500 دلار، ارزش باتری مک بوک

اگر یک مک‌بوک پرو رتینا دارید یا مثل ما در آرزوی داشتن یکی از آن باشید، ممکن است روزی ایرادی پیدا کند که لازم شود تا آن را به دست تعمیرکار بسپارید. همچنین احتمال بالایی وجود دارد که باتری این دستگاه ناگهان دچار مشکل شود یا پس از چند سال دیگر توان روزهای اولیه خود را نداشته باشد. به این ترتیب اگر قصد داشته باشید تا مک‌بوک خود را تا چند سال آینده نگاه دارید و از آن استفاده کنید چاره‌ای ندارید جز تعویض باتری آن.

در حالی‌که معمولا سازندگان دیگر باتری را به صورت جداشدنی بر روی لپ‌تاپ تولیدی خود عرضه می‌کنند، اما اپل باتری MacBook Proهای خود را به صورت ثابت و در داخل بدنه قرار می‌دهد. بنابراین اگر تا به حال با خود فکر کرده‌اید یا همین الان این سوال به ذهن‌تان خطور کرده است که عوض کردن باتری یک مک‌بوک چقدر آب خواهد خورد، متخصصان iFixit پاسخ شگفت‌آوری برایتان دارند. iFixit راهنمای تعویض باتری مک‌بوک پرو را تنظیم کرده که در آن قیمت انجام این کار را رقم بالای ۵۰۰ دلار اعلام کرده است (در اینجا می‌توانید این راهنمای تعمیر را مشاهده نمایید). جالب است که آنها اعلام داشته‌اند که بهتر است تکنسین‌ها روش پیشنهادی تعمیر ایمن‌تر منتشر شده توسط خود اپل را به کار گیرند و تمام کیس بالایی را به همراه باتری تعویض نمایند. جالب‌تر از آن این است که iFixit لقب سخت‌ترین لپ‌تاپ برای تعمیر را به مک‌بوک پرو رتینا داده است. به این ترتیب پانصد دلار رقم بالایی برای یک تعویض باتری به حساب می‌آید؛ مگر اینکه دستگا‌ه‌تان ارزش زیادی برایتان داشته باشد یا که قصد داشته باشید بیش از شش یا هفت سال از مک خود استفاده کنید.

 

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

2 در مورد “500 دلار، ارزش باتری مک بوک”

  1. آقا یعنی چی احتمال بالایی دارد که ناگهان خراب شود؟ رو مک بوک پروی من نوشابه ریخته شد از تو کیبوردشم رد شد رفت رو مادربورد و باتری، هیچی نشد، الانم مثل روز اول کار می کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH