با هیولای کوالکام، اسنپدارگون 810 آشنا شوید!

آیا حاضرید 800 دلار ناقابل خرج کنید؟ طبیعی است این مبلغ اصلا کم نیست و می‌توان با آن خیلی چیزها تهیه کرد!

شاید فکر کنید داریم از قیمت یک پرچم‌دار جدید صحبت می‌کنیم، اما اصلا این‌طور نیست! می‌خواهیم شما را با جدیدترین نسل پردازنده‌های معروف و معتبر کمپانی کوالکام آشنا کنیم!

8994-smartphone-front-lrg

اسمارت فون‌هایی که با اندروید 5 عرضه می‌شوند، احتمالا تا سایز 6.17 اینچ بزرگی داشته و رزولوشن آن‌ها نیز به‌راحتی می‌تواند QHD باشد، این قابلیت را در کنار قابلیت لمس همزمان 10 نقطه ای بگذارید. نسل جدید اسمارت فون‌ها همگی دارای صفحات نمایش 5 تا 6 اینچ هستند و به همین دلیل ممکن است در آینده ای نزدیک، نسل تبلت‌های 7 اینچی منقرض شود!

8994-smartphone-back-lrg

اما بحث ما چیز دیگری است، پرچم‌داران سال آینده، قرار است با پردازنده 8 هسته‌ای و 64 بیتی اسنپدراگون 810 وارد شوند و رابط گرافیکی آن‌ها Aderno 430 خواهد بود که همراه با 4 گیگابایت رم DDR4 به تنهایی غول بزرگی است.

پردازنده‌های جدید کوالکام، از دو قسمت تشکیل شده است. 4 هسته Cortex-A57 و Cortex-A53 که بر اساس معماری 20 نانومتری تولید شده‌اند. این تولید جدید حدود 50 درصد قدرتمندتر از ARM Cortex-A15 خواهد بود؛ یعنی اسنپدراگون 805.

قابلیت‌های گرافیکی این تولید جدید 30 درصد سریع‌تر از Aderno 420 قرار گرفته بر روی اسنپدراگون 805 است. در کنار این بهبود گرافیکی، این پردازنده توانایی ضبط فیلم با فرمت 4k و 30 فریم بر ثانیه را داشته و همچنین توانایی ضبط فیلم‌های FHD بر اساس 120 فریم بر ثانیه را نیز داراست. این پردازنده توانایی پخش فیلم‌های 4k را نیز داراست. پس باید به زودی منتظر این صفحات نمایش باشیم.

همچنان این پردازنده توانایی پشتیبانی از دوربین‌هایی تا 55 مگا پیکسل را داراست. این چیپ می‌تواند از دوربین 13 مگا پیکسلی با قابلیت OIS استفاده کند  و دو فلش LED را نیز داراست.

این غول کوالکام، توانایی پشتیبانی از تمام حسگرها و سنسورهای موجود دنیا را دارد. سنسورهای شتاب سنج سه محوره، سنسورهای سه محور ژیروسکوپ، حسگر سه محور مغناطیسی، حسگر نور محیط، حسگر مجاورت، حسگر فشار، دما و رطوبت، سنسور UV و …

پشتیبانی از 8 میکروفون نیز از دیگر قابلیت‌های این هیولاست!

پشتیبانی از صدای 11.1 کانال سوراند، دالبی دیجیتال و DTS، نسخه سوم USB و بلوتوث 4.1 نیز از ویژگی‌های اسنپدراگون 810 است. همچنین این پردازنده می‌تواند از حسگر اثر انگشت نیز پشتیبانی کند. آیا 800 دلار برای این پردازنده زیاد نیست؟! نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH