تعداد کاربران فعال ماهیانه تردز به 175 میلیون نفر رسید

تردز رقیب توییتر به‌شمار رفته و در روز 5 جولای 2023 (14 تیر ماه 1402) توسط شرکت متا؛ مالک پلتفرم اینستاگرام راه‌اندازی شد. در فاصله یک سال پس از آن، تعداد کاربران فعال ماهیانه این پلتفرم نوپا به 175 میلیون نفر رسیده است. این خبر توسط مارک زاکربرگ در پلتفرم تردز اعلام شد.

پلتفرم تردز در بدو راه‌اندازی خود رشدی سرسام‌آور را تجربه کرد و تعداد کاربران آن ظرف مدت تنها 5 روز پس از راه‌اندازی به 100 میلیون نفر رسید. با این‌حال روند روبه رشد تردز کماکان ادامه دارد و تعداد کاربران این پلتفرم طی ماه‌های فوریه و آوریل به‌ترتیب به 130 و 150 میلیون نفر افزایش یافت.

اکنون تردز به‌صورت بی‌سروصدا از رقم خوردن نقطه عطف جدیدی خبر داده و مدعی شده که تعداد کاربران فعال این پلتفرم به 175 میلیون نفر رسیده است. به منظور گرامیداشت این دستاورد اکنون از آیکون‌های سفارشی جدیدی استفاده شده است. اپلیکیشن‌ موبایلی به‌روزرسانی شده و علاوه بر آیکون پیش‌فرض امکان انتخاب 5 آیکون جدید را در اختیار کاربران قرار داده است.

به تدریج آیکون‌های بیش‌تری به برنامه اضافه شده و هر روز یکی از آنها در زبانه Your Profile درون برنامه ظاهر خواهد شد (بدین منظور کافیست روی آیکون کیک تولد ضربه بزنید). بایستی توجه داشت که این آیکون‌های سفارشی صرفا برای مدت زمان بسیار محدودی قابل دسترس بوده و کاربران بایستی تا روز 12 جولای (22 تیر ماه) یکی از آنها را انتخاب نمایند.

شبکه تردز با سایر بخش‌های امپراتوری متا در ارتباط است. از روز 25 ژوئن (5 تیر ماه) کاربران بیش از 100 کشور جهان می‌توانند به اشتراک‌گذاری پست‌های خود با سایر افراد بپردازند. اینستاگرام گزارش داده که 63 درصد پست‌های منتشر شده در پلتفرم تردز از نوع صرفا متنی هستند. همچنین گفته شده که از هر 4 پست منتشر شده در شبکه یکی از آنها حاوی حداقل یک عکس است.

در کنار متن و عکس، یادداشت‌های صوتی به تدریج در تردز مرسوم‌تر می‌شوند. افراد جوان‌تر بیش‌تر از کاربران مسن از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH