سیستم‌عامل WatchOS 11 اپل با قابلیت‌های جدید پایش سلامت معرفی شد

اگرچه سیستم‌عامل WatchOS 11 هیچ‌کدام از ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل را در خود جای نداده است؛ اما در عین‌حال با امکانات جدیدی در زمینه پایش سلامت و تناسب اندام عرضه می‌شود. برنامه جدید Vitals به کاربران امکان می‌دهد تا با یک نگاه از معیارهای کلیدی پایش سلامت نظیر ضربان قلب، میزان اکسیژن خون و ردیاب خواب مطلع شوند.

همچنین هنگامی‌که دو یا چند مورد از این شاخص‌ها در خارج از محدوده طبیعی قرار گیرند؛ برنامه هشدارهای لازم را به کاربر ارائه خواهد کرد. بعلاوه در خصوص چگونگی بهبود وضعیت سلامت نیز پیشنهاداتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ویژگی Training Load بار تمرینی کاربر در طول تمرینات طی یک دوره 28 روزه را محاسبه نموده و با ارائه یک امتیاز خلاصه شده از 1 تا 10 میزان فشار وارد شده به بدن حین انجام تمرینات را مشخص می‌کند. اکنون حلقه‌های فعالیت برای روزهای استراحت یا در دوران توانبخشی آسیب‌ها می‌توانند متوقف شوند. همچنین کاربران می‌توانند اهداف فعالیتی خود را برای دوره‌های زمانی خاص نظیر روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها تغییر دهند.

مشخصه Check In نیز به سیستم‌عامل WatchOS اضافه شده و در صورت رسیدن ایمن کاربران به مقصد، موضوع را به عزیزان آنها اطلاع‌رسانی می‌کند. اپلیکیشن Apple Translate با قابلیت پشتیبانی از بالغ بر 20 زبان نیز به‌زودی بر روی مدل‌های مختلف اپل واچ قابل دسترس خواهد بود.

تصاویر مربوط به اپلیکیشن‌های Training Load، Vitals و Activity rings

اپلیکیشن Smart Stack گزینه‌های شخصی‌سازی جدیدی را دریافت نموده و از قابلیت افزودن ویجت‌های جدید از جمله Photos، Shazam و Distance پشتیبانی می‌کند. کاربران بر اساس زمان روز، مکان و برنامه‌های روزمره خود می‌توانند مجموعه‌ای از ویجت‌های پیشنهادی را دریافت نمایند. ویژگی Live Activities که نخستین بار در سری آیفون 14 پرو ارائه شد؛ اکنون راه خود را به WatchOS 11 باز کرده و به‌عنوان بخشی از اپلیکیشن Smart Stack در برنامه‌های مورد پشتیبانی از جمله Uber قابل دسترس است.

واچ فیس Photos اکنون می‌تواند عکس‌های کاربران را تجزیه و تحلیل کرده و به انتخاب بهترین گزینه‌ها برای اپل واچ کمک کند. این مشخصه قابلیت‌هایی نظیر ترکیب تصویر و تنظیمات عمق را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اپل مسیرهای GPS و اشکال متنوع‌تری از فعالیت‌های تمرینی را به اپلیکیشن Workout اضافه نموده است.

برنامه‌های به‌روزرسانی شده Smart Stack و Live Activity

کاربران آیفون 15 پرو و مدل‌های جدیدتر از آن می‌توانند اعلان‌های خلاصه شده توسط Apple Intelligence را روی اپل واچ خود مشاهده کنند. بعلاوه اپل قابلیت جدید Tap to Cash را به اپل واچ آورده است.

نسخه بتا توسعه‌دهندگان WatchOS 11 روز گذشته منتشر شد. نسخه بتای عمومی این سیستم‌عامل در ماه جولای عرضه شده و نسخه نهایی نیز در فصل پاییز امسال منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH