کاربران تا چه میزان در اینستاگرام از شکلک‌ها استفاده می‌کنند؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب است که کاربران می‌توانند از طریق آن تصاویر خود را با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارند و البته سایر کاربران نیز قادر هستند تا احساسات‌شان را در خصوص آن تصویر به صورت شکلک ارایه دهند.

از سال 2011 اینستاگرام در سیستم عامل iOS از شکلک‌ها پشتیبانی کرد و در این مدت حدود 5 درصد از دیدگاه‌ها تبدیل به شکلک شدند و بعد از پشتیبانی کامل این سیستم عامل نیز این میزان به 10 درصد افزایش یافت و همچنان حدود 90 درصد از دیدگاه‌ها مربوط به پیام‌های متنی بود. در سال 2012 این میزان به 20 درصد افزایش یافت و با پشتیبانی سیستم عامل اندروید نیز از این شکلک‌ها در اینستاگرام، حدود 40 درصد از کامنت‌ها به‌صورت شکلک بودند.

Emoji-use-on-Instagram-takes-off

البته برخی کشور‌ها نیز نسبت به سایر کشور‌ها در نحوه کامنت گذاری متفاوت هستند. برای مثال کشور فرانسه با 50 درصد و کشور انگلیس با 48 درصد بیشتر استفاده از شکلک‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. در مقام‌های بعدی نیز آلمان با 47 درصد و ایتالیا و روسیه هر دو با 45 درصد قرار گرفته‌اند. در آمریکا نیز شکلک‌ها حدود 38 درصد از دیدگاه‌های اینستاگرام را به خود اختصاص داده‌اند. اما تانزانیا با 10 درصد کمترین میزان را در قرار دادن شکلک در کامنت‌های اینستاگرام دارد.

علاوه بر این، اینستاگرام لیست دیگری را نیز منتشر کرده که بر اساس آن نحوه کامنت‌ گذاری افراد مشخص می‌شود. بر اساس این گزارش، واژه‌های lolol, lmao, lololol, lolz, lmfao, lmaoo, lolololol, lol, ahahah, ahahha, loll, ahaha ahah, lmfaoo, ahha, lmaooo, lolll, lollll, ahahaha, ahhaha, lml, lmfaooo بیشترین استفاده را در اینستاگرام دارند که البته در این بین اشاره‌ای به واژه معروف ایران زمین با عنوان “خخخخخخخخ” نشده است. پر استفاده‌ترین واژه‌ها نیز LOL و OMG بوده‌اند.

Finland-is-the-top-country-when-it-comes-to-emoji-usage-on-Instagram

اما واقعا چرا شکلک‌ها محبوب هستند؟ شاید دلیل این امر انتقال ساده و سریع احساسات کاربر باشد که دیگر نیازی به بیان جمله و یا هر کلمه دیگری نیست. البته اینستاگرام چندی پیش پشتیبانی از هشتگ را در شکلک‌های خود اضافه کرد که احتمالا می‌تواند بر محبوبت شکلک‌ها در اینستاگرام بیافزاید.

شما تا چه میزان از شکلک‌ها استفاده می‌کنید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH