اپ رسان: نگاهی نزدیک به لانچر قدرتمند Apex

لانچرها اساسا برنامه‌هایی هستند که می‌توانند ظاهری کاملا متفاوت به محیط گوشی یا تبلت شما بدهند. در این میان دو لانچر Apex و Nova بیش از هر لانچر دیگری رنگ و لعاب نسخه جلی‌بین (نسخه 4.3) اندروید را برای گوشی شما به ارمغان می‌آورند هر چند لانچر Apex به نسبت از‌ تم‌ها، جلوه‌های ویژه و گزینه‌های بیشتری برای سفارشی‌سازی برخوردار است. به هر حال اگر می‌خواهید محیط گوشی یا تبلت‌تان کاملا شبیه به نسخه جلی‌بین اندروید باشد، لانچر Apex می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

screenshot_11_q90

لانچر Apex را از لحاظ ظاهر می‌توان برادر دو قلوی اندروید نسخه جلی‌بین به حساب آورد. سه دکمه “بازگشت”، “خانه” و “اپ‌های اخیر” در پایین صفحه نمایشگر قرار می‌گیرند و بالای آنها نواری است که روی آن می‌توانید آیکون هر برنامه یا بازی را به انتخاب خود قرار دهید. Apex علاوه بر داشتن تم‌های مختلف، فروشگاهی نیز برای تم‌های اضافی خود دارد که از آنجا می‌توانید برخی تم‌ها را به رایگان دریافت نموده و برخی دیگر را خریداری نمایید. Apex همانند بسیاری دیگر از لانچرهای موجود در بازار امکان تنظیم حاشیه چپ، راست، بالا و پایین و تعیین تعداد ستون‌ها و ردیف‌هایی که آیکون برنامه‌ و بازی‌ها در آنها قرار می‌گیرند را به کاربر می‌دهد (حداکثر 10 ردیف و 10 ستون). اندازه آیکون‌ها را نیز می‌توانید به انتخاب خود به نصف یا به 1.5 برابر تغییر دهید. این ویژگی از جمله ویژگی‌هایی است که فقط در نسخه پولی لانچرهای دیگر وجود دارد، اما در Apex به رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است.

screenshot_1_q90اگر انگشت خود را برای چند لحظه روی آیکون برنامه، بازی یا ویجت‌ها نگه دارید منویی ظاهر می شود که گزینه‌هایی همچون “حذف”، “تغییر اندازه”، “اطلاعات برنامه” و “به اشتراک‌ گذاری” را در اختیار شما قرار خواهد داد. همچون لانچر Nova در لانچر Apex نیز امکان حرکت دادن نواری که بالای دکمه‌های پایین صفحه قرار گرفته است و اصطلاحا به آن داک (سکو) گفته می شود وجود دارد، بدین ترتیب شما قادر خواهید بود تعداد بیشتری آیکون را برای این نوار انتخاب کنید. به عبارت دیگر به ازای هر 5 صفحه‌ای که با حرکت دادن انگشت به سمت چپ یا راست صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود یک نوار در نظر گرفته شده و روی هر نوار تا 7 آیکون را می‌توان قرار داد، بنابراین تا 35 آیکون را می‌توان برای نوار صفحات مختلف در نظر گرفت.

screenshot_2_q90

بر خلاف بسیاری از لانچرهای موجود در بازار، Apex سازگاری بسیار خوبی با تبلت‌ها دارد. در واقع حالتی به نام رابط کاربری تبلت در این لانچر در نظر گرفته شده که مطابق با ویژگی‌های تبلت‌هاست. فعال کردن این حالت باعث می‌شود یک نوار جستجوی ثابت در بالای صفحه قرار بگیرد و البته نواری که در فوق از آن صحبت شد از پایین صفحه حذف می‌شود. اما اگر این حالت فعال نشود و نوار به جای خود باشد، امکان قرار دادن ابزارک‌ها (ویجت‌ها) نیز در آن وجود دارد. در لانچر Apex می‌توان حرکت‌های مختلف انگشت روی صفحه نمایشگر همچون حرکت انگشت به سمت بالا یا پایین صفحه نمایشگر، وارد کردن دو ضربه آهسته با انگشت روی صفحه نمایشگر یا نزدیک کردن دو انگشت به هم روی همین صفحه را به کارهایی همچون “رفتن به صفحه‌ای خاص”، “نمایش اعلانات” و “نشان دادن یا مخفی کردن نوار پایین صفحه” اختصاص داد. screenshot_7_q90

اگر جزء آن دسته کاربرانی هستید که ظاهر اندروید جلی‌بین را دوست دارید و از طرف دیگر می‌خواهید گزینه‌های زیادی برای سفارشی‌سازی محیط گوشی خود داشته باشید، Apex Launcher می‌تواند جزء یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

Download az Iranapps

3 در مورد “اپ رسان: نگاهی نزدیک به لانچر قدرتمند Apex”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH