خودروی بدون راننده گوگل در بخش خارجی خود کیسه هوا خواهد داشت!

تمامی ما با ساختار کیسه هوا در اتوموبیل‌ها آشنا هستیم و در حال حاضر اغلب خودرو‌ها دارای یک یا چند کیسه هوا هستند که برای محافظت از جان سرنشینان توسط دولت‌های مختلف و ایران اجباری اعلام شده است. هدف از نصب این کیسه‌های هوا در داخل خودرو تقریبا معلوم است. اما نصب کیسه هوا در خارج خودرو چه هدفی را به دنبال دارد؟

مدتی است که کمپانی‌های معروف اقدام به نصب کیسه هوا در بخش خارجی خودرو‌های خاص خود می‌کنند (به‌صورت آزمایشی) که باعث می‌شود در تصادفات عابر پیاده کمتر صدمه ببیند. احتمالا اگر یکی از دوست داران تکنولوژی یا خودرو باشید با اتوموبیل بدون راننده کمپانی گوگل آشنا هستید.

google-car-prototype-pic

گوگل بر روی این خودرو مانور زیادی داده و تاکنون بررسی‌های زیادی را سپری کرده است و بیشتر اوقات صدرنشین اخبار حوزه تکنولوژی بوده است. اما اکنون خبر دیگری در خصوص آن منتشر شده است و نشان از این دارد که گوگل بر روی خودرو بدون سرنشین خود کیسه هوای بدنه نصب خواهد کرد تا در برابر تصادفات مقاوم‌تر باشد و خسارت کمتری را در بر داشته باشد. با کمک این کیسه هوا هم عابر پیاده صدمه کمتری می‌بیند و از لحاظ مالی خودرو و شی مورد تصادف هر دو خسارت کمتری را شامل می‌شوند.

بر اساس این گزارش گوگل بر روی خودرو خود سنسور‌هایی را قرار خواهد داد که در حین تصادف اقدام به فعال سازی کیسه‌های هوا می‌کنند که نتیجه آن کاهش خسارات مالی و جانی است.

تمامی این ویژگی‌ها نیز با کمک بدنه ساخته شده از visco-elastic امکان پذیر است که ماده‌ای بسیار عالی برای این کار محسوب می‌شود. البته نصب کیسه هوا در خارج خودرو چندان هم ایده جدیدی نیست و چندی پیش کمپانی ولوو نیز اقدام به چنین کاری کرده بود که در ویدیو کوتاه زیر می‌توانید آن را مشاهده کرده و با شیوه کار آن آشنا شوید:

گوگل نهایت تلاش خود را می‌کند تا خودرو بدون راننده‌اش بتواند محصولی سالم و بدون خسارت برای زندگی بشری باشد اما در واقع فعلا تا بلوغ این نوع اتوموبیل‌ها زمان نسبتا زیادی باقی مانده است. نظر شما در این خصوص چیست؟

3 در مورد “خودروی بدون راننده گوگل در بخش خارجی خود کیسه هوا خواهد داشت!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH