آیا شاهد اجرا اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز فون خواهیم بود؟

باید قبول کنیم که مایکروسافت و ویندوزفون در زمینه موبایل‌ها نتوانسته‌اند موفق باشند و دلیل اصلی نیز به اپلیکیشن‌ها باز می‌گردد، زیرا که سیستم عامل‌های اندروید و iOS هر دو تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن دارند اما مایکروسافت در اغلب موارد از آن‌ها بی‌بهره است.

windroid_windows_mobile_android_phone

گویا مایکروسافت تصمیم دارد یک سر و سامانی به سیستم عامل خود دهد و اصلی‌ترین راه را نیز قابلیت پشتیبانی ویندوزفون از اپلیکیشن‌های اندروید می‌داند و حتی تصمیم دارد تا برنامه‌های اختصاصی ویندوزفون را نیز برای سیستم عامل اندروید آماده کند.

اگر مایکروسافت چنین اقدامی را انجام دهد، بدون شک کاربران زیادی از اندروید به سوی سیستم عامل ویندوزفون مهاجرت می‌کنند و به‌راحتی می‌توانند برنامه‌هایی را که در گوشی قبلی خود داشتند، در ویندوزفون نیز اجرا نمایند. البته سلیقه کاربران در این زمینه مطرح است که آیا در صورت چنین امکانی ویندوزفون را ترجیح می‌دهند یا اندروید.

در واقع روش مایکروسافت این است که برای افزایش میزان کاربران سیستم عامل اختصاصی خود، ابتدا برنامه‌های کاربردی را به سوی آن می‌کشاند و در مقابل کاربران به ویندو فون روی می‌آورند. فردا مایکروسافت یک کنفرانس خبری در خصوص ویندوز 10 خواهد داشت که انتظار می‌رود اخباری در این خصوص نیز شنیده شود.

اگر امکان استفاده از برنامه‌های اندروید بر روی سیستم عامل ویندوزفون وجود داشته باشد، آیا به سوی ویندوزفون مهاجرت خواهید کرد؟

19 در مورد “آیا شاهد اجرا اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز فون خواهیم بود؟”

  1. خیلی خوب میشه ولی باید دید که برنامه های اندروید رو هسته ویندوز همون عملکرد رو دارن یا نه ؟

  2. رضا غفوریان

    مایکروسافت سابقش نشون داده که به بازار خیلی استادانه مسلط میشه. با وجود اینکه لینوکس و مکینتاش حرفه ای تر و بهتر و ارزانترند ولی ویندوز بازار رو قبضه کرد.
    در مورد موبایل خیلی زوده که بگیم مایکروسافت نتونست ، هنوز اولشه.
    البته همین الان هم مبدل هایی هستند که امکان اجرای اپلیکیشن لینوکس را روی ویندوز میسر کنند و اندروید هم چیزی جز لینوکس نیست. پس دور از ذهن نیست که این امکان اجرایی بشه.

  3. به نظر من امکان ندار با همون سرعتی که تو آنرویید اجرا میشه تو وینفون اجرا شه مخصوصا که با ماشین مجازی باید اجرا شن البته من زیاد از نحوه اجرا شدن برنامه ها توسط بلک بری خبر ندارم چون بلک بری هم همین امکان رو داره و برنامه های اندرویید بر روی گوشی هاش اجرا میشن اما باید دید که مایکروسافت چه برگ برنده ای داره که از کار بلک بری درس گرفته باشه چون با این کار بلک بری خیلی مشتری زیادی پیدا نکرد….

  4. ایده خوبیه
    البته اگه اجرا برنامه ها به همون سرعت و قدرت سیستم عامل اندروید باشه!
    درضمن دوستان کلاس کاریش پایین نمیاد
    شما یه گوشی میخری که هم ویندوز فونه هم اندروید اگه آی او اس رو هم بهش اضافه کنه میشه یه غول به تمام معنا!
    درواقع یه کامپیوتره! و صد البته که ارزش خرید داره اگه بی عیب باشه.
    گفتم که فک نکنم با همون سرعت و قدرت اجرا بشن…

  5. بنظرمن این اتفاق نیفته خیلی بهتره وویندوز فون کلاس کاری خودشو نباید پایین بیاره وهمچین میگن اپیکیشن های اندروید….. ببخشید حالابرنامه آفتابه رو میخوایم چکار

    1. رضا غفوریان

      شما میگی ماشین مجازی . ویرچوال باکس سخت افزار مکینتاش رو شبیه سازی میکنه تا مانت لیون تصور کنه با یک مک طرف هست. این معنیش این نیست که سخت افزار IBM از مکینتاش پشتیبانی میکنه.

  6. من که بدون شک حاظرم اگه از اندروید پشتیبانی کنه به جای پلاستیک بی کیفیت سامسونگ گوشی تاپ ویندوزی بگیرم ..

  7. همانطور که برای اساتید مبرهنه :برنامه نویسی برای اندروید خسته کننده و بسیار سخت تر خشک تر از برنامه نویسی برای ویفون هست

    اگر مایکروسافت برنامه هاشو برای وینفون تولید کنه که روی اندروید هم قابلیت نصب داشته باشه
    اینجوری مایکروسافت اکثر برنامه نویسان اندروید رو جذب خودش میکنه (با توجه به اینکه محیط برنامه نویسی برای وینفون راحت تر و خیلی جذاب تره)
    با یک تیر 2 نشانو میزنه

    هم کاربران اندرویدو جذب خودش میکنه (سیستم عامل رونتر سریعتره)
    هم برنامه نویسان اندرویدو

    اینو هم دوستان اندرویدی توجه کنن سیستم عامل وینفون خیلی روون و سریعتره حتی با ios هم از لحاظ رونی و سرعت رقابت میکنه

    و البته خیلی ارزونتر از ios

  8. این امر میتونه هم مثبت باشه هم منفی
    از یه طرف خوب به یه باره سیله عظیمی از اپلیکیشن ها واسه کاربراش اماده میشه اما ازون سمتم دیگه توسعه دهندگان رغبتی برایه نوشتن برنامه برایه وین فون نخواهند داشت که باعث میشه مایکروسافت از درامده سرشاره توسعه اپها محروم بشه

  9. به نظر من این یک شایعه بیشتر نیست چون دیدن یک سیسیتم عامل خوب و عالی و با سرعت بالا هست و این شایعه ها رو می گویند که از طرف داران ویندوز فون رااز انتخابشان پشیمان کنند

  10. مهدی مس کوب ساروی

    اگر بتونه همزمان با حفظ برتری های ویندوز فون این قابلیت رو بهش اضافه کنه، خیلی عالی میشه و مطمئنا فروشش چندین برابر میشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH