مالتی تسکینگ در اندروید چگونه کار می‌کند؟!

783835862552746668

اندروید محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین سیستم عامل موبایل در سرتاسر دنیاست که یکی از اصلی‌ترین قدرت‌هایش مالتی تسکینگ است.

احتمالا خیلی‌ها الان می‌گویند که مالتی تسکینگ در موبایلها، چیز تازه‌ای نیست. سیمبین خیلی وقت پیشها و قبل از ورود آیفون و گذشت مدتها برای اضافه کردن مالتی تسکینگ به iOS، امکان اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه را می‌داد.

اندروید سیستم عاملی است که امکان مالتی تسکینگ بدون محدودیت و متفاوت با آنچه در iOS است می‌دهد و این یعنی هر برنامه‌ای می‌تواند در پس‌زمینه بدون هیچ محدودیت زمانی اجرا شود.

یک برنامه در پس زمینه به گونه‌های مختلفی اجرا می‌شود، خدمات که کاملا در پس‌زمینه اتفاق می‌افتد، اجرا در زمان روشن شدن دستگاه یا اجرا بر اساس رویدادها و غیره. مهمترین تفاوت مالتی تسکینگ در اندروید این است که برنامه در حال اجرا در پس زمینه می‌تواند هر کاری را که مجوزش را دارد انجام دهد.

در اندروید بعلاوه، فرایندها طبق اولویتی که دارند اجرا می‌شوند. مثلا ممکن است برنامه‌ای که در پس‌زمینه اجرا می‌شود از اولویت بالایی برخوردار نباشد، ولی اگر نوتیفیکیشن اجرا دریافت کند، همان حالت در پس زمینه فعال باقی می‌ماند. باقی برنامه‌ها که چنین نیستند، یا کاملا بسته می‌شوند، یا تا زمانی که دوباره از آنها استفاده کنید، غیر فعال و متوقف می‌شوند.

خبر خوب این است که گرفتن این تصمیمات بر عهده اندروید و سازندگان بوده و نیازی نیست کاربر نگران بستن دستی برنامه‌ها باشد.

مالتی تسکینگ در اندروید L

مالتی تسکینگ در اندروید L با استایل کارتی اجرا می‌شود، اینگونه که کاربر در میان کارت‌هایی که نشان دهنده وظیفه‌ها هستند حرکت می‌کند. این یعنی اگر پیش از این برنامه‌ها در تسک منیجر دارای یک آیکن بودند، الان ممکن است چند کارت در این قسمت داشته باشند. مثلا برنامه‌ای مثل کروم می‌تواند برای هر تب بازی که دارد، یک کارت داشته باشد.

نظر شما در رابطه با این قابلیت چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH