همه قطعات تلفن‌های پروژه Ara قابلیت تعویض سریع را خواهند داشت!

project-ara-2

 

گوگل همیشه به انجام کارهای دور از انتظار مشهور بوده است مثل عینک‌های هوشمند این شرکت که شاید تا قبل از معرفی‌اش از سوی گوگل، کسی به فکر ساخت آن نیفتاده بودند. یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های خلاقانه‌ای که گوگل در حال حاضر در حال کار بر روی آن است و زمان زیادی تا نهایی شدن آن باقی نمانده است آرا (Ara) نام دارد که با ورودش به بازار می‌تواند انقلابی در دنیای تلفن‌های هوشمند ایجاد کند و تعریف ما را از یک تلفن هوشمند تغییر دهد.

ماه آوریل گذشته بود که نسخه اولیه تلفن هوشمند ماژولار از پروژه‌ آرا برای آشنایی و بررسی بیشتر در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت. یکی از ویژگی‌هایی که در همان ابتدا بسیار مورد توجه واقع شد امکان تعویض باتری بدون خاموش شدن تلفن بود. یعنی هنگامی که شارژ باتری رو به پایان باشد می‌توان بدون نیاز به خاموش کردن گوشی باتری دیگری را جایگزین کرد.

اما بر اساس اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده است این قابلیت محدود به باتری نمی‌شود و تقریبا برای همه قسمت‌های دیگر سخت‌افزار قابل اجراست؛ مانند دوربین، CPU و حتی صفحه نمایش تلفن. تصور کنید که یک شب با دوستان خود به گردش رفته‌اید و قصد گرفتن یک عکس دسته جمعی را دارید. در همان لحظه شما یادتان می‌آید که یک دوربین بهتر برای عکس‌برداری در تاریکی در جیب خود دارید. بلافاصله آن را در آورده و جایگزین دوربین قبلی تلفن می‌کنید؛ هیجان‌انگیز است نه؟

گوگل همچنین در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی برای فروش قطعات مختلف سخت‌افزاری برای این تلفن است که به احتمال زیاد آن را در فروشگاه Google Play خواهیم دید.

iphonote-com-projet-ara-le-phoneblocks-a-un-bel-avenir-2

نظر شما در مورد این تلفن هوشمند چیست؟ آیا با ورود آن به بازار به فکر خرید آن خواهید بود؟

1 در مورد “همه قطعات تلفن‌های پروژه Ara قابلیت تعویض سریع را خواهند داشت!”

  1. اگر بیاد من که عاشقش میشم
    چون دیگه نمیخوا واسه مشکلات کوچیک کل موبایلمونو عوض کنیم.
    مثلا بیشترین علت عوض کردن گوشی توی ما ایرانی باطری گوشیامونه یا مثلا cpu که بعد از یه مدت کند میشه
    با این طرح گوگل این مشکلات تقریبا حل میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH