گوگل از قابلیت جدید Ask Photos برای برنامه گوگل فوتوز رونمایی کرد

کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان گوگل موسوم به Google I/O به تازگی آغاز شده و تعجب‌آور نیست که هوش مصنوعی از همان ابتدا در کانون توجه قرار داشته باشد. ساندار پیچای؛ مدیرعامل گوگل ابتدا برای مدت کوتاهی درباره تاریخچه توسعه هوش مصنوعی Gemini و گوگل صحبت کرد.

همچنین وی به معرفی ویژگی جدیدی پرداخت که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در فصل تابستان امسال عرضه می‌شود. گوگل در حال ادغام هرچه بیش‌تر هوش مصنوعی Gemini با محصولات ارائه شده توسط خود است و اپلیکیشن Photos نقطه تمرکز بعدی کمپانی به‌شمار می‌رود. غول جستجوگر به منظور ارائه یک ویژگی جدید هوش مصنوعی با نام Ask Photos در گوشی‌های پیکسلی خود از مدل‌های هوش مصنوعی Gemini استفاده خواهد کرد.

اپلیکیشن فوتوز با بهره‌گیری از توانمندی‌های هوش مصنوعی می‌تواند برای سازماندهی عکس‌های ثبت شده در مناسبت‌های مختلف یا بازیابی اطلاعاتی که نیازمند جستجوی گسترده هستند؛ به کاربران کمک کند. به‌عنوان مثال کاربر می‌تواند از Gemini درخواست کند تا شماره پلاک خودرو وی را شناسایی نماید. Gemini با اسکن کردن کتابخانه عکس‌های کاربر، اطلاعات مربوطه را در اختیار وی قرار می‌دهد.

همچنین با وجود ویژگی Ask Photos کاربران می‌توانند خاطرات خود را به شکل کارآمدتری سازماندهی نمایند. بسیاری از ما دهها یا حتی صدها عکس از عزیزان خود را درون گوشی‌هایمان ذخیره کرده‌ایم. Gemini با دسته‌بندی این عکس‌ها در موضوعات مختلف می‌تواند راهگشا باشد. به‌عنوان مثال کاربر می‌تواند از Gemini بخواهد تا روند پیشرفت کلاس‌های شنا فرزندان وی را نمایش دهد.

کاربران برای یافتن آسان اطلاعات مورد نیاز خود می‌توانند از ویژگی Ask Photos استفاده کنند.

همچنین چنان‌چه کاربر مایل باشد تا از تم‌های تولد پیش‌تر استفاده شده برای فرزند خود مطلع شود؛ در این‌صورت ویژگی Ask Photos جزئیاتی مانند تزئینات در پس‌زمینه یا روی کیک تولد را مشخص نموده و از این طریق به کمک کاربر خواهد آمد (همان‌طور که در تصویر زیر به معرض نمایش گذاشته شده است).

همان‌طور که در ابتدا اعلام شد؛ مشخصه Ask Photos در اواخر تابستان امسال عرضه خواهد شد. این ویژگی احتمالا همانند سایر ابزارهای اپلیکیشن فوتوز در ابتدا به‌عنوان یک قابلیت برتر در دسترس مشترکین سرویس گوگل وان و کاربران دستگاه‌های پیکسل قرار خواهد گرفت. در ادامه این ویژگی برای عموم کاربران اپلیکیشن رایگان قابل استفاده خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH