نوکیا لومیا 920 رسما معرفی شد

سرانجام دقایقی پیش قدرتمندترین گوشی ویندوزفون نوکیا تا به امروز با نام LUMIA 920 در کنفرانس خبری نوکیا به همراه برادر کوچکترش یعنی Lumia 820 معرفی شد.

این گوشی که شباهت بسیاری به لومیا ۹۰۰ دارد، از یک نمایشگر بزرگ 4.5 اینچی با وضوح HD و فناوری جدید +PureMotionHD با شیشه محدب بهره می‌برد. این مدل از چیپست قدرتمند Snapdragon S4 دو هسته‌ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز برای هر هسته استفاده کرده و واحد گرافیکی آن Adreno 225 است.

نمایشگر گوشی چیزی است که نوکیا خیلی به آن افتخار می‌کند. در این صفحه نمایش میزان روشنایی و رنگ در بهترین حالت و به صورت خودکار با توجه به نور محیط تنظیم می‌شود، اگرچه خبری از فناوری AMOLED برای آن نیست! همچنین در این فناوری جدید می‌توان با دستکش نیز از نمایشگر گوشی استفاده کرد و در واقع یکی از ایرادات نمایشگرهای خازنی برطرف شده است.

دوربین لومیا ۹۲۰ با برند مشهور PureView عرضه می‌شود که البته توانایی آن به ۸ مگاپیکسل محدود شده است. این دوربین به فناوری‌های نوینی همچون لزرش‌گیر بسیار پیشرفته مجهز شده که نوکیا ادعا می‌کند حتی کیفیت آن از دوربین‌های دیجیتال نیز بالاتر می‌باشد.

باقی مشخصات این غول ویندوزفونی شامل پشتیبانی از NFC و LTE، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و ۱ گیگابایت RAM می‌شود. وزن این گوشی ۱۸۵ گرم بوده (چه سنگین!) و تنها از میکرو سیم پشتیبانی می‌کند و خبری هم از جایگاه میکرو اس‌دی حافظه نیست!

در آخر بایستی افزود که لومیا ۹۲۰ که از سیستم عامل ویندوزفون ۸ مایکروسافت بهره می‌برد، به همراه سرویس‌های گوناگونی از طرف نوکیا عرضه خواهد شد. همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم یکی دیگر از خصوصیاتی است که امروز توسط استفان الوپ برای این گوشی معرفی گردید. لومیا ۹۲۰ در سه رنگ سفید، مشکی و زرد عرضه خواهد شد و هنوز زمان دقیق ورود و قیمت آن مشخص نیست.

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

با شرکت در مسابقه  آی تی رسان شانس خود را برای برنده شدن یک جایزه متفاوت امتحان کنید.

2 در مورد “نوکیا لومیا 920 رسما معرفی شد”

  1. به طرفدارهای نوکیا تبریک میگم البته به جز وزنش و ببینیم قیمتش چی از اب در میاد ولی در نهایت رقابت بین این شرکت ها به نفع مصرف کننده تمام می شه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH