مشکل می‌تواند به بروز بیماری‌های جدی نظیر مشکلات قبلی و فشار خون بالا منجر شود. تشخیص فشار خون بالا دومین قابلیت مرتبط با سلامت است که احتمالا به اپل واچ X اضافه می‌شود.

اپل واچ X احتمالا در زمان بالا بودن فشار خون کاربران به آنها هشدار خواهد داد. این ویژگی اگرچه احتمالا فشار خون کاربر را در یک لحظه مشخص نشان نمی‌دهد؛ اما با اطلاع‌رسانی به کاربر هنگام بالا رفتن فشار خون می‌تواند وی را به استفاده از روش‌های درمانی مانند مصرف داروهای کاهش فشار خون سوق داده و از بروز سکته‌های مغزی جلوگیری نماید.

همچنین مارک گورمن مدعی شده که اپل واچ X از سیستم بند مغناطیسی جدید استفاده خواهد کرد. به‌کارگیری این طراحی جدید، میزان فضای آزادسازی شده درون ساعت را افزایش داده و به اپل امکان می‌دهد تا از یک باتری با ظرفیت بالاتر استفاده کند.

آژانس طراحی آلمان موسوم به Wordsmattr یک طرح مفهومی از اپل واچ X را تولید نموده است. لوکاس گرر؛ یکی از کارمندان این شرکت ضمن توضیحاتی اعلام کرد: “ما برای ارائه یک طرح مفهومی دقیق از اپل واچ X بالغ بر 3 ماه تلاش کردیم. بدین منظور شایعات مختلف، پتنت‌ها و اخبار گوناگون در مورد مدل آینده اپل واچ گردآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.”

بر این اساس به‌نظر می‌رسد که اپل واچ X با وجود زوایای گرد شده و حفره کروی‌شکل در مرکز قسمت فوقانی واچ فیس برای استقرار دوربین 8 مگاپیکسلی فیس تایم به نسخه باریک‌تر اپل واچ اولترا شباهت دارد. در واقع طرح مفهومی ارائه شده نشان می‌دهد که اپل واچ X از قابلیت عکاسی سلفی و چت ویدیویی پشتیبانی خواهد کرد.

طرح مفهومی اپل واچ X شامل یک سنسور فشار خون بوده و به گفته موسسه Wordsmattr عملکرد آن مشابه با سیستمی است که مارک گورمن در ماه دسامبر سال گذشته به آن اشاره کرده بود. این طرح مفهومی نشان‌دهنده استفاده اپل واچ X از ساختار تیتانیومی و طراحی زاویه‌دار جهت هماهنگی هرچه بیش‌تر با گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس است. همچنین سیستم تاچ‌ آی‌دی نیز با تاج دیجیتالی ساعت ادغام خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH