گویندگان خبر چگونه اخبار را بدون نگاه کردن به کاغذ گزارش می‌کنند؟

هرچند اغلب افراد اخبار روز دنیا را از طریق اینترنت پیگیری می‌کنند اما همین افراد نیز به تماشای اخباری می‌نشینند که توسط تلویزیون پخش می‌شود. حتما برای شما هم پیش آمده است که ببینید گوینده اخبار بدون هیچ نگاهی به کاغذ خود اخبار را گزارش می‌دهد و مستقیم به دوربین نگاه می‌کند، اما این روش چگونه است؟ آیا گوینده خبر اخبار را حفظ می‌کند؟

news-reporter

بیایید با اتوکیو آشنا شویم. بله، گویندگان تلویزیونی اخبار را از روی این دستگاه می‌خوانند که در بالا یا کنار دوربین قرار می‌گیرد. اما این کار اصولی نیز دارد که در ادامه مکسین مووینی، گوینده خبر در تلویزیون و مربی گویندگی بی‌بی‌سی در ویدیوی زیر به شما شرح خواهد داد (ویدیو به زبان فارسی ترجمه شده است).


همان‌طور که در ویدیو مشاهده کردید اتوکیو از روش‌های مختلفی کنترل می‌شود که می‌توان به کنترل از طریق پا، کنترل دستی و… اشاره کرد.

پس اگر نمی‌توانید مطالب را به سرعت حفظ کنید اما دوست دارید که گوینده خبر در تلویزیون شوید، بهتر است که نگران نباشید، زیرا که دستگاه اتوکیو به کمک شما خواهد آمد و از طریق آن خواهید توانست اخبار را بدون نگاه کردن به کاغذ گزارش دهید.

آیا با دستگاه اتوکیو و روش گویندگان خبر آشنا بودید؟

42 در مورد “گویندگان خبر چگونه اخبار را بدون نگاه کردن به کاغذ گزارش می‌کنند؟”

  1. سلام. ببخشید که برای پرسیدن سوالم جای مناسبی رو پیدا نکردم…
    خواهشا جواب بدین،
    برای ایجاد خبرنامه ک مخاطبان خودشون بتونن توش صبت نام کنن و با انتشار هر پست براشون یه ایمیل ارسال بشه، شما از چه سایتی استفاده میکنین؟ یا در کل میشه بگین کدوم سایت رو میشناسین؟؟
    ممنونم.

  2. امیرحسین بابائیان

    عالی بود همیشه می خواستم بدون که به لطف شما فهمیدم
    :):):):):):):):):):):):):))(:):):):)”):)”):)”

  3. ایول به خودم از بچگی فکر میکردم همچین چیزی باید باشه…………از بچگی اینقده خلاق بودما…….فقط نمیدونم بزرگ شدم چی شد اینجوری شد…..

  4. خب کارشونه توش مهارت پیدا کردن دیگه همون طور که یه حسابدار بدون نگاه کردن به ماشین حساب از اون استفاده میکنند

    1. سعید میرزاپور

      تا جایی که بنده اطلاع دارم صدا و سیما ایران نیز از این نوع سیستم استفاده می‌کنه!

  5. چه جالب چند سال پیش فکر میکردم شاید همچین دستگاهی کنار دوربین باشه ولی خودم گول میزدم میگفتم وجود نداره اما امروز فهمیدم همچین دستگاهی هم هست…

  6. فقط داشتن توانایی بالا دوستان
    فقط توانایی
    توانایی در این عرصه رو دارن
    پس چی شد بچه هاااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    (ت وا نا یی بالا)

    1
    2
    1. خیر به نظر من اینطور نیست. چون توی این عرصه توانایی مهم هست اما مهم تر از اون بدون وقفه و بدون تپق زدن خبر ها رو خوندنه که در اینجا دیگه توانایی فقط کارساز نیست و شرط احتیاط حکم میکنه که از اینگونه تکنولوژی ها استفاده کرد.

      2
      2
      1. خب اینایی که گفتین جز توانایی محسوب نمیشه دوست عزیز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        1
        3
        1. ببین علیرضا جان اینا مکمل همدیگن، توانایی شرط اول ورود به این حرفه ست اما کافی نیست.حرف من اینه در اینجا چیزی که کمک میکنه به تپق نزدن این گوینده اول این تکنولوژیه بعد حافظش و به قول شما تواناییش.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH