آی‌پد ایر 2 اپل با نازک‌ترین بدنه دنیا معرفی شد!

حدود یک ماه پیش بود که اپل از اسمارت فون‌های جدید خود با نام‌های آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس رونمایی کرد. در این مدت شایعات زیادی در خصوص تبلت‌های جدید این کمپانی بالا گرفته بود که امروز تمام آن‌ها به پایان رسیدند.

DSC_0404_verge_super_wide

اپل طی کنفرانسی که ساعتی پیش آغاز شده و در حال حاضر نیز به پایان نرسیده از تبلت جدید خود با نام ipad Air 2 رونمایی کرد. تمام دوستداران اپل و تبلت‌ها می‌دانند که آی‌پد ایر یک تبلت بسیار نازک و قوی بود اما برادر تازه متولد شده این محصول 18 درصد نسبت به گذشته نازک‌تر شده است و ضخامت آی‌پد ایر تنها 6.1 میلی متر است. در طول سال گذشته تبلت‌های زیادی معرفی شده‌اند که لقب نازکترین تبلت سال را به خود گرفته‌اند اما آی‌پد ایر واقعا نازک‌ترین تبلت دنیاست.

DSC_0399_verge_super_wide

DSC_0421_verge_super_wide

اپل بر روی آی‌پد ایر 2 یک تراشه جدید با نام A8X قرار داده است که از دو هسته 64 بیتی بهره می‌برد و پردازنده گرافیکی آن نیز نسبت به نسخه قبلی 2.5 برابر سرعت بیشتری دارد. پردازنده این دستگاه عملکرد خوبی داشته و باعث می‌شود سطح دوام باتری همچنان مناسب باشد.

DSC_0432_verge_super_wide

آی‌پد ایر 2 نیز همانند اغلب محصولات اپل از یک دوربین 8 مگاپیکسلی با f/2.4 بهره می‌برد که بر اساس ادعای اپل بهترین منظره‌ یاب جهان بر روی آن قرار داده شده است. از لحاظ فیلم برداری نیز این تبلت می‌تواند با رزولوشن 1080p به ضبط ویدیو بپردازد که قابلیت‌های تایم‌لپس و حرکت آهسته (با 120 فریم بر ثانیه) نیز بر روی آن وجود دارند.

DSC_0461

DSC_0450_verge_super_wide

گیرنده وای-فای موجود بر روی آی‌پد ایر 2 که 802.11AC نام دارد نسبت به نسخه قبلی 2.9 برابر سریع‌تر عمل می‌کند.

DSC_0427_verge_super_wide

صفحه نمایش این محصول همانند آی‌پد ایر است اما اپل بر روی آن یک لایه ضد انعکاس قرار داده است که می‌تواند تا 56 درصد مانع منعکس شدن نور محیط شود. حسگر اثر انگشت نیز همان چیزی است که به آی‌پد ایر 2 راه یافته و هیچ تفاوتی با حسگر آی‌‌فون 6 ندارد.

DSC_0416_verge_super_wide

میکروفون دوم برای ضبط صدای استریو بر روی دستگاه قرار داده شده است که جای خالی آن در آی‌فون 6 دیده می‌شد. دوربین مکالمات تصویری که امروزه بیشتر به درد عکاسی سلفی می خورد نیز در آی‌پد ایر 2 بهبود یافته است و اپل یک سنسور جدید را بر روی آن قرار داده که قابیلت HDR را نیز دارد. نکته جالب و تعجب برانگیز که در مورد آی‌پد ایر 2 وجود دارد این است که با وجود این که بدنه دستگاه نازک‌تر شده است و پردازنده نیز قدرتمندتر گشته اما همچنان باتری این محصول قادر است تا 10 ساعت دوام بیاورد.

آی‌پد ایر 2 در سه رنگ نقره‌ای، طوسی و طلایی روانه بازار خواهد شد که قیمت نسخه 16 گیگابایتی 499 دلار و نسخه 64 گیگابایتی 599 دلار است. اگر بخواهید که آی‌پد شما از شبکه LTE پشتیبانی نیز کند می‌بایست 140 دلار اضافی پرداخت کنید. اپل مدعی شده است که از فردا (جمعه) پیش‌فروش آی‌پد ایر 2 آغاز خواهد شد و از هفته آینده به صورت رسمی به فروش خواهد رسید.

2 در مورد “آی‌پد ایر 2 اپل با نازک‌ترین بدنه دنیا معرفی شد!”

  1. واقعا عاااااااااااااااالی هست همین جوریشم آیپد 4 رقبا رو نابود کرده چه برسه ب این ! پردازندش 13 میلیارد ترانزیستور داره ! اسلوموشن میگیره ! حسگر اثر انگشت داره ! به قدری نازک هست که دو تا اونو روی هم بذاری میشه آیپد 1 !!! ضخامتشو میگم ! دوربین 8 اپل مساوی 24مگاپیکسل کمپانیای دیگس

  2. یه سه دهم اینچ دیگه میزاشت روش لاقل 10 بشه دیگه حاشیه صفحشم کم میکرد این تصویرایی که تو گوگل هست خیلی قشنگتره دوربینشم باید 12میزاشت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH