خداحافظی با گوشی‌های سونی؟ کمپانی قصد دارد تا بخش موبایل خود را بفروشد!

بنابر گزارشی که اخیرا رویترز منتشر کرده است، سونی تصمیم دارد تا یک فکر اساسی برای بخش موبایل خود بکند که یکی از آن‌ها فروش و یا ایجاد شراکت در این بخش است که احتمال آن نیز از سایر گزینه‌ها یشتر است.

سود اصلی این شرکت را در حال حاضر بخش تلویزیون و تولید قطعات موبایل برای سایر شرکت‌ها تامین می‌کند و بخش موبایل این شرکت در سال گذشته 1.9 میلیارد دلار برای سونی ضرر داشته است!

sony_logo

این کمپانی ژاپنی نیز سال گذشته تصمیمی برای بخش لپ‌تاپ خود گرفت که اکنون به‌صورت کامل در انحصار یک شرکت چینی است. در حال حاضر سونی بیشترین سود خود را از بخش سنسور‌ها و پلی استیشن 4 به دست می‌آورد.

مدیر عامل سونی نیز در این خصوص می‌گوید که بخش موبایل و حتی تلویزیون نیازمند بازبینی است همان طور که قبلا نیز گزارش شد این شرکت سعی دارد تنوع محصولات خود را در بخش موبایل کاهش دهد.

به احتمال زیاد پرچم‌دار بعدی سونی که قرار است در کنفرانس MWC بارسلونا با نام اکسپریا Z4 معرفی شود، از صفحه نمایش فول‌اچ‌دی یا QHD بهره خواهد برد.

سونی تاکنون اسمارت فون‌های بسیار خوبی را معرفی کرده است که اغلب رقیبی قدر برای سایر کمپانی‌ها بوده‌اند. نظر شما در خصوص رویکرد سونی برای بخش موبایل چیست؟

43 در مورد “خداحافظی با گوشی‌های سونی؟ کمپانی قصد دارد تا بخش موبایل خود را بفروشد!”

  1. نه
    باورم نمیشه
    واقعا من محصولات سونی رو دوس دارم
    کاش این اتفاق نیوفته
    اصلا دوس ندارم برم سراغ برندای دیگه :(((

  2. نه.من باورم نمیشه
    من واقعا محصولات سونی رو دوست دارم
    اصلا دلم نمیخواد ای اتفاق بیوفته :((((

  3. رضا غفوریان

    اتفاقا وفاداری مشتری به یک برند خاص علم بزرگیه. یک درس بنام crm هست مطالعه کن. شما اگه عاشق برند اپل باشی علی رغم کاستیهاش بازم مشتریش میمونی . اگه مشتری خاص برندی باشی وقتی کالایی بخوای بخری اولین برندی که به ذهنت میرسه همونه. به این میگن مشتری وفادار ، از اونطرف کمپانیها هم برای داشتن مشتریهای وفدار تلاش میکنن و بهشون احترام میذارن. چون هزینه نگهداری مشتری از جلب مشتری جدید پایینتره.
    اکسپریا و وایو با سونی یا غیره بازهم هستن.
    در ضمن فروش جهانی یک برند دلیل بر برتر بودن اون نیست . میدونی چرا؟ چون یک پنجم جمعیت جهان یا بیشتر تو چینه . هر کی تو چین بیشتر بفروشه تو جهان رتبه بالایی میاره . نمونش هواوی و zte سومین در جهان . حالا بگوسونی بهتره یا هواوی؟
    در ضمن برندهای بزرگ فقط براساس فیدبک مشتریان تولید می کنند این یعنی احترام به مشتری و این همون اصول تجارتی هست که گفتی. بیشتر مطالعه کن

    1. مهدی مس کوب ساروی

      همینطور که شما گفتی،اگر عاشق برند باشم علی رغم کاستی هاش بازم مشتری میمونم. حرف شما درسته.
      ولی چرا باید این کار رو بکنم؟
      چرا باید صرفا به خاطر یک حس وفاداری که تلقین میکنم، جنس سطح پایین تر بخرم در حالی که با مبلغ مشابه میشه از برند های دیگه جنس سطح بالاتر خرید؟
      البته که این حس وفاداری برای کمپانی سود داره و تلاش میکنن که اون رو تو مشتری هاشون بوجود بیارن و یکی از نمونه های موفق هم که خودتون گفتید برند اپل هست.
      ولی من به عنوان مشتری دلیلی نداره نگران منافع کمپانی باشم. من میخوام بهترین محصول در برابر مبلغ پرداختیم رو خریداری کنم. اگر کمپانی به من وفاداره و احترام برای من قائله از سود خودش کم کنه و جنس بهتر و با قیمت کمتر بده.
      وقت مطالعه تو این زمینه ها رو ندارم 😀

      1. دیگه این جورم که شما میگی نه دیگه !!!! اما خوب خود منم با سونی حال نمیکنم نمیدونم چرا دیگه هرکسی یه سلیقه ایی داره چه میشه کرد!

  4. مهدی مس کوب ساروی

    کار به نیم ساعت هم نکشید 😀
    کلا شاید 30 ثانیه گوشی تو دستم بود. ولی خوشم نیومد 😀
    اتفاقا باز هم همین چند مدت پیش Z1 یکی ازدوستان رو برای مدتی باهاش کار کردم. ولی باز هم خوشم نیومد.

    صحبت از وفاداری در مورد یک برند تجاری کمی خنده داره. 😀
    اینجا روابط انسانی جایی نداره، که صحبت از وفاداری به میون بیاد. بلکه اصول تجارت و کسب درآمد هست که تعیین کننده هست.
    مگه کمپانی های بزرگ به مشتری هاشون وفادار هستند؟
    مگه کاملا مطابق علایق و نیازهای اون ها محصول تولید میکنند یا به صورت خیریه دارند به مردم عرضه میکنند؟:D
    به نظرم رفتار منطقی من به عنوان یک مشتری تو بازار میتونه این باشه که فارق از نام برند راجع به خریدم تصمیم بگیرم. کما اینکه تا به حال تو زمان های مختلف و با بودجه های مختلف از 3 برند مختلف گوشی خریدم.
    در مورد برند سونی به طور مشخص هم میشه این رو گفت که به دلایلی همچون محدودیت در واردات برند سونی تو ایران خییییلی سونی هست، در صورتی که در جاهای دیگه دنیا یه سونی عادی.
    اگر برند های دیگه باتذی فروش بودند پس سونی هم پلوپز ساز بوده 😀
    این مسئله به وضوح مشخصه، و از آمارهای جهانی فروش به راحتی میشه به این مسئله پی برد.
    اگر سونی به مشتری هاش وفادار بود Vaio رو به خاطر مسائل تجاری نمیفروخت.
    کلا اسیر برند نباشید… 😀

  5. همین رویترز …. الان خبر داد که ببخشید سونی هیچ مشکلی با بخش اسمارتفونهاش نداره ونمیخاد بفروشتتتتتشون.

  6. رضا غفوریان

    شما نیم ساعته رفتی فروشگاه بعد خوشت نیومد! اتفاقا سونی وفادارترین مشتریها رو داره. شخصا نیم در مورد یک برند جهانی نیم ساعته نظر نمیدم. خودم 20 ساله مشتری همه جور دیوایس هاش بودم. ولی بعضی برندها که قبلا باطری قلمی میزدن اومدن شدن مبایل ساز و تلویزیون ساز. متاسفانه ساخت و ساز هم مثل قبل نیست. توشونو که وا میکنی همه برندی میبینی الان این ناگزیره. در هر صورت خیلی از بزرگها الان در جایگاه اصلی خودشون دیگه نیستن. امیدوارم این اتفاق نیفته ولی اگر هم بشه همین گوشی ها شاید بانام دیگه ای بیان بیرون

  7. نــــــــــــــــــــــــــــه
    یادتون رفته
    سونی اولین شرکتی بود که رویای گوشی ضد آبُ به واقعیت بدل کرد .

  8. مهدی مس کوب ساروی

    قبلا هم گفتم که محصولات سونی روی کاغذ و از لحاظ تئوری شاید خوب به نظر برسن و به نظر میرسه سونی داره تلاش میکنه تا محصولات خوبی ارائه بده ولی در عمل برای خیلی ها دلچسب و خوشایند نیستند.
    من سال پیش دنبال گوشی بودم و چند مدل سونی رو هم مد نظر داشتم ولی وقتی رفتم تو فروشگاه و گوشی رو از نزدیک دیدم و باهاش کار کردم، خوشم نیومد.
    این رفتار سونی هم تو دنیای تجارت کاملا منطقی هست. وقتی بخشی هست که داره ضرر میده، الزامی برای حفظ اون وجود نداره.

  9. نه تورو خدا
    سراغ هر موبایی رفتم شرکتش پوکید!!!
    N900 رو خریدم، سری بعدشو دیگه Maemo نزد
    سراغ سونی اریکسون رفتم شرکت و جدا کرد و بعدم ناپدید شد
    حالا هم که Z3 سونی خریدم اینم داره نابود میشه
    بابا کارش که عالیه، نمی دونم چرا فروشش خوب نبوده، شاید به خاطر تبلیغاتش باشه
    تو همین سایت ببینید چند بار در هفته اسم سونی میاد و سامسونگ چند بار!!!

  10. این مدیر عاملشون رو عوض کنن بهتر نیست؟ از وقتی اومده گند زده به سونی. البته گوشیهاش حرف ندارن. نمیدونم چرا میخواد تعطیلش کنه. شاید دست از تولید گوشی های ارزون یا میان رده برداره و فقط رو گوشی های سری Z تمرکز کنه بهتر باشه. مثل اپل که سالی دو سه تا گوشی تاپ میده بیرون. سونی هم هر سال یه Z بده بیرون با یه کامپکت یه اولترا یه تبلت با همون مشخصات هم بده. کلا رو همینا سرمایه گذاری کنه و بهترینش رو بزنه مردم میخرن دیگه. هر سال کلی سرمایه بابت گوشی های معمولی هدر میده و ضرر میده. در صورتیکه تو اینترنت بچرخین ملت فقط در مورد سری Z مطلب میذارن و به بقیه اهمیت نمیدن. در مورد تلویزیون هم مشکلش قیمت بالای اونهاست. هر چند کیفیت بالایی دارن ولی مردم پولش رو ندارن. واسه همین یه تلویزیون ارزون مثل سامسونگ یا ال جی میخرن و با همون راضی هستن. گوشی ۳ میلیون باشه مردم میخرن ولی تلویزیون آخه ۱۴ میلیون؟ آخه ۲۰ میلیون؟ من اگه ۲۰ تومن داشتم ماشینم رو عوض میکردم.

  11. اون شرکت ها مثل (شرکتهای وطنی ) ایران خودرو و سایپا نیستن که خون مردمو تو شیشه کنن هم زیان ده هستن هم چندین برابر دیگر شرکت های خودرو ساز الودگی هوا رو دارن
    هم با جون مردم بازی میکنن
    ولی باز از رو نمیرن !!!!

    ولی شرکتهای بزرگ اهمیت ویژه ای به بازخورد -فروش – سود – …. میدن
    اگر واقعا زیان ده باشه به خاطر زیان ده بودن حتما تعطیلش میکنه مطمئن باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH