کوالکام: اسنپدراگون ۸۰۸ پیش از بروز مشکلات اسنپدراگون ۸۱۰ برای G4 انتخاب شده بود

lgg4-16سامسونگ برای پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس۶ از پردازنده اگزینوس ۱۴ نانومتری‌اش بهره برد و این صرفا به خاطر دلایل تجاری نبوده و دلیل دیگرش، بنا به گزارشاتی است که از عدم رفع مشکل گرم شدن اسنپدراگون ۸۱۰ از جانب کوالکام منتشر شده بود. بنا به گزارش‌ها، استفاده سامسونگ از چیپست ساخت خودش باعث شده تا سهم استفاده از پردازنده‌های ساخت کوالکام در برخی از شرکت‌های بزرگ تولید کننده تلفن‌های همراه، کاهش یابد. سامسونگ در واقع نمی‌خواست به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند در دنیا، ریسک استفاده از پردازنده‌های کوالکام را به جان بخرد.

اما در مورد ال‌جی این موضوع فرق می‌کند. این شرکت کره‌ای اولین بار از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ در تلفن هوشمند G Flex 2 استفاده نمود و این درست زمانی بود که صحبت از مشکلات موجود در این چیپست به میان آمد. حالا و با معرفی جدیدترین پرچمدار ال‌جی یعنی G4، که از پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ بهره گرفته، شرکت کوالکام توضیحاتی را ارائه داده که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

کوالکام مدعی شده که اسنپدراگون ۸۰۸ پیش از آنکه مشکلات اسنپدراگون ۸۱۰ مشخص شوند، برای G4 انتخاب شده بود. آقای Tim McDonough، مدیر ارشد بازاریابی کوالکام می‌گوید: «اینکه از چه چیپستی برای کدام تلفن هوشمند استفاده شود، حدود یک سال قبل تصمیم‌گیری شده». بنابراین، ظاهرا ال‌جی خود تصمیم به عدم استفاده از اسنپدراگون ۸۱۰ در گوشی پرچمدار جدیدش گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH