معرفی بهترین اسپیکر برای فضای باز و کمپینگ

گوش‌دادن به موسیقی همواره یکی از تفریحات مهم ما محسوب می‌شود و می‌توانیم با آهنگ‌های موردعلاقه خود، ساعت‌ها سرگرم شویم. تنهایی گوش‌کردن به موسیقی در یک فضای بسته تفاوت زیادی با گوش‌دادن به موسیقی در یک فضای باز، آن‌ هم به‌صورت دسته‌جمعی دارد؛ چراکه در این حالت به تجهیزاتی بهتر و قوی‌تر نیاز خواهید داشت و این مطلب بهانه‌ای شده است تا در خرید باند و اسپیکر، بهترین گزینه‌ها را برای فضای باز و کمپینگ به شما معرفی کنیم.

داشتن تجهیزات مناسب برای پخش موسیقی در فضای باز چه اهمیتی دارد؟

گوش‌دادن به یک آهنگ با موبایل گزینه‌ای است که اغلب افراد روی آن حساب باز می‌کنند. اگرچه بلندگو گوشی‌های موبایل وضوح و بلندی قابل‌قبولی دارد؛ اما شاید برای فضای باز و دورهمی‌های دوستانه کمی شما را دلسرد کند. همین‌جاست که متوجه می‌شوید خرید اسپیکر تا چه‌ اندازه مهم است و بدون داشتن آن، تفریحات شما همیشه یک نقص مهم دارد. در ادامه بهترین سازندگان تجهیزات صوتی و مناسب‌ترین محصولات آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

سونی (Sony)

شرکت ژاپنی سونی ازجمله شرکت‌های مطرح دنیاست که همواره در زمینه خرید باند و اسپیکر، انتخاب شماره یک عاشقان موسیقی است. این شرکت طیف وسیعی از محصولات صوتی دارد که بسته‌به نوع نیاز خود با گزینه‌های مختلفی نیز روبه‌رو خواهید بود؛ اما اگر حالت پیش‌فرض، یعنی استفاده در فضای باز را در نظر بگیریم، سونی گزینه‌های قابل‌حمل مختلفی را ارائه کرده است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • Sony SRS XB13

  • Sony SRS XE200

  • Sony SRS XE300

  • Sony SRS XB23

  • Sony SRS XG300

قیمت اسپیکر و باند سونی معمولا بین ۱.۹۰۰.۰۰۰ تومان تا ۵۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان متغیر است و موارد ذکرشده نیز قیمتی بین ۲ تا ۸ میلیون تومان دارند که در صورت نیاز می‌توانید گزینه‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر و قیمت بیشتر را نیز مدنظر داشته باشید.

هارمن کاردن (Harman Kardon)

شرکت آمریکایی هارمن که نام آن در زمینه خرید باند و اسپیکر به‌خوبی می‌درخشد، یکی‌از خوشنام‌ترین برندهای تولیدکننده محصولات صوتی است و تمرکز آن نیز همواره روی پوشش‌دادن طیف وسیع و گسترده‌تری از نیاز بازار موسیقی بوده است. اگر برای تفریحات فضای باز و کمپینگ خود قصد خرید محصولات اسپیکر هارمن کاردن را داشته باشید، با گزینه‌های زیر روبه‌رو خواهید بود:

  • Harman Kardon Luna

  • Harman Kardon Citation Oasis

  • Harman Kardon Onyx Studio 8

  • Harman Kardon Aura Studio 3

قیمت باند از برند هارمن کاردن بین ۷.۴۰۰.۰۰۰ تومان تا ۴۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان است و قیمت اسپیکرهای مذکور نیز بین ۷ تا ۱۱ میلیون تومان است. طبیعتا در صورت نیاز به گزینه‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر، باید مبالغ بیشتری برای خرید باند و اسپیکر خرج کنید.

جی‌بی‌ال (JBL)

جی‌بی‌ال یکی دیگر از بزرگان صنعت صوتی است که در بخش محصولات صوتی قابل‌حمل، عملکردی بسیار عالی از خود نشان داده و با حدود ۸۰ سال سابقه در این زمینه، همواره یک بازیگر مطرح و قابل‌اتکا در حوزه محصولات صوتی محسوب شده است. تنوع خوب در محصولات، کیفیت بالا و قیمت‌های متنوع، از JBL برندی ممتاز ساخته است. اگر قصد خرید اسپیکر JBL را داشته باشید، با گزینه‌های زیر روبه‌رو خواهید بود:

  • JBL TG113

  • JBL Clip 3

  • JBL Charge 4

  • JBL Flip5

قیمت محصولات صوتی این برند بین ۱۷۰.۰۰۰ تومان تا ۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰ است که بی‌شک متنوع‌ترین شرکت از لحاظ محصولات تولیدی و برچسب‌های قیمتی برای خرید باند و اسپیکر خواهد بود. قیمت موارد مذکور نیز بین ۲۰۰.۰۰۰ تومان تا ۷ میلیون تومان است.

تسکو (TSCO)

شرکت تسکو یک برند ایرانی است که از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در زمینه تولید انواع تجهیزات الکترونیکی آغاز کرده است و در زمینه محصولات صوتی نیز، گزینه‌های قابل توجهی در سبد تولیدات خود دارد. اگر می‌خواهید از محصولات صوتی این شرکت خریداری کنید، گزینه‌های زیر به شما پیشنهاد می‌شود:

  • TSCO TS 2316

  • TSCO TS 2323

  • TSCO TS 2311

  • TSCO TS 2305

قیمت باند و اسپیکر از برند تسکو بین ۲۳۲.۰۰۰ تومان تا ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان است. قیمت اسپیکرهای مذکور نیز بین ۷۰۰.۰۰۰ تومان تا ۳.۳۰۰.۰۰۰ تومان است.

در خرید اسپیکر به چه مواردی باید دقت کرد؟

پیش‌از هرچیز، در خرید باند و اسپیکر باید توجه داشت که این دو، هرکدام یک گزینه مجزا و متفاوت با یکدیگر هستند. اسپیکر به‌صورت مجزا، یک پخش‌کننده صدا به‌صورت مستقل است و هنگامی که با دو یا چند اسپیکر دیگر درون یک جعبه قرار گیرد، به آن‌ها باند گفته می‌شود. در ادامه مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب این وسایل صوتی باید به آن‌ها دقت کنید را آورده‌ایم.

اندازه و ابعاد

برای گوش‌دادن به موسیقی در فضای باز، نیاز به یک گزینه قابل‌ حمل و مجهز به بلوتوث دارید؛ هرچه اندازه دستگاه بزرگ‌تر باشد، صدای خروجی و کیفیت نهایی بالاتر خواهد بود. البته توجه داشته باشید که ابعاد بزرگ دستگاه، قابل‌ حمل بودن آن را نقص نکند.

توان خروجی

اگر بلندی صدا برای شما اهمیت زیادی دارد، در خرید باند و اسپیکر باید به توان خروجی دستگاه توجه داشته باشید. دستگاه‌های مختلف دارای یک توان اسمی هستند؛ اما کاربر باید به توان خروجی واقعی یا R.M.S توجه داشته باشد.

باتری دستگاه

اگر بخواهید از دستگاه خود در یک محیط باز و برای یک مدت‌زمان طولانی استفاده کنید، باید شرایطی را در نظر بگیرید که در آن به شارژر دسترسی ندارید و بتوان با یک‌بار شارژ، ساعات مشخصی از دستگاه استفاده کرد. هرچه ابعاد دستگاه بزرگ‌تر باشد، طبیعتا به باتری حجیم‌تری نیز مجهز خواهد بود.

دیگر موارد

موارد مهم دیگری نیز هستند که توجه‌کردن به آن‌ها بسته‌به میزان اهمیتی که دارند، خالی از لطف نیست. مواردی مثل نسخه بلوتوث، نوع اتصالات، قابلیت اتصال به شبکه، امکان اتصال به چند دستگاه، قابلیت کنترل از راه‌دور، ضد آب‌بودن و مواردی از این دست باعث می‌شوند تا متناسب با نیاز خود، دستگاهی بهتر انتخاب کنید.

سخن نهایی

در این مطلب با اهمیت خرید باند و اسپیکر جهت لذت‌بردن از موسیقی در محیط‌های باز آشنا شدیم. همچنین چند شرکت معروف و مناسب‌ترین محصولات آن‌ها را نیز معرفی کردیم که در خرید این دسته از تجهیزات، می‌توان به‌مراتب حساب بیشتری روی آن‌ها باز کرد.

به‌طور کلی اگر یک متخصص حرفه‌ای در صنعت موسیقی نیستید، برای گوش‌دادن به موسیقی نیاز نیست هزینه‌های هنگفتی انجام دهید و با خرید اسپیکرهایی بین ۵۰۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان می‌توانید از کیفیت و بلندی صدای لازم برخوردار شوید.

در کنار موارد ذکرشده، همچنین باید به وب‌سایت ایمالز اشاره کنیم که مرجعی تخصصی برای شناسایی، انتخاب و خرید بهترین تجهیزات صوتی است. در واقع ایمالز با گردهم‌آوردن فروشگاه‌های برتر سراسر کشور و محصولات آن‌ها، به شما امکان مقایسه و انتخابی منطقی خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت emalls.ir مراجعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH