جاروبرقی رباتیک شارپ: Cocorobo

به نظر می‌رسد جاروبرقی‌های رباتیک دارند راه خود را به سوی منازل باز می‌کنند و کم کم به وسیله‌ای عادی و شاید هم در آینده جایگزین جاروهای معمولی امروزی بدل می‌شوند. به طور حتم با این نوع جاروها یعنی رباتیک که بدون نیاز به انسان وظیفه خود را انجام می‌دهند آشنایی دارید، ولی Sharp در اقدامی متفاوت دست به ابتکار جالبی زده است. Cocorobo نام جاروبرقی هوشمند رباتیک جدیدی است که شرکت ژاپنی شارپ آن را تولید کرده است. به این ترتیب ژاپنی‌ها نیز پس از کره‌ای‌ها به حلقه سازندگان این وسیله کم‌شناخته شده پیوسته‌اند.

Cocorobo نسبت به مدل‌های مشابه امکانات جالب توجهی دارد؛ این جارو به یک دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی به همراه یک لامپ LED مجهز شده و همچنین قابلیت اتصال به شبکه بی‌سیم را دارد. به این ترتیب می‌توانید با استفاده از اتصال این جارو به شبکه بی‌سیم خانگی و اپلیکیشن مخصوصی که مختص هر دو نوع اسمارت‌فون‌های اندرویدی و اپل برای آن طراحی گردیده است با گوشی خود آن را مانند یک کنترلر رادیویی هدایت کنید. ویژگی جالب‌تر Cocorobo این است که با استفاده از دوربین نصب شده بر روی آن می‌توان حین کار تصویر مربوط به محیط کار پیرامون جارو را نیز به صورت زنده روی گوشی مشاهده کرد. این قابلیت بسیار مناسب پیدا کردن اشیا زیر مبل‌ها و جاهایی با دسترسی دشوار و البته جاسوسی کردن است.

دیگر قابلیت این محصول ویژگی تعاملی آن است که مصرف‌کننده می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. Cocorobo سی و شش جمله کوتاه می‌داند که بنا به ادعای سازنده اگر هر روز از آن  استفاده کنید یا با آن حرف بزنید، Cocorobo حال خوبی پیدا می‌کند. به غیر از این شارپ می‌گوید این محصول بر اساس احساساتی که دارد پاسخ‌ها و حرکاتش به شکل گسترده‌ای تغییر می‌کند. بنابراین می‌توانید احساس نزدیکی و صمیمیت با آن را داشته باشید. ممکن است تا به اینجا احساس کرده باشید که این جاروی هوشمند بیشتر شبیه یک دستگاه تجملی یا اسباب بازی است، اما سیستم مکنده قدرتمند دستگاه که توسط خود شارپ طراحی گردیده جالب توجه است. در دو طرف دستگاه همان طوری که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید دو برس مویی چرخنده و یک برس طولی در وسط به کار رفته است که توسط یک توربو فن با سرعت ۱۴۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد. به این طریق Cocorobo قدرت مکندگی بالایی دارد که حتی کوچکترین ذرات را نیز به درون خود می‌کشد.

Cocorobo با استفاده از سنسورهای اولتراساند (Ultrasound) و سیستم محاسبه مسافت اکو از برخورد با موانع اجتناب می‌کند. به این منظور سه سنسور در جلو و با فاصله ۴۵ درجه‌ای نیز در هر طرف به کار رفته است. همچنین این سنسورها نمی‌گذارند تا جارو با شیشه بی‌رنگ و اثاثیه تیره رنگ که توسط حسگر اینفرارد قابل تشخیص نیستند برخورد کند.

عمر باتری این محصول نیز سه سال با ۱۲۰۰ بار شارژ اعلام شده است. Cocorobo در دو مدل به بازار عرضه شده است، یکی RX-V100 که به امکانات کامل مجهز شده و قیمتی در حدود ۱۶۰۰ دلار دارد و دیگری RX-V80 که مدل ساده‌تر و بدون دوربین است که ۱۱۰۰ دلار قیمت دارد. این جارو در ابتدا در ژاپن عرضه شده ولی به زودی در بقیه کشورها نیز عرضه می‌گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH