تیم iFixit به همکاری خود با شرکت سامسونگ پایان داد

شرکت‌های iFixit و سامسونگ به همکاری دوجانبه خود در زمینه تعییرات پایان دادند. این خبر از سوی هر 2 شرکت به‌طور رسمی اعلام شد. به گفته iFixit این تیم به‌دلیل قیمت بالا قطعات و سبک طراحی دستگاه‌های سامسونگ، دیگر به‌عنوان تامین‌کننده قطعات و ابزارهای متفرقه با برند کره‌ای همکاری نخواهد کرد.

این خبر 2 سال پس از آغاز برنامه مشترک دو کمپانی منتشر شده است. کمپانی سازنده گوشی‌های هوشمند در پاسخ اعلام کرده که به وبسایت دیگری با نام SamsungParts.com روی آورده است. شرکت Encompass مسئولیت پشتیبانی از این وبسایت را بر عهده دارد.

به گفته Kyle Weins؛ مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت iFixit قیمت قطعات یکی از کلیدی‌ترین دلایل اتخاذ این تصمیم محسوب می‌شود. همچنین این شرکت قادر به تامین مطمئن قطعات اصلی برای جدیدترین دستگاه‌های سامسونگ مانند گلکسی زد فولد 5، گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی S23 نبوده است. نکته جالب توجه اینکه قطعات مذکور در وبسایت SamsungParts.com قابل دسترس هستند.

بیانیه مطبوعاتی رسمی iFixit موجب شکل‌گیری شک و تردیدهایی در خصوص تعهد سامسونگ نسبت به دسترسی بیش‌تر به تعمیرات شده است. در واقع برند کره‌ای قادر به تامین و ارائه قطعات با قیمت‌گذاری و تعداد منطقی برای مراکز تعمیر محلی نبوده است. در نتیجه تداوم این همکاری، معقول به‌نظر نمی‌رسد.

در این بیانیه طولانی از نحوه مشارکت سامسونگ در همکاری دوجانبه و مقاصد عمومی تولیدکننده کره‌ای انتقاد شده است. بعلاوه iFixit مدعی شده که سامسونگ برای فراهم نمودن امکان تعمیرات آسان دستگاه‌های خود هرگز به‌معنای واقعی مصمم نبوده است. با این‌حال iFixit کماکان به فروش اسپاجر، پیچ‌گوشتی‌های مخصوص و کلیه ابزارهای احتمالا مورد نیاز برای بازگشایی بدنه گوشی ادامه خواهد داد. این شرکت مستقل کماکان به عرضه کیت‌های خود تعمیری برای گوشی‌های سامسونگ ادامه می‌دهد؛ کاری که امروزه عینا برای دستگاه‌های اپلی نیز انجام می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH