بررسی اچ‌تی‌سی وان ام ۹ (M9): شیک باش!

htc-m9-28
بررسی اچ‌تی‌سی وان ام ۹ (M9): شیک باش! – ITResan.com – آی‌تی‌رسان

زمانی که اچ‌تی‌سی اولین گوشی وان را روانه بازار نمود، کمتر کسی تصور می‌کرد که نسل سوم هم نام وان را با خود یدک بکشد و تنها عدد داخل پرانتز که در ابتدا M7 بود رو به افزایش بگذارد. اما اگر شما سه گوشی وان را که به ترتیب M7 و M8 و M9‌ نام‌گذاری شده‌اند در کنار یکدیگر قرار دهید، شباهت بسیار زیاد در طراحی، جنس بدنه و مشخصات ظاهری سبب می‌شود تا ایمان بیاورید که همگی One‌ هستند!

چندی پیش در کنفرانس جهانی موبایل موسوم به MWC 2015‌ پرچمدار جدید با نام وان M9 معرفی شد و این بار به جای تکیه بر لقب وان، بیشتر بر نام M9 تاکید ویژه‌ای گشت تا همگان بدانند که نام پرچم‌دار بعدی M10 خواهد بود و ظاهرا اچ‌تی‌سی دست بردار One نیست. حال به این بهانه، این گوشی را پیش از آنکه در بسیاری از بازارهای جهانی (و از جمله کشورمان) عرضه شود، به آزمایشگاه آی‌تی‌رسان دعوت کرده تا برای شما یک بررسی تخصصی از این زیباروی فلزی داشته باشیم. پس با ما همراه باشید.

htc-m9-20

طراحی: تکراری دلپذیر

اگر سه نسل از گوشی‌های پرچمدار وان را در کنار یکدیگر قرار دهیم، شباهت این گوشی‌ها به یکدیگر کاملا مشهود است. جایی که زیبایی آن‌ها را بایستی ستود و از سوی دیگر بر تکراری بودن آن‌ها، نالید! جنس بدنه همچون همیشه از آلومینیوم پرداخت شده و لوکس است. با به دست گرفتن M9 حسی از شکیل بودن به شما دست خواهد داد که در کمتر محصول امروزی شاهد آن (حداقل تا این حد) هستیم. M9 با آنکه نسبت به M8 تغییر ظاهری چندانی نداشته اما جنس بدنه‌اش نسبت به گذشته چسبناک‌تر به نظر می‌رسد! البته تصور نکنید که گوشی به دست شما می‌چسبد! اتفاقا در برابر گوشی‌هایی که جنس پلاستیکی دارند، بسیار هم لغزنده است اما از آنجایی‌که هنگام بررسی M8 در سال گذشته، گوشی از دستانم لغزید و پهن زمین شد، به خوبی تفاوت این دو را درک کردم که M9 استعداد کمتری در سقوط دارد، اگرچه هنوز هم یکی از کاندیداهای پرتاب شدن است! البته در این بین، اچ‌تی‌سی یک کار بسیار مفید دیگر نیز کرده و کلید پاور را از بالای دستگاه به سمت راست انتقال داده تا حداقل حفظ توازن برای گوشی راحت‌تر باشد. در بالای این کلید که سطح زبری نیز دارد (برای تشخیص بهتر)، دو دکمه صدا قرار گرفته‌اند و بالاترین قسمت به اسلات ورودی سیم‌کارت اختصاص یافته است. سمت چپ مختص به محل ورودی کارت حافظه است و در پایین گوشی پورت اتصال به کامپیوتر و جک استاندارد ۳.۵ میلی‌متری جای گرفته‌اند. بخش بالایی M9 هم جزء معدود مکان‌هایی است که از پلاستیک در آن استفاده شده که محل قرارگیری درگاه مادون قرمز و همچنین آنتن دهی اصلی دستگاه است تا به واسطه حضور فلز، مشکلی برای این قسمت مهم به وجود نیاید.

htc-m9-10 htc-m9-15 htc-m9-14 htc-m9-13 htc-m9-12

بیایید نگاهی نزدیک‌تر به سایز دستگاه بیندازیم، نمایشگر ۵ اینچی M9‌ نسبت به M8 هیچ تفاوتی نداشته، اسپیکرهای بوم ساند در بالا  و پایین نمایشگر همچنان حضور دارند و لوگوی اچ‌تی‌سی در پایین است. با این حال ارتفاع گوشی ۲ میلی‌متر کمتر شده است و عرض آن نیز ۰.۹ میلی‌متر کاهش یافته که چندان مشهود نیست! در زمانه‌ای که همه گوشی‌ها به سمت نازک‌تر شدن می‌روند، اچ‌تی‌سی رویه متفاوتی در پیش گرفته و با ۰.۲ میلی‌متری افزایش، آن را به ۹.۶ میلی‌متر رسانده که برای پرچمداران امروزی کمی زیاد به نظر می‌رسد.

htc-m9-18

البته به خاطر شکل خاص دستگاه که حالت انحنا در پشت دارد، متوجه این حد از ضخامت نخواهید شد و M9 را کاملا خوش دست می‌دانید. فلز خوش ساخت و مستحکم هم سبب ۱۵۷ گرم وزن می‌شود و با آنکه کمی سنگین است اما همچون گردنبند طلایی که هرچه وزنش بیشتر باشد، ارزشش نیز بیشتر می‌شود، این اضافه وزن کسی را ناخرسند نمی‌کند.

رنگ‌بندی هم یکی دیگر از تغییرات در M9 است که بیشتر از هر چیزی سبک آن عوض شده و در عین عجیب بودن، زیباست! در مدلی که ما داشتیم، سطح جلویی ترکیبی از نقره‌ای و طلایی بود. در کناره‌ها، تندی رنگ طلایی بسیار بیشتر شده و در پشت رنگ نقره‌ای جولان می‌داد. این ترکیب رنگ عجیب، باعث می‌شود که گوشی شما خاص و شکیل جلوه کند، پیغامی که اچ‌تی‌سی بیش از هر چیزی در پی انتشار آن است.

نمایشگر: همه چیز پیکسل نیست!

بسیاری از کاربران با دیدن یک نمایشگر ۵ اینچی، آن هم با وضوح تصویر فول اچ‌دی، بسیار ناامید شدند، به خصوص وقتی که بدانید پرچمدار دو سال پیش این کمپانی یعنی وان M7 هم از همین نمایشگر فول اچ‌دی بهره می‌گرفت و در واقع تعداد پیکسل‌ها در طی این سالیان ثابت مانده است. اما بگذارید کمی منطقی‌تر به این موضوع نگاه کنیم و صرف عملکرد رقبا، این کار اچ‌تی‌سی را به چالش نکشیم!

شما الان با یک نمایشگر ۵ اینچ رو به رو هستید که چگالی پیکسلی آن به رقم ۴۴۱ می‌ٰرسد. خب حالا به صفحه نمایش دقیق شوید، آیا پیکسلی می‌بینید؟ خب، شما که گوشی را ندارید! پس ما به جای شما این کار را انجام می‌دهیم و هیچ پیکسلی را نمی‌بینیم، پس حالا چه فرقی می‌کند که تعداد آن را بالاتر ببریم و به QHD و حتی 4K برسانیم؟ همچنان همین کیفیت را خواهیم دید، مگر آنکه عادت داشته باشید با میکروسکوپ به نمایشگر گوشی خودتان نگاه کنید! ضمن اینکه افزایش تعداد پیکسل‌ها موجب بالاتر رفتن مصرف انرژی، افزایش هزینه و فشار بیشتر بر روی سخت‌افزار دستگاه می‌شود، بدون آنکه حاصلی داشته باشد. پس بیایید تا اچ‌تی‌سی را بدین خاطر سرزنش نکنیم!

البته، به این نکته هم باید اشاره کرد که فناوری مورد استفاده همچنان سوپر ال‌سی‌دی ۳ است و ای کاش در این قسمت کمی سازنده خلاقیت به خرج می‌داد و بالاخره پس از بیش از دو سال به شماره ۴ کوچ می‌کرد! واقعیت این است که کیفیت نمایشگر M9 با M8‌ تفاوت چندانی ندارد. حتی میزان روشنایی، کنتراست و خوانایی در زیر نور خورشید هم مشابه است،‌ اما کیفیت M8 به قدری خوب بوده که همچنان از مشاهده M9 لذت ببرید. در ادامه این گوشی را در کنار G3 قرار دادیم و برایتان چند عکس یادگاری گرفتیم که مشاهده می‌کنید.

htc-m9-26 htc-m9-25 htc-m9-24 htc-m9-27

سخت‌افزار: داغ و قدرتمند

باید M9 را دومین دستگاهی در بین گوشی‌های پرچمدار دانست که پس از G Flex2 از چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده کرد. یک پردازنده قدرتمند ۸ هسته‌ای که همچون مدل‌های اگزینوس سامسونگ از دو دسته ۴ تایی بهره می‌گیرد. ۴ هسته Cortex A53 با حداکثر فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex A57 با حداکثر فرکانس ۲ گیگاهرتز که معماری ۶۴ بیتی داشته و واحد گرافیکی Adreno 430 به همراه ۳ گیگابایت رم، بار سخت‌افزاری دستگاه را به دوش می‌کشند.

اما یکی از ایراداتی که بر M9 گرفته می‌شد، داغ شدن آن در تست‌ها بود که بسیاری آن را به عملکرد ضعیف اسنپدراگون ۸۱۰ نسبت می‌دادند، در صورتی‌که چنین مشکلی برای G Flex2 مشاهده نشده بود. به همین خاطر ما آن را تحت چند بنچمارک نسبتا سنگین قرار دادیم تا شرایط کلی دستگاه را بسنجیم. نتیجه حاصله با شایعات مطابقت داشت! دمای M9 به قدری بالا می‌رفت که ما را یاد آتروپات انداخت! وسیله‌ای که در زمستان و با فشردن یک دکمه داغ می‌شد و دستان‌مان را گرم می‌کرد. از آنجایی که گوشی فلزی هم هست، این گرما به سرعت در سراسر آن پخش شده و رسما شما را با یک بخاری همراه رو به رو می‌کند! ناامید شدید؟ کمی صبر داشته باشید! تقریبا در روز پنجمی که گوشی در دست‌مان بود، یک آپدیت ۳۰۷ مگابایتی برایش عرضه شد و با آنکه بنچمارک‌ها را گرفته بودیم، تصمیم گرفتیم تا مراحل گذشته را بس از آپدیت شدن دوباره امتحان کنیم.

خب فکر می‌کنید نتیجه پس از آپدیت چه شد؟ داغ شدن دستگاه کاهش یافت اما نه به اندازه‌ای که بتوانیم به آن لقب یک کارکرد نرمال را بدهیم و شاید بهتر این باشد که بگوییم M9 دیرتر داغ می‌شود اما مشکل بالا بودن دما همچنان وجود دارد. نکته جالب دیگر، تغییر در نتایج برخی بنچمارک‌ها بود که بسیاری از آن‌ها حتی کاهش یافت و این شائبه را به وجود می‌آورد که این بنچمارک با کاهش فعالیت هسته‌ها تلاش کرده تا به نوعی میزان دما را کنترل کند. در کل بایستی این ایراد را بیشتر از هر چیزی به اسنپدراگون ۸۱۰ مربوط دانست، امری که سامسونگ بدان اذعان کرده بود و شاید در G Flex2 به خاطر بدنه پلاستیک و فوکوس کمتر بر روی محصول، بدین واضحی دیده نشده بود. معرفی اسنپدراگون ۸۱۵ توسط کوالکام و گزارشاتی مبنی بر خنک‌تر بودن آن نسبت به ۸۱۰، باعث می‌شود تا فکر کنیم که از الان بسیاری از سازندگان برای استفاده از این چیپست در گوشی پرچمدار خود برنامه‌ریزی کرده باشند.

حال با هم ببینیم نتایج بنچمارک‌ها چگونه است!

در گام نخست از بنچمارک پی استفاده کردیم که عدد ۱۱۷ در مقابل‌مان نقش بست اما همچنان دو رقمی نشد تا بتواند رکورد جاودانه‌ای ثبت نماید.

htc-m9-2

حال با همدیگر ببینیم که در آزمون ۳ مرحله‌ای Quadrant Proffessional چه نتایجی برای M9 ثبت می‌شود. شما می‌توانید گزینه‌ها را از بالای نمودار عوض کنید.

در آزمون انتوتو، نسخه ۴، امتیاز ۳۳۳۸۵ به دست آمد. دلیل استفاده از این نسخه به خاطر مقایسه با مدل‌های قبلی است که از همین ورژن استفاده شده بود.

htc-m9-36

برنامه Geekbench 3 به عملکرد هسته‌ها در حالت تک و مالتی می‌پردازد که رقم‌های ۱۰۳۰ و ۲۹۳۰ برای M9 ثبت شد. مقایسه امتیاز گوشی را با رقبا در نمودار زیر ببینید.

htc-m9-33

آزمون JBench مخصوص به سنجش عملکرد گوشی در تست جاوا است که امتیاز بسیار خوب ۱۶۴۷۴۶ جای هیچ‌گونه شبه‌ای در قدرت M9  باقی نگذاشت.

htc-m9-34

پس از آن به سراغ Vellamo رفتیم که تست‌های بسیار گوناگونی را بر روی گوشی انجام می‌دهد. هر دو آزمون HTML5‌ و Metal را  هم انجام دادیم که نتایج را در ادامه مشاهده می‌کنید.

htc-m9-35

پایان بخش آزمون‌های ما، Bonsai‌ بود که بیشتر از هر چیزی بر روی واحد گرافیکی تمرکز دارد و امتیاز ۴۱۰۸ نمره قبولی برای Adreno 430 است. البته در این آزمون، تعداد پیکسل‌های نمایشگر هم تاثیر زیادی دارد.

htc-m9-32

دوربین: خداحافظ اولتراپیکسل!

زمانی که اچ‌تی‌سی تصمیم گرفت تا در وان M7 از فناوری اولتراپیکسل استفاده کند، بسیاری کنجکاو بودند تا ببینند این تکنولوژی جدید چه تحولی در دنیای عکاسی با موبایل ایجاد خواهد کرد. سازنده با آب و تاب فراوان از اولتراپیکسل تعریف می‌کرد و اصرار زیادی بر برتر بودن آن داشت. اما هر چه زمان گذشت، این فناوری کمتر مورد استقبال قرار گرفت. حتی بهره گرفتن از آن در M8 باعث شد تا هجمه انتقادات بسیاری به سمت اچ‌تی‌سی روانه گردد، به خصوص اینکه لرزش‌گیر اپتیکال در این نسخه حذف شده بود و اولترا پیکسل نتوانسته بود امتحان خودش را به خوبی پس دهد. حتی در مقایسه دوربین‌ها با گوشی‌های مشابه، این مدل در حالت کلی پایین‌تر از رقبا می‌ایستاد که سرانجام این همه فشار باعث شد تا اچ‌تی‌سی دستانش را به نشانه تسلیم بالا ببرد و روی به همان روال گذشته بیاورد. البته دوربین جلو این بار میزبان اولتراپیکسل شده تا حداقل این همه زحمت و تبلیغات در جایی مورد استفاده قرار بگیرد.

لنز ۲۰ مگاپیکسلی مجهز به سنسور BSI بوده و دیگر خبری از دوربین دوم در بالای آن نیست. با توجه به ابعاد عکاسی ۱۰:۷، می‌توان حدس زد که این سنسور ساخت توشیبا باشد. دوربین از یک لنز واید ۲۷.۸ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌گیرد و سطح آن با شیشه سفایر پوشیده شده است. با توجه به ضخامت گوشی، لنز دوربین همچون مدل‌های آی‌فون ۶ و گلکسی S6 برآمده نیست اما باز کمی از سطح پشتی بالاتر آمده است و دو دیود نوری که یکی زرد و دیگری سفید است، همچون مدل M8 آن را در تاریکی همیاری می‌دهند.

htc-m9-22

برای آنکه کیفیت دوربین را بهتر بسنجیم، با آن مشغول به عکاسی شدیم. کیفیت عکس‌های گرفته شده در نور کافی و به خصوص روز، واقعا عالی است. جزئیات خوب، رنگ‌ها با غلظت مناسب و کنتراست بالا باعث می‌شود تا یکی از بهترین عکاسان موبایل را در دستان خودتان داشته باشید. اما هرچه هوا رو به تاریکی می‌رود، از هنرنمایی این دوربین نیز کاسته می‌شود. البته بایستی به این امر اذعان داشت که تاریکی، قاتل اکثر دوربین‌های دنیا (به خصوص موبایل)‌است، و در اینجا هم ظاهرا وجود نویزها در نور کم، تار شدن عکس‌ها و در کل کیفیت نه چندان جالب در نور پایین (و به خصوص محیط باز)، دوربین ۲۰ مگاپیکسلی اچ‌تی‌سی را به خاک سیاه می‌نشاند! اما اگر بخواهیم به طور کل دوربین M9 را مورد قضاوت قرار دهیم، بایستی به آن نمره قبولی داد و به خصوص در مقایسه با مدل‌های اولترا پیکسل قبلی، کیفیتش یک سر و گردن بالاتر می‌ایستد. در ادامه برخی تصاویر شکار شده توسط ما را مشاهده می‌کنید.

htc-m9-1 htc-m9-5 htc-m9-3 htc-m9-7 htc-m9-8 htc-m9-9 htc-m9-4

در قسمت فیلم‌برداری، اچ‌تی‌سی بالاخره برای پرچمدار خودش کیفیت فیلم‌برداری 4K را هم گنجانده است. به خاطر دارم که فیلم‌برداری، همیشه یکی از بخش‌های قدرتمند برای M8 و M7 بود که در این بین اولتراپیکسل و اندازه بزرگ‌تر پیکسل‌ها، تاثیر به سزایی در کیفیت خوب و نویز پایین داشت، ولی در این بخش دیگر خبری از اولترا پیکسل نیست (مگر آنکه با دوربین سلفی خودتان فیلم بگیرید!) و به همین خاطر بایستی انتظار تجربه متفاوتی داشت.

htc-m9-23

در تجربه اول، فیلم‌برداری 4K را آغاز کردم. دستگاه به شما اجازه ۶ دقیقه ضبط با این کیفیت را می‌دهد و ما از یک دقیقه آن استفاده کردیم که حجمی بالغ بر ۳۰۴ مگابایت شد. اولین چیزی که مشهود است، کیفیت بسیار عالی صداست که در حالت 4K به صورت ۹۶ کیلوبیت بر ثانیه ضبط می‌شود و البته در فیلم‌برداری فول اچ‌دی به ۱۹۲ افزایش می‌یابد. جزئیات فیلم بالاست، رنگ به خوبی ضبط می‌شود اما همچنان مشکل نویز در تاریکی وجود دارد، حالتی که برای فیلم‌برداری فول اچ‌دی هم دیده می‌شود و در یک دقیقه فیلم که با این وضوح گرفتیم، حجم کلیپ به ۱۴۶ مگابایت رسید.

پخش چند رسانه‌ای: ساده باش

از آنجایی که کیفیت نمایشگر گوشی خوب است، پس هیچ شبهه‌ای در تجربه‌ای لذت بخش از تماشا وجود ندارد. در بخش صدا، این بار M9 تبدیل به یک گوشی بی‌رقیب می‌شود. جای‌گیری عالی اسپیکرها، کیفیت و بلندی بالا، پرچمدار اچ‌تی‌سی را تبدیل به یک مدل دست نیافتنی می‌کند. کیفیت صدای پخش شده واقعا عالی‌ست و چه از اسپیکر گوش دهید و چه از هدفون، بی‌شک لذت خواهید برد. اما توانایی پلیر پیش فرض اچ‌تی‌سی در پخش کدک‌ها و حتی امکانات آن چندان جذاب نیست. اگرچه، این بخش را بایستی کم اهمیت‌ترین دانست چرا که با نصب پلیر دلخواه‌تان از اقیانوس پهناور اندروید، به راحتی این مشکل‌تان حل می‌شود.

htc-m9-21 htc-m9-30

باتری: می‌توانست بهتر باشد

اگر نگاهی به میلی‌آمپر باتری بیندازیم، عدد ۲۸۴۰ نشان می‌دهد که در مقایسه با ۲۶۰۰ گوشی M8 نزدیک به ۱۰ درصد بهبود یافته است و از آنجایی که اندازه و وضوح تصویر نمایشگر یکسان باقی مانده و ارتقا به اندروید نسخه ۵ و استفاده از معماری ۶۴ بیت حداقل در تئوری سبب کاهش مصرف باتری می‌شود، پس انتظار یک استقامت مناسب برای گوشی را داریم.

htc-m9-11

برای آنکه شرایط باتری را بهتر بسنجیم، آن را کاملا پر کرده و سپس یک فیلم اچ‌دی را پخش کردیم، در شرایطی که صدا و نور نمایشگر در حالت وسط قرار داشت. M9 موفق شد تا ۱۰ ساعت و ۵۲ دقیقه به پخش کردن فیلم بپردازد، رقمی که مناسب است اما اگر با M8 مقایسه کنیم، در حدود ۲۰ دقیقه‌ای کاهش را نشان می‌دهد. در کل اگر یک استفاده عادی از گوشی داشته باشید، بر روشن بودن آن حتی به بیشتر از دو روز هم می‌توانید امیدوار باشید.

htc-m9-31

امکانات: همه چیز هست

بایستی اذعان کرد که تقریبا تمام امکاناتی که از یک گوشی هوشمند (در حال حاضر) انتظار دارید، در این گوشی وجود دارد. اندروید 5.0.2 با سنس نسخه ۷ برای اکثر کاربران دوست داشتنی است. گوشی دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت بوده که توانایی ارتقا از طریق کارت حافظه تا میزان ۱۲۸ گیگابایت دیگر نیز برایش فراهم است. از نظر استانداردهای ارتباطی، شبکه بی‌سیم قابلیت پشتیبانی در فرکانس‌های 2.4 و 5 گیگاهرتز با استاندارد حتی ac را نیز دارد. بلوتوث نسخه ۴.۱، NFC و همچنین پورت مادون قرمز در گوشی تعبیه شده است و با استفاده از فناوری شارژ سریع، در عرض ۳۰ دقیقه تا ۶۰ درصد باتری شما توانش را به دست می‌آورد. شاید در این بین، تنها چیزی که می‌توانست شادی ما را تکمیل کند، قابلیت ضد آب بود که نبودنش با توجه به تمام فلزی بودن گوشی و عدم علاقه اچ‌تی‌سی به ساخت چنین محصولاتی، چندان تعحب برانگیز نیست.

htc-m9-19

سخن پایانی

اگر اچ‌تی‌سی وان M9 را از تمام جوانب به دقت بنگریم، می‌توان به آن لقب یک پرچمدار تمام عیار را اتلاق نمود. مدلی که طراحی فلزی‌اش دل هر کاربری را می‌برد، نمایشگر دلپذیرش چشم هر بیننده‌ای را می‌فریبد و قدرت بالایش قلب هر گیمری را تسخیر می‌کند. با آنکه M9 از نظر ظاهری تغییر زیادی نسبت به اسلاف خویش نداشته اما هنوز به قدری زیبا هست که با به‌دست گرفتن آن احساس متفاوت بودن بکنید. وان M9 هنوز به صورت رسمی وارد بازار کشورمان نشده است اما می‌توان حدس زد که قیمت ابتدایی آن بالای ۲ میلیون تومان بوده و به این زودی‌ها نیز کمتر نشود. اما بایستی پذیرفت که M9‌ خاص است، شاید کمی داغ باشد، شاید گران به نظر برسد اما این گوشی مخصوص به کسانی‌ست که می‌خواهند همیشه شیک باشند!

htc-m9-17

47 در مورد “بررسی اچ‌تی‌سی وان ام ۹ (M9): شیک باش!”

  1. با سلام
    واقعا واقغا باسه کسایی که حتی حتی یه بار گوشی رو از نزدیک لمس نکردن میان اینجا از روی تعصبی که رو برند خودشون دارن و این خیلی ضایس راجب گوشی بد میگن بخدا بخدا که من الان از این گوشی هیچ گونه لگ در اجرای هر گونه بازی سنگین اعم از grand thef auto iv ,call of duty,real racing,real football,asphalt 8 دوربین سلفیش که اصن نگو و نپرس هیچ کدوم از پرچمدار های امسال که بهش نمیرسن ولی دوربین عقبش عالی نیست ولی بخدا راضیتون میکنه و بار اونایی که دنباله پلاستیک فروشی سامسونگ هستید و همه ی گوشیاش بعد از یه سال دو سال هنگ میکنن هنگ میفهمین هنگ میفهمین
    دیگه عرضی ندارم و امیدوارم تونسته باشم اونایی شک دارن باسه خرید این گوشی دیگخ دو دل نباشن و بخرن که بهترینه

  2. سلام من تا الان از گوسی اکسپریا سونی استفاده میکردم xperia s,tx,z,z1,z2,z3 یا داشتم راضیم بودم ولی z3 السیدیس بعد چند وقت از جاش بلند شد الان میخوام htc بگیرم بین m9,m8کدوما انتخواب کنم بنظرتون؟؟؟؟

  3. فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط
    HTC one m8
    سالاری ، دوستت دارم ، عاشقم ، برات غیرتی میشم ، باهات عشق بازی میکنم . در کل عشق منی

  4. سلام اقا پیمان عزیز
    میخواستم بدونم ام 9+ یا ای 9+ وارد بازار ایران میشن؟؟؟؟
    ب نظرتون اگ بشن کی میان؟؟؟؟؟
    پیشاپیش از پاسختون ممنون.

    1. پیمان گل‌کار

      فعلا که اچ‌تی‌سی برای بازار چین گوشی‌ها رو اعلام کرده اما احتمال زیادی داره که نسخه جهانی اون هم عرضه بشه و به ایران هم بیاد. احتمال زیاد برای تابستون و یا اواخر بهار خواهد بود

  5. سلام و خسته نباشید
    من این گوشی رو چند روزه خرید ساخت تایوان و چون منو فارسی داره به سفارش خاورمیانه هست فکر کنم
    چرا این اپدیت که شما گفتید برای گوشی من در دسترس نیست؟؟
    لطفا راهنمایی کنید با سپاس

  6. با سلام
    شما که با گوشی کار کردید راست میگن که وقتی سیم/ کارت رو میزنید رو گوشی وای فای گوشی از کار میفته؟؟

  7. اچ تی سی دیگه هیچ خلاقیتی نداره .تمام کاراش دیگه تکراری هستند . دوربینش هم که همیشه ضعیف بوده . تو m9 هم دقیقا همینجوریه .

  8. سهیل اسکندری

    انتخاب بین Galaxy S6 and S6 edge و One M9 بسیار کار دشوار و یا حتی غیر ممکن خواهد بود. اما خرید پرچمدار به تمام معنا سامسونگ منطقی و بهتر است. با تشکر

    1. سعید میرزاپور

      نه این درست نیست که اگر بدنه فلزی باشد گوشی قادر به ضد آب بودن نیست برای مثال اکسپریا Z1 بدنه فلزی داشت اما ضد آب بود.

  9. سلام وخسته نباشید
    واقعا این گوشی رو فروشگاه آرین اورده؟؟
    واقعا چطور ممکنه هنوز اچ تی سی تو خود تایوان هم گوشی رو عرضه نکرده بعد سر از فروشگاه ایران؟؟؟؟إإإ

  10. سهیل اسکندری

    امروز یک اچ تی سی وان ام 8 طلایی دیدم از بس لوکس و زیبا و شیک و خواص و کم نظیر و بی همتا بود غش کردم. خیلی زیبا بود. واقعا من تحسین می کنم اچ تی سی رو

  11. S6 در برابر M9 چیزی نیست.
    بعدشم بنچمارک آنتوتو این گوشی56000 اومده در اخرین نتیجش.
    مشگل داغ شدنش هم حل شده و اکسپریا Z1 شما هم در برابر این عددی نیست.
    دوربینشم اچ تی سی براش اپدیت اعلام کرد میزنه تا بهتر بشه

  12. امروز با این گوشی کار کردم. کیفیت صدا و نمایشگر همون m8 هست و با z3 که مقایسه کردم از هر دو جهات پایین تر و ضعیفتره. فکر نمیکردن صداشو نسبت به m8 ارتقاء نده ولی همونه فقط یکم جزئیات بیشتر شده. کلا با z3 خیلی فاصله داره صداش.

  13. ای بابا همه چیز داشت خوب پیش میرفتا!!!!
    که اسنپدراگون همه چی رو خراب کرد
    واقعا زحمتای اچ تی سی با خراب کاری کوالکام از بین رفت
    من نمیدونم چه مافیایی تو کاره که همه شرکتا بند کردن به این کوالکام واقعا سامسونگ چه کاره خوبی کرد از چیپ های اسنپدراگون استفاده نکرد

  14. من دو سال پیش M7 را خریدم که متاسفانه بعد از یکسال سوخت!پارسال هم M8 را خریدم که خیلی عالی بود و آندروید 5 و سنس 6 فوق العاده روان بودند اما بعد از 6 ماه نوت 4 خریدم با اینکه نوت مملو از امکانات نرم افزاری جالب و دوربین فوق العاده است اما هنوز دلم برای اسپیکرهای M8 و روانی سنس تنگ میشه.M9 به نظرم نوعی در جا زدن و حداقل دارندگان M8 به سراغش نمیکند. داغ شدن اسنپدراگون 810 هم شده قوز بالا قوز.

  15. واقعا متعجب شدم.بابا شما دیگه کی هستین.این گوشی رو چه زود بررسی کردین؟دمتون گرم.واقعا خسته نباشین.هر چند چون لومیا 930 رو بررسی نکردین ازتون دلخورم.ولی ممنون.من از زمانی که شما اکسپریا پی رو بررسی کردین تا الان خواننده همیشگی سایتتونم.

  16. گوشی خوبیه ولی کسانی که میخوان بخرن منتظر بررسی اس 6 بمونن.
    این گوشی اچ تی سی فرق چندانی با گوشی قبلیش نداره و حتی در بعضی موارد پسرفت هم داشته ولی در عوض قیمتش بسیار بالاست تازه به همین راحتیام افت نمیکنه. ولی به نظرم چیز جدیدتری در اس6 هست.داغ کردن بسیار زیاد و دوربین نه چندان جالب و باتری ضعیف نمیرزه به تنها بدنه خوش ساخت که شباهتی هم به نسخه قبلیش داره.
    بابت بررسی ممنون.

      1. سهیل اسکندری

        آقا حسام فکر کنم شما این منطقی بودن رو از من یاد گرفتید آقا سونی باز با آون زد 3 بی همه چیزش

      2. شما نمیتونی حرف منطقی بشنوی.
        فعلا که اس6 بیشترین تفاوت رو در جنس بدنه و ظاهر نسبت به سری های قبلی گلکسی داشته.
        شما هم حرص زد3 رو نزن زد 3 توسط نوت4 به خاطره ها پیوست و مطمئنا اچ تی سی وان ام9 هم حرفی برای گفتن جلوی غول اندروید یعنی اس6 نخواهد داشت.
        موفق باشید.

  17. Abdollah Hamodzadeh

    بررسی واقعا فوق العاده ای بود. خسته نباشید. خیلی از این گوشی خوشم اومد، ولی انتظار داشتم تغییر ظاهری بیشتری داشته باشه ولی در مجموع همین محور طراحی اچ تی سی هم همچنان شیک و زیباست، فقط باید منتظر بود و دید که چه قیمتی داره، برای بنده یکی از گزینه های خرید هست

  18. سهیل اسکندری

    به نظر من در برابرGalaxy S6 و S6 Edge پوچ است و به گرد پای آنها هم نمی رسد. به خصوص در صفحه نمایش که واقعا اس6 شاه گوشی هاست و در دوربین که رنگ های اس 6 پخته و طبیعی تر و رزولوشن بالاتری دارد. در کل اچ تی سی وان M9 یک گوشی ظاهر نما و بیش از حد زیباست. البته نمای جلویی آن زیاد چنگی به دل نمی زند اما بدنه و پشت گوشی بسیااااااااااار زیبا و جنس آن از فلز بسیاااار مرغوب و با کیفیت و قطر آن جلوه لوکسی دارد. اما ضخامت 9.6 میلی متری، تراکم پیکسلی پایین نسبت به رقبای هم رده و به خصوص اس 6، صفحه نمایش FHD، مقاوم نبودن در برابر آب و گرد و غبار، داغ کردن قابل توجه و زیاد دستگاه، امکانات کم در برابر اس 6، نبود لرزش گیر اپتیکال تصاویر، طراحی تکراری، باتری با عملکرد نسبتا ضعیف و قیمت نسبتا بالا از معایب زیاد این گوشی به حساب می آیند. اما نباید بلندگوی استریو بسیار قوی، جنس بدنه فوق العاده و یکپارچه آلومینیوم، برآمده نبودن لنز دوربین در پشت دستگاه، طراحی شکیل و بی نظیر و دوربین خوب این گوشی را نادیده گرفت. طبق آزمایش های اخیر دوربین گلکسی اس 6 و اس 6 اج با حسگر 16 مگاپیکسل توانسته دوربین وان ام 9 با حسگر 20.7 مگاپیکسلی را به راحتی شکست دهد. صفحه نمایش QHD با پنل اختصاصی و بی همتای SUPER AMOLED و چگالی پیکسلی باور نکردنی 577ppi به هیچ گونه قابل قیاس با صفحه نمایش وان ام 9 نبوده و نخواهد بود. پردازنده اگزینوس 7420 نیز د رتست های بنچمارک گلکسی اس 6 و اس 6 اج بسیار قدرتمند تر از اسنپدراگون 810 وان ام 9 بوده است. ضخامت 6.8 میلی متری گلکسی اس 6 و اس 6 اج نیز بسیار نازک تر از ضخامت 9.6 میلی متری وان ام 9 است. همچنین امکانات شرکت سامسونگ نیز که مثال زدنی است و هر روز به کارتان خواهد آمد و در برابر آمکانات وان ام 9 بسیار بیشتر است. حسگر اثر انگشت و ضربان قلب و لرزشگیر اپتیکال تصاویر موجود در نسل ششم سری S سامسونگ هم که در برابر نبود هیچ حسگر خاص در وان ام 9 هم لنگ می اندازد. و همچنین وجود 2 لبه انحنا دار در سری اج گلکسی اس 6 کاملا در برابر وان ام 9 خاص است. حال انتخاب با شماست. کدام یک؟ اما بنظر ما خرید گلکسی اس 6 و به خصوص اس 6 اج منطقی تر است. اما طراحی لوکس و شکیل وان ام 9 نیز انتخاب را کمی سخت می کند. اما همچنان اس 6 و اس 6 اج سامسونگ انتخاب بهتری است. و به شما پیشنهاد می کنیم گلکسی اس 6 سامسونگ را بخرید. با تشکر.

    1. داداش زیاد حرص نزن s6 ها همچین آش دهن سوزی نیستن،باتری ضعیف،نداشتن اسلات میکرو، نداشتن رادیو،ضدآب نبودن،نداشتن اسپسکر استریو همه از ضعفهای s6 هست. کماکان z3 کامل ترین گوشی دنیاست.

    2. درپاسخ کل این همه نظری که گذاشتی مخوام بگم:
      شما برو او ن پلاستیکو جمع کن
      ام 9 خیلی بهتر از اس 6 عه اصلا کل گوشی های اچ تی سی به سامی میارزه چون اچ تی سی متقلب نیست مثل سامسونگ
      S6= 1phone6 + xperia z3

      1. جیگر ماذا فازا الان سامسونگ رفته تو کار فلز اس 6 هو فلزی و خوش جنسه ای ۳ ای ۷ ای۵ آلفا نوت ۴ و….. قیره من طرفدار هیچکدوم نیستم ولی خدایی ام ۹ جز بدنه چی داره به عنوان یک پرچمدار کم میاره اگرچه اس 6 اون طور که انتظار داشتم نبود و خوشم نیومد ولی قطعا که از ام 9 بهتره و البته طراهی اس 6شبیه هیچکدوم که گفتی نیست البته یک چیز رو جون هر کی دوست داری قبول کن بی ناراحتی
        زد 2 رو نگاه کن همون زد ۳ هست هیچ فرقی نداره نه تو ظاهر نه تو درون ولی ششصد تومن بیشتر میخواد آخه درسته؟؟؟؟
        فعلا هواوی با میت ۷ و هانر 6پلاس خوب میره بهترین و سریع ترین اسکنر برای میت 7 و بهترین دوربین مال هانر 6 پلاس البته بگم که اینا حرف من نیستنا برید تو اینترنت خودتون عکساشو ببینید که هم تاچ آی دی هم دوربین آیفون 6پلاس جلوش کم میاره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH