بخش موبایل اینتل سال 2014 ضرر کرد، آن هم 4.2 میلیارد دلار!

intel-atom-z2580

اخبار جدیدی انتشار یافته‌اند که حکایت از ضرر 4.2 میلیارد دلاری بخش موبایل اینتل دارند. اینتل همواره و فصل به فصل در حال قرار دادن پردازشگرهایش درون موبایل‌هاست و همینطور هم پول است که از دست می‌دهد. اما مدیر عامل شرکت یعنی برایان کرانیچ نظر دیگری دارد و این خبر را چندان هم بد نمی‌داند. او می‌گوید سال 2014 شرکت توانسته 46 میلیون تبلت مجهز به پردازنده اینتل را به‌فروش رساند و این بیشتر از مقدار 40 میلیون مد نظر بوده است، ولی قضیه چیست، اگر این همه تبلت مجهز به پردازنده‌های اینتل به‌فروش رفته‌اند، پس چرا این شرکت در حال از دست دادن پول است؟ ظاهرا اینتل به سازندگان این تبلت‌ها با فروش پردازنده‌هایش با قیمت خیلی نزدیک به قیمت تمام شده برای شرکت کمک‌های مالی می‌دهد و برخی از هزینه‌های ساخت را هم بر عهده می‌گیرد. در واقع شرکت به سازنده پول می‌دهد تا تبلت‌هایشان را جوری بسازند که با پردازنده‌های اینتل سازگار باشد.

حالا اینتل برای کمتر کردن این مقدار پولی که از دست می‌دهد تصمیم به کاهش هزینه‌های ساخت گرفته و توافق نامه‌های ساختی با Rockchip و Spreadtrum بسته است. آن‌ها قصد دارند تا در سال جاری 800 میلیون دلار را نجات دهند. این کار باعث می‌شود که بتوانند به فروش چیپ‌ها با قیمت ارزان ادامه دهند و از فروش محصولات پول به‌دست آورند. پروژه دیگری که کمپانی مشغول کار بر روی آن است، SoFIA نام دارد. سوفیا در واقع یک پردازنده نرم‌افزار یک‌پارچه و تراشه باند است. تمهید دیگری که برای کمتر کردن این ضرر اندیشیده‌اند، گرفتن گواهی نسخه 3G است که پس از این و در آینده به گرفتن نسخه 4G LTE می‌انجامد. کمپانی باور دارد که می‌تواند تجارت خود را همگام با بازار توسعه دهد و ضررش را به سود تبدیل کند.

اما مشکل می‌تواند ریشه در جای دیگری هم داشته باشد. پردازنده‌های اتم اینتل برای انجام کارهای معمولی و درست مثل دیگر پردازنده‌ها از دیگر سازندگان خوب هستند و متاسفانه بخش بازی را به انویدیا تگرا باخته‌اند و باید فکری به حال این حوزه بکنند.

8 در مورد “بخش موبایل اینتل سال 2014 ضرر کرد، آن هم 4.2 میلیارد دلار!”

  1. اینتل در دسکتاپ امپراتوره ولی در دنیای موبایل کوالکام به این راحتی ها تخت امپراتوری رو رها نخواهد کرد.

  2. salar.mohammadalizadeh

    به نظرم پردازنده های اینتل پتانسیل پرفروش شدن رو دارند چون مثل مدیاتک قیمت مناسبی دارند ولی صد درصد خیلی از مدیاتک قوی ترند

  3. کاری به اینتل ندارم ولی یواش یواش همه شرکتای بزرگ و معروف دارن ضرر میدن و بدبخت میشن ، اونم برای اینکه شرکتای چینی تو هر زمینه ای دارن محصول تولید میکنن و بازار رو هم دارن میگیرن

  4. کلا پردازندههای اینتل در موبایلا خیلی بیخودن و بیشتر ایسوس در گوشیهاش میذاره و واسه همینه که فروش نداره!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH