تبلت اندرویدی N1 نوکیا را بیشتر بشناسید

NOKIA-header

همان‌طور که نوکیا دیروز با یک تبلیغ وعده معرفی یک محصول تازه را به علاقه‌مندانش داده بود، این جعبه سیاه رنگ مرموز باز شد تا تکلیف نوکیا مشخص شود.

Nokia-N1-Android-tablet-(12)

تبلت اندرویدی N1 محصولی بود که از درون این جعبه اسرار آمیز بیرون آمد. یک تبلت زیبا، جمع و جور و خوش قیمت همراه با یک برچسب قیمتی عالی!

نوکیا که اواخر عمرش استفاده از اندروید را پذیرفته بود، حال با اقتدار از این سیستم عامل بهره می‌برد تا محصولاتش را در بازار به فروش برساند، البته شاید با دیدن این تبلت، محصول آشنای دیگری نیز به ذهن شما متبادر گردد.

N1 دارای یک بدنه تمام آلومینیومی زیباست که با ضخامت تنها 6.9 میلی‌متری و وزن 138 گرمی می‌تواند یکی از رقبای اصلی iPad باشد.

Nokia-N1-Android-tablet-(11)

در طی مراسم معرفی، نوکیا عنوان می‌دارد که این محصول به خاطر داشتن گوشه‌های گرد، حمل و نقل راحت‌تری داشته و در طولانی مدت دست کاربر را خسته نمی‌کند. این محصول برای اولین بار از پورت USB مدل C جهت شارژ و انتقال اطلاعات بهره می‌برد.

Nokia-N1-Android-tablet-(9)

این تبلت زیبای اندرویدی، از یک صفحه نمایش 7.9 اینچی بهره می‌برد که رزولوشن آن 2048 در 1536 پیکسل بوده و از محافظ صفحه نمایش Gorilla Glass 3 استفاده می‌کند. این تبلت شباهت عجیبی به تبلت‌های کمپانی اپل یعنی iPad دارد! در ادامه با هم به این قضیه پی خواهیم برد.

Nokia-N1-Android-tablet-(7)

اما در دل این تبلت چه خبر است. نوکیا برای این محصولش از یک پردازنده 64 بیتی کمپانی اینتل با نام Atom Z3580 و فرکانس 2.3 گیگاهرتز بهره برده است و در کنار آن یک رابط گرافیکی با توان 533 مگاهرتز از نوع PowerVR G6430 نیز استفاده کرده است، همچنان رم به کار رفته بر روی N1 برابر 2 گیگابایت است.

البته باید گفت که این پردازنده و در کل سخت افزار به کار رفته بر روی این محصول نتوانست به بنچمارک‌های اسنپدراگون دست پیدا کند. در زمینه دیگر امکانات به کار رفته می‌توان به بلوتوث نسخه 4 و Wi-Fi اشاره کرد. همچنین قابلیت مکالمه و البته GPS بر روی N1 دیده نمی‌شود.

با چرخاندن این تبلت، متوجه یک دوربین 8 مگاپیکسلی می‌شوید که توانایی ضبط فیلم با فرمت FHD را داشته و با قابلیت‌های ویژه‌ای که نوکیا بر روی آن قرار داده است، می‌تواند لحظات شیرین شما را به راحتی ثبت کند.

Nokia-N1-Android-tablet-(2)

این تبلت از یک دوربین 5 مگاپیکسلی نیز جهت مکالمات تصویری و ثبت عکس‌های سلفی بهره می‌برد.

اگرچه صحبت در مورد باتری این محصول کمی زود است، اما وجود یک نمونه 5300 میلی‌آمپری بر روی این محصول، آن‌چنان خبر بدی نبوده و به احتمال قوی کاربران را راضی نگاه خواهد داشت.

Nokia-N1-Android-tablet-(1)

اما نوکیا برای سیستم عامل N1 از اندروید 5 استفاده کرده است که در کنار آن تغییرات مورد نظر خود را نیز اعمال کرده است.

این تغییرات با عنوان Launcher Z جلوی چشمان شما قرار خواهد گرفت. مهم‌ترین قابلیت رابط کاربری، این است که شما تنها با نوشتن و رسم حرف اول مورد نظرتان، می‌توانید نرم‌افزارهای مرتبط را به راحتی مشاهده کنید.

Nokia-N1-Android-tablet-(10)

اگر می‌خواهید این تبلت نوکیا را بخرید، عجله نکنید! چون این محصول در اوایل سال 2015 و در بازار کشور چین عرضه خواهد شد. نوکیا در نظر دارد تا این محصول را با قیمت تنها 249 دلار و در بازارهای چین عرضه کند ( البته بعدا به سایر نقاط جهان خواهد رسید).

اطلاعات نشان می‌دهد این محصول توسط کمانی FoxConn تهیه می‌شود. شرکتی که محصولاتی معتبری همچون iPhone و iPad را نیز تولید و عرضه می‌کند.

در ادامه با هم عکس‌های این تبلت نوکیا را خواهیم دید! اگر کمی دقت کنید، می‌بینید که این تبلت، یک آی‌پد است منتها بدون لوگوی سیب گاز زده و البته کمی خوش‌دست‌تر!

Nokia-N1-Android-tablet-(3)

قطعا با این ظاهر، شباهت بی حد این محصول با تولیدات اپل را نمی‌توان نادیده گرفت!

Nokia-N1-Android-tablet-(4) Nokia-N1-Android-tablet-(5) Nokia-N1-Android-tablet-(8) Nokia-N1-Android-tablet

8 در مورد “تبلت اندرویدی N1 نوکیا را بیشتر بشناسید”

  1. الان اپل میاد خرخره ی نوکیا رو می جوه … 😐
    اما واقعا تبلت خوبیه و برای شروع کار نوکیا عالیه …

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز جان به طور رسمی وارد نمیشه که ما از تاریخ دقیق عرضه و قیمتش تو کشور مطلع باشیم! با عرضه جهانی این محصول هم وارد ایران میشه و تقریبا میشه گفت اوایل سال 94 می تونید اونو بخرید!

  2. قابل توجه شما و ترنجی و همه دوستان که هیچ گونه شناختی از گوشی موبایل ندارین دوستانی منی که فروشنده هستم صد در صد میگم که طراحی آیفون 6 و پلاس کپی برداری از نوکیا هست همون روز اول که معرفی شد گفتم اپل عجب دزدی هست از روی این گوشی

    http://www.gsmarena.com/nokia_225-pictures-6288.php

    پس زومیت عزیز از این به بعد بگو اپل دزد طراحی هس و یکم همه برو کل طراحی ها رو ببین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH