مسابقه هوشمندانه اول: این پدر چند فرزند دارد؟

hooshmandaneh1

امروز اولین دور از سری مسابقات روزانه هوشمندانه شروع می‌شود و ما با یک سوال ساده و معماگونه در خدمت شما هستیم. قوانین کلی مسابقه دیروز خدمت شما توضیح داده شد، فقط این مورد را در نظر داشته باشید که برای بحث جهت رسیدن به جواب با سایر کاربران و ارسال پاسخ در بخش دیدگاه‌ها آزاد هستید. از اینجا می‌توانید قوانین کلی را نگاهی بیندازید و به یاد داشته باشید ما هر روز راس ساعت 12 ظهر یک سوال معماگونه  برای‌تان طرح می‌کنیم و شما می‌بایست تا قبل از ساعت 9 صبح فردا به آن پاسخ دهید. در این بین، در ساعاتی خاص به شما راهنمایی‌هایی برای حل معما می‌کنیم. ساعت قرار دادن راهنمایی‌ها مشخص نیست ولی مکان قرار گیری راهنما فقط در صفحه اینستاگرام آی‌تی‌رسان است

سوال هوشمندانه اول

عید نوروز به زودی فرا می‌رسد و پدری قصد دارد برای عید به فرزندانش گوشی تلفن همراه هدیه بدهد. این پدر مهربان می‌داند که چند هفته مانده به عید نوروز تمامی قیمت‌ها به یک باره گران می‌شوند پس سعی می کند هدیه‌ها را زودتر تهیه کند، بنابراین به بازار رفته و قدری در مورد قیمت‌ها پرس‌وجو می‌کند. تا این که دو گوشی هواوی G630 و ال‌جی G2 مینی  را می‌پسندد. قیمت هواوی 500 هزار تومان و قیمت ال‌جی 700 هزار تومان توسط فروشنده عنوان می‌شود. پدر با خود فکر می‌کند که اگر گوشی هواوی را بگیرد 400 هزار تومان از پولش باقی می‌ماند و اگر گوشی ال‌جی را بگیرد 800 هزار تومان بدهکار می‌شود. حال شما بگویید، این پدر چند فرزند دارد؟

برای پاسخ دادن سه نکته زیر را در نظر بگیرید

1- برای شرکت در این مسابقه حتما بایستی عضو سایت باشید و پاسخ را با نام کاربری خودتان ارسال کنید (برای عضویت از اینجا اقدام کنید). فردی که پس از مسابقه بیستم حایز بیشترین امتیاز شده باشد (در مجموع) ضمن دریافت عنوان هوشمندترین کاربر آی‌تی‌رسان، پاور بانک ال‌جی را نیز هدیه می‌گیرد و سایرین امتیاز دریافت می‌کنند.

2- پاسخ را در کامنت‌های همین مطلب بگذارید! شاید با خود بگویید که سایر کاربران هم پاسخ شما را می‌بینند؛ درست است اما آن‌ها از کجا می‌دانند که جواب درست چیست؟ ضمن اینکه نفرات نخست، بیشترین امتیاز را دریافت می‌کنند و برای همین اول بودن بسیار مهم است.

3- برای گذاشتن دیدگاه درباره مسابقه محدودیتی وجود ندارد اما شما تنها یک بار می‌توانید پاسخ دهید و حتی اگر بفهمید که جواب‌تان اشتباه بوده، هیچ کاری برای تغییر آن دیگر نمی‌توانید بکنید! پس کاملا تامل کرده و سپس پاسخ را ارسال نمایید. بایستی پاسخ را هم در یک دیدگاه مجزا و به صورت زیر که داخل پرانتز قرار دارد، بنویسید.

(پاسخ هوشمندانه: جواب)

134 در مورد “مسابقه هوشمندانه اول: این پدر چند فرزند دارد؟”

  1. امیر حسین نرائی

    (اگه تعداد فرزند رو x ,و ;پول پدر رو y در نظر بگیرید کافی این معادله500x+400=y رو حل کنید.نتیجهx=6……. :شش فرزند)

  2. هول شدم واسه زود جواب دادن و متاسفانه فقط من اشتباه فرستادم……….ایشالله از فردا به امید خدا………….!

  3. من برای شرکت در مسابقه باید حتما تو سایت login کنم ؟ من تو خود سایت عضو نیستم ولی تو فروم عضوم
    این ها باهم فرقی میکنن؟
    نام کاربری من تو فروم reza_alsz

    1. پیمان گل‌کار

      عضویت در سایت با انجمن متفاوت است! برای شرکت بایستی حتما عضو باشید

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

اسکرول به بالا
TCH