بالون‌های اطلاعاتی که سبب درگیری نظامی بین کره شمالی و جنوبی شد!

hg

امروز دو کشور همسایه کره جنوبی و شمالی به سوی یکدیگر آتش گشودند. براساس گزارش خبرگزاری کره جنوبی، بعد از این‌که تعدادی از فعالان حقوق بشر بالون‌هایی را برای آشنا کردن مردم کره شمالی با جهان خارج از آن کشور به سمت مرزهای شمالی به پرواز در آوردند، سربازهای مرزبانی کره شمالی به سمت این بالون‌ها تیراندازی کردند و پس از این‌که تعدادی از این گلوله‌ها به سمت خاک کره جنوبی شلیک شد، سربازان کره جنوبی نیز به سمت مرز کره شمالی گلوله‌هایی را شلیک کردند. این حادثه تنها در حد چند شلیک کوچک بوده است و تاکنون خبری از تلفات منتشر نشده است. در چند وقت گذشته روابط میان دو کره بسیار ملتهب بوده است و این دو کشور بارها یکدیگر را به شروع جنگ تهدید کرده‌اند.

در روزهای گذشته گمانه زنی‌ها در مورد وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی بالا گرفته است به خصوص از زمانی که وی در جشن شصت و نهمین سالگرد استقلال این کشور حضور پیدا نکرد. رسانه‌های کره شمالی تنها خبرهایی مبهم در مورد این‌که کیم جونگ اون از شرایط بد جسمانی رنج می‌برد، منتشر کرده‌اند.

اما ده بالونی که آغازکننده تیراندازی‌های امروز صبح بوده‌اند، حاوی تعداد 400 دی‌وی‌دی و 300 کتاب در مورد وضعیت زندگی در کره جنوبی و سایر کشورهای جهان بوده است. همچنین دویست هزار جزوه درباره محکومیت حکومت کره شمالی و دلایل آن به همراه 1000 دلار وجه نقد نیز در این بالون‌ها قرار گرفته بود تا شاید بتواند چشم مردم کره شمالی را باز کند و آن‌ها را از ظلمی که حکومت در قبال آن‌ها انجام می‌دهد آگاه سازد. در حال حاضر کره شمالی منزوی‌ترین کشور جهان است که به‌شدت ارتباطات میان مردم و جهان خارج را کنترل می‌کنند و بیشتر مردم این کشور حتی از وضعیت زندگی در خارج از کشورشان آگاه نیستند. استفاده از شبکه اینترنت در این کشور جرم بزرگی محسوب می‌شود و فقط در مواردی محدود و آن هم تحت تدابیر شدید امنیتی امکان دسترسی به اینترنت وجود دارد.

در تصویر هوایی زیر نمایی از دو کشور کره جنوبی و کره شمالی را در کنار هم می‌بینید که بخش پایینی بسیار روشن است در حالی که بخش مربوط به کره شمالی عمیقا در تاریکی فرو رفته است؛ چراکه تأمین برق در این کشور بسیار سخت و گران است. تنها روشنایی کوچکی که در تصویر مشخص است مربوط به پایتخت کره شمالی یعنی پیونگ یانگ است. تصویر زیر کنایه‌ای واضح است به سیاست‌های غلط حکومت کره شمالی و عواقب انزوای جهانی برای اقتصاد یک کشور.

81287_372

جالب است که بدانید کره شمالی در حال حاضر فقط یک وب‌سایت دارد که تنها خبرهایی از جشن‌های ملی و تعدادی عکس و موسیقی در آن وجود دارد. این وب‌سایت را می‌تواند از اینجا ببینید.

4 در مورد “بالون‌های اطلاعاتی که سبب درگیری نظامی بین کره شمالی و جنوبی شد!”

  1. فکنم اگه ماهم نفت نداشتیم اینطوری میشدیم، چون نه صنعت گردشگری برامون مونده نه صادراتی، نه دوستی، نه تکنولوژی، نه دانشگاهی، نه …. نه…. نه…. خدایا ممنون، نفتو از ما نگیر… امین…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH