دزدی آیکون از اپل!

پس از ماجراهای نه چندان خوشایند از دادگاه دعوای دو غول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری؛ اپل و سامسونگ، این بار اپل، سامسونگ را به دزدی از طراحی آیکون‌های متعلق به iOS متهم کرده است!

تصاویری که اپل برای اثبات ادعای خود به دادگاه معرفی کرده به قرار زیر است، قضاوت با خود شما.

(به‌نظر من تا حدودی حق با اپل است. مخصوصا در بعضی از تصاویر ولی اگر سامسونگ هم کمی خلاقیت بخرج می‌داد و آیکون‌های متفاوتی طراحی می‌کرد، بهتر بود چون این کار سامسونگ نوعی قبول حاکمیت اپل است و برای اینکه همان حس کار با اپل را به کاربرانش انتقال دهد این کار را کرده است. مثلا هیج کجا چرخ دنده نشان‌گر تنظیمات نبوده و سامسونگ با این کار ادعای اپل را ثایت کرده است (با اینکه این تصویر پیش فرض آندروید هم است)؛ یا لزومی از استفاده صفحه زرد رنگ برای نمایش آیکون یادداشت نبوده و یا استفاده از گل آفتابگردان برای نمایش تصاویر گالری و …)

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

5 در مورد “دزدی آیکون از اپل!”

  1. واقعا که اپل دست به چه کار هایی نمی زنه !

    آخه یعنی گوگل برای گوشی خودش بازم میاد از یه ایکون کپی کنه ؟

  2. دقیقا من هم موافقم ایکون تماس که بصورت پیش فرض اندروید همینه و مال ال جی هم همین شکلیه ایکون موسیقی هم شباهت هست ولی به اندازه کافی تفاوت هم دیده میشه چرخ دنده رو قبول دارم ولی خب فقط چرخ دنده بودنش یکیه وگرنه نحوه چینش و قرار گیری کاملا متفاوته ایکون یاداداشت ها(memo) که کلا متفاوته و به نظرم کاملا بی ربطه گالری هم فقط تصویر پشت زمینه یکیه ولی شکلش زمین تا اسمون فرق داره ایکون کنتاکت هم دیگه من نمیدونم اگر نمیخواست این شکلی باشه چه شکلی میتونست باشه؟ اکثریت گوشی ها با اکثریت سیستم عامل ها کنتاکتشون همین شکلیه

  3. سارا صریحی

    من ال جی دارم(کوکی).تو ال جی هم همه چی همین شکلی.مخصوصا همون چرخ دنده که گفتین.پس ال جی هم از اپل دزدی کرده؟مسخره است!
    متاسفم واسه اپل که دست به هر کاری میزنه تا بازارشو از دست نده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH