در درون نکسوس 6 چه می‌گذرد؟

چندی پیش کمپانی گوگل محصول دیگری از سری نکسوس خود را معرفی و روانه بازار کرد که نسبت به برادرانش اندازه بزرگتری داشت. این بزرگی تنها به صفحه نمایش محدود نمی‌شد و سخت افزار دستگاه نیز بسیار قدرتمند شده بود. اما با ورود این محصول به بازار، نکسوس 6 نیز به چنگال ifixit افتاد. گروهی که احتمالا هیچ دستگاهی دوست ندارد تا راهش به آن طرف‌ها بیافتد.

Nexus 6 (1)

Ifixit بطن اغلب محصولات را می‌گشاید تا به جزئیات آن‌ها پی ببرد و میزان تعمیر پذیری‌شان را مشخص کند. اکنون نکسوس 6 نیز توسط این گروه باز شده تا در دید همه شما کاربران عزیز قرار بگیرد. در نکسوس 6 نیز هماننند اغلب اسمارت فون‌های امروزی قاب پشتی جدا نمی‌شود و امکان تعویض باتری توسط کاربر وجود ندارد.

Nexus 6 (2)

نکسوس 6 از یک صفحه نمایش 5.96 اینچی بهره می‌برد که این دستگاه را در زمره فبلت‌ها قرار می‌دهد. رزولوشن صفحه نمایش نیز مناسب است و 2560×1440 پیکسل را ارایه می‌دهد. پردازش‌های مورد نیاز این دستگاه را نیز چهار هسته‌ای Krait 450 و پردازنده گرافیکی آدرنو 420 تامین می‌کند. 3 گیگابایت حافظه رم هم اطلاعات مورد نیاز دستگاه را در خود ذخیره و ارایه می‌دهد. مزیتی که اغلب محصولات نکسوس دارند، این است که یکی از اولین‌ها در دریافت به‌روزرسانی‌های جدید اندروید هستند. نکسوس 6 نیز از این قافله عقب نمانده و از همان ابتدا با اندروید 5.0 روانه بازار شده است. باتری دستگاه نیز 3220 میلی آمپر ساعتی است که همان طور که در بالا گفتیم توسط کاربر قابل تعویض نیست. یک دوربین 13 مگاپیکسلی دریچه این دستگاه به دنیای بیرون است.

Nexus 6 (3)

Nexus 6 (4)

همانند سایر اسمارت فون‌ها، نکسوس 6 نیز در اطراف خود شیار‌هایی دارد که می‌توان به شیار سیم‌کارت و حافظه جانبی اشاره کرد. امکان اتصال شارژر و هدفون نیز از طریق پورت میکرو USB و جک 3.5 میلی متری صدا امکان پذیر است.

Nexus 6 (6) Nexus 6 (5)

از لحاظ اندازه و سایز نکسوس 6 شباهت زیادی با آی‌فون 6 پلاس دارد. ابعاد نکسوس 6 در حدود 82.9×159.2×10.06 میلی‌متر و ابعاد آی‌فون 6 پلاس در حدود 77.8×158.1×7.1 میلی‌متر است. در کل آی‌فون 6 پلاس محصولی باریک‌ اندام‌تر از نکسوس6 است. اما در درون نکسوس 6 چه می‌گذرد؟

Nexus 6 (7)

در ابتدا برای باز کردن قاب پشتی دستگاه می‌بایست از یک وسیله پلاستیکی استفاده کنیم. بعد از باز کردن قاب پشتی دست به گریبان 22 پیچ شده که در اطراف دستگاه جای خوش کرده‌اند (توجه کنید که بعد از قاب پشتی باز هم یک قاب محافظ وجود دارد). اکنون قطعات داخلی دستگاه بدین شکل هستند: (برای مشاهده در سایز اصلی بر روی تصاویر کلیک کنید)

اما در درون شارژر نکسوس 6 چه قطعاتی جای گرفته است؟

طبق ادعای گوگل شارژر نکسوس 6 می‌تواند با 15 دقیقه اتصال به برق انرژی مورد نیاز 6 ساعت گوشی را تامین کند.

Nexus 6 (20)

نمره‌ای که Ifixit به این محصول داده است عدد 7 از 10 است که نشان از تعمیر پذیری نسبتا آسان این محصول دارد.

Nexus 6 (19)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH