تعطیل شدن پروژه 349 میلیون دلاری ناسا بدون استفاده شدن

2

شاید تصور مبلغ 349 میلیون دلار نیز برای یک فرد عادی دشوار باشد زیرا بیشتر جمعیت کره زمین در تمام طول عمر خود نیز به درآمدی به اندازه یک‌صدم این رقم نخواهند رسید ولی این رقم برای ناسا رسما چندان زیاد نخواهد بود زیرا در یک اقدام بسیار عجیب شاهد تعطیل شدن پروژه 349 میلیون دلاری ناسا بدون استفاده شدن حتی برای یک‌بار هستیم.

در این میان، این پروژه تا آخرین روز به فرایند منظم ساخت خود ادامه داد ولی پس از اتمام ساخت این برج بسیار ویژه و خاص، مسئولان ناسا آن را تعطیل کردند تا 349 میلیون دلار به صورت رسمی بدون استفاده بماند و حتی یک آزمایش ساده نیز در این برج ویژه تست موشک‌های ناسا انجام نشود.

این برج برای آزمایش موشک‌ها در محیط شبیه‌سازی شده از شرایط خلاء ساخته شده بود و قرار بود تا ناسا موشک‌های خود را برای پروژه‌های ارسال فضاپیما‌هایی خاص در این محیط آزمایش کند ولی در سال 2010 میلادی بود که پروژه مربوط به ارسال این فضانوردها به صورت کلی لغو شد ولی ناسا فرایند ساخت این برج را ادامه داد و آن را تکمیل کرده و سپس تعطیل نمود که این امر اندکی عجیب به نظر می‌رسد.

علت این امر این بوده است که ناسا ممکن است به سراغ این پروژه بازگردد و در صورت روبرو شدن با این شرایط، ساخت یک برج دیگر و یا ادامه ساخت این برج می‌تواند هزینه بسیار بالاتری را برای بزرگ‌ترین سازمان فضایی جهان به‌ همراه داشته باشد.

دیوید فورشی که مدت یک سال و شش‌ماه در این پروژه به‌عنوان یک مدیر اجرایی مشغول بود، به شدت در رسانه‌ها به ناسا تاخته است، او در صحبت‌هایش می‌گوید: «معلوم نیست مسئولان ناسا چه غلطی می‌کنند! آن‌ها درک نمی‌کنند که بسیاری از افراد در جهان برای کسب درآمد اندک به تلاش بی‌وقفه دست می‌زنند و با این شرایط، این پول هنگفت را دور می‌ریزند. واقعا ناراحت کننده است که ببینید که یک کار خوب انجام داده‌اید ولی با روشی احمقانه از این کار خوب هیچ استفاده‌ای نخواهد شد. ناسا در یک حلقه به دور خود می‌چرخد و درست مانند سگی رفتار می‌کند که به دنبال دم خود می‌دود.»

17 در مورد “تعطیل شدن پروژه 349 میلیون دلاری ناسا بدون استفاده شدن”

  1. حالا معلوم نیست قضیه چی بوده اگر همین پول تو دست یه شرکت یا کمپانی درست . حسابی تر بود ببین چی میشد

  2. روانیااا 😐

    چطور میتونن از کنار این مبلغا بگذرن خداییش.
    ما یه گوشی چهل تومنی میگیریم 8تا لیبل و گارد و از این چیزا براش میزاریم که احیانا اگه خاستیم بفروشیم، کمتر ضرر کنیم..
    به جان خودم اینا یه چیزیشون هست 😐

  3. پول که مفت باشه همینه دیگه ولی براشون مهم نیست که 349 میلیون دلار برا اونا پول توجیبی محسوب میشه خدابرکت بده به نفت عراق و عربستان و ………

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH