دو گوشی هوشمند جدید و یک فلش LED مخصوص سلفی؛ تازه‌های کمپانی لنوو

این بار قطار معرفی محصولات جدید در نمایشگاه CES 2015 در ایستگاه کمپانی بزرگ لنوو توقف کرده است و این شرکت بزرگ چینی دو تلفن دیگر را به آرشیو تلفن‌های قدرتمند خود افزوده است. تلفن Vibe X2 Pro و P90 با طراحی زیبا و سخت‌افزاری قدرتمند در کنار یک چیپ 64 بیتی گامی رو به جلو برای کمپانی لنوو محسوب می‌شوند. البته در کنار معرفی این دو تلفن جدید، لنوو فکری هم برای گرفتن عکس‌های سلفی بهتر کرده است که در ادامه بیشتر با هر کدام از این محصولات آشنا می‌شویم.

Vibe X2 Pro

vibe-x2-pro-4-970x646-c

 

لنوو در Vibe X2 Pro از یک طراحی لایه‌ای استفاده کرده است و در هر یک از این 3 لایه، یک رنگ شاد را مورد استفاده قرار داده که طراحی این تلفن را بسیار خاص کرده است؛ خاص به این معنی که ممکن است همه این نوع طراحی را دوست نداشته باشند و آن را جلف بدانند اما ما که از آن خوشمان آمد و طراحی Vibe X2 Pro را شاد و پرانرژی دیدیم! وزن این تلفن در حدود 140 گرم و ضخامت آن برابر 6.95 میلی‌متر است که در کنار یک صفحه‌نمایش 5.3 اینچی با کیفیت Full HD آن را در رده تلفن‌های خوش‌دست بازار قرار می‌دهد (البته با معیارهای عجیب امروزی!).

vibe-x2-pro-3-970x646-c

در بحث سخت‌افزار هم یک چیپ 1.5 گیگاهرتزی مدل اسنپدراگون 615 ساخت کمپانی کوآلکام و از نوع 64 بیتی را می‌بینیم که در کنار 2 گیگابایت فضای رم یک مجموعه سخت‌افزاری مناسب را ایجاد کرده است. اما یک کج‌سلیقگی از لنوو این که تلفن جدید خود را با نسخه قدیمی 4.4 اندروید کیت‌کت معرفی کرده است که بهتر بود با جدیدترین نسخه این سیستم‌عامل یعنی آب‌نبات چوبی روانه بازار می‌کرد. البته به نظر می‌رسد به زودی این به‌روزرسانی برای Vibe X2 Pro منتشر شود.

فضای ذخیره‌سازی اطلاعات نیز در این تلفن 32 گیگابایت در نظر گرفته شده است که برای اکثریت کاربران کافی به نظر می‌رسد. یک نیروگاه 2410 میلی‌آمپری نیز وظیفه برق‌رسانی به کل این مجموعه را بر عهده دارد.

vibe-x2-pro-6-1500x1000در یک نگاه به مجموعه این مشخصات می‌توان Vibe X2 Pro را یک تلفن میان رده خوب دانست که البته رمز موفقیت آن در بازار و وجه تمایز آن با سایر رقبا می‌تواند قیمت آن باشد که هنوز لنوو چیزی برای آن مشخص نکرده است. این تلفن در ماه آوریل سال 2015 ابتدا در چین و سپس در سایر بازارهای جهانی به فروش خواهد رسید.

اما صبر کنید؛ هنوز بخش هیجان‌انگیز ماجرا باقی‌مانده است! Vibe X2 Pro از دو دوربین جلو و عقب 13 مگاپیکسلی به همراه لرزش‌گیر اپتیکال در هر دو دوربین بهره می‌برد که دیگر خیال کاربر را از گرفتن بهترین سلفی‌های ممکن راحت می‌کند! البته با وجود این که هر دو دوربین جلویی و پشتی رزولوشنی مشابه دارند، فقط دوربین اصلی دارای فلش LED برای روشنایی است که البته لنوو برای آن هم فکری کرده و این تلفن را به همراه قابلیت پشتیبانی از فلش جداگانه ویژه گرفتن سلفی معرفی کرده است که در ادامه بیشتر با این گجت آشنا خواهیم شد. همچنین دوربین جلو قابلیت تشخیص حرکات بدن یا همان gesture control را دارد. از قابلیت‌های نرم‌افزاری دیگر دوربین جلویی می‌توان به ابزار حرفه‌ای ویرایش عکس‌های سلفی اشاره کرد.

ابزار جانبی Vibe Selfie Flash

lenovo-vibe-xtension-selfie-flash-5-press-image-2-970x646-c

این هم یک فلش LED قدرتمند برای کسانی که حتی در تاریکی هم دست از سلفی گرفتن بر نمی‌دارند! این فلش در ابعادی مناسب و قابل حمل در جیب، با یک جک مخصوص به راحتی روی تلفن قرار می‌گیرد که می‌تواند با هشت LED که درون آن به کار رفته است، نور بسیار مناسبی را برای ثبت سلفی‌های روشن‌تر ایجاد کند. فلش به محض اتصال به تلفن خودش را با اپلیکیشن دوربین هماهنگ می‌کند و هربار که دکمه شاتر را فشار دهید به صورت همزمان هاله‌ای از نور را اطراف صورت شما ایجاد می‌کند!

lenovo-vibe-xtension-selfie-flash-2-press-image-2-970x646-c

با هر بار شارژ این فلش می‌توانید 100 عکس سلفی بگیرید. در حال حاضر این فلش با برخی تلفن‌های اندرویدی کار می‌کند و به زودی استفاده از آن در آی‌فون نیز ممکن می‌شود. قیمت این گجت 30 دلار است.

Lenovo P90

p90

یک تلفن دیگر با چیپ 64 بیتی که البته این‌بار دست‌پخت شرکت اینتل است! صفحه‌ نمایش این گوشی 5.5 اینچ و کیفت آن Full HD است و ضخامت آن نیز 8.5 میلی‌متر است. در نگاه اول طراحی این گوشی شما را یاد تلفن‌های مرحوم نوکیا می‌اندازد و حتی تنوع رنگ زیاد آن نیز بی شباهت به خانواده لومیا نیست.

لنوو در P90 از یک چیپ 64 بیتی با سرعت 1.8 گیگاهرتز و چهارهسته‌ای مدل Intel Atom استفاده کرده است که 2 گیگابایت فضای رم نیز آن را همراهی می‌کند. 32 گیگابایت حافظه داخلی نیز در دسترس کاربر است. دوربین اصلی این تلفن 13 مگاپیکسل و دوربین جلوی آن 5 مگاپیکسل است که هنوز سلفی‌های خوبی را ثبت می‌کند ولی نه به خوبی Vibe X2 Pro! همچنین یک باتری 4000 میلی‌آمپری این مجموعه را روشن نگه می‌دارد!

p90-6-2-970x646-c

نظر شما در مورد این تلفن‌های تازه وارد چیست؟

8 در مورد “دو گوشی هوشمند جدید و یک فلش LED مخصوص سلفی؛ تازه‌های کمپانی لنوو”

  1. احسنت بر لنوو با این طراحی هاش فقط حیف که تو ایران زیاد محصولاتش وارد نمیشه. Vibe X2 Pro که با دوربین جلوش واقعاً حرفی برا گفتن باقی نذاشت احتمالاً قیمتهاشونم خوب باشه.
    اون فلش مخصوص سلفی هم خیلی ایده جالبیه که ارزش ارائه بصورت مجزا برای استفاده در همه گوشی ها رو داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH