پر فروش‌ترین فبلت‌ آمریکا در سه ماهه اول 2015 را بشناسید

best-phablets-2015-heroزمانی که کمپانی سامسونگ، اولین نسل از سری نوت را با عنوان اولین فبلت معرفی کرد، کم‌تر کسی انتظارش را داشت که این نوع مدل‌های خاص که دارای صفحه‌نمایش بزرگ بودند، به محبوبیت برسند؛ ولی حالا که چند سال از معرفی آن محصول می‌گذرد، کمپانی‌های بزرگ دنیا نیز هر ساله محصولاتی متوع را با صفحه‌نمایش بزرگ معرفی می‌کنند و روز به روز بر محبوبیت آن‌ها افزوده می‌شود.

بر اساس گزارش جدید موسسه‌ تحقیقاتی Kantar، آمار فروش فبلت‌ها، 21 درصد از فروش کل گوشی‌های هوشمند موجود در بازار 3 ماه اول ایالت متحده آمریکا بوده است. مطابق آمار، در همین بازه زمانی، فبلت‌ها در سال گذشته تنها ۶ درصد از فروش کل بازار را در اختیار داشتند، همچنین در سال 2013 نیز، تنها 2 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند ایالات متحده در اختیار فبلت‌ها بود و این یعنی فبلت‌ها، طی یک سال گذشته محبوبیت‌شان حدود 3.5 برابر بیش‌تر نسبت به سال گذشته شده است و نسبت به دو سال گذشته 10 برابر شده است.

در بین فبلت‌های موجود، رتبه اول فروش نیز به اولین و تنها فبلت کمپانی اپل، یعنی آیفون 6 پلاس متعلق بوده است. این مدل یکی از پر فروش‌ترین فبلت‌ها در ایالت متحده آمریکا است و  از ماه آگوست تا اکتبر سال گذشته، 41 درصد از میزان فروش فبلت‌ها در بازار آمریکا برای این گوشی بوده است؛ بر اساس گزارش کمپانی اپل، 6 پلاس در سه ماهه اول سال 2015، 44 درصد از فروش فبلت‌ها را در آمریکا از آن خود کرده است؛ با یک محاسبه ساده از این گزارش اپل باید گفت، آیفون ۶ پلاس 9.24 درصد از فروش کل محصولات هوشمند را در اختیار دارد و  فبلت‌های دیگر 11.76 درصد از فروش کل محصولات را در اختیار دارند.

همچنین جالب است بدانید در سال گذشته، ۵۸ درصد از خریداران آیفون ۶ پلاس، صفحه‌نمایش بزرگ‌ را دلیل انتخاب این مدل عنوان کرده بودند.

در زیر نمودار درصد فروش فبلت‌ها را می‌توانید مشاهده کنید: Screenshot (211)

 

این آمار و ارقامی که به‌دست آمده به معنی این نیست که مشتری‌ها برای خرید گوشی‌های هوشمند با سایز کوچک‌تر علاقه‌ ندارند و طبق پژوهش این موسسه‌، 43 درصد از خریداران آیفون و 47 درصد از خریدارن اسمارت‌ فون‌های اندرویدی سایز نمایشگر را اولویت اصلی در خرید گوشی‌ هوشمند قرار می‌دهند.

همچنین اپل موفق‌ترین سازنده گوشی‌ هوشمند در بین سه اپراتور AT&T، Sprint و Verizon ایالات متحده آمریکا است. 59 درصد از فروش کل گوشی‌های AT&T در بازار، 50 درصد از فروش Sprint و 42 درصد از فروش Verizon نیز سهم آیفون‌های اپل در سه ماهه اول سال 2015 بوده است. سامسونگ نیز 42 درصد از فروش  T-Mobile را در این حوزه در اختیار داشته است.

دیگر گزارشی که از موسسه‌ تحقیقاتی Kantar منتشر شده، حاکی از آن است که در اروپا حدود 33 درصد فروش آیپدها و آیفون‌ها از سوی کاربران اندرویدی بوده است و این موضع نشان دهنده علاقه زیاد کاربران به تغییر پلتفرم موبایل خود در اروپا است. در ایالات متحده نیز 11 درصد از فروش آیفون و آیپدها از سوی کاربران اندرویدی بوده است (در حالی که سال گذشته این آمار 14.6 درصد بود). همچنین 5.9 درصد از کاربران جدید اندروید در سه ماه اول سال از اپل به این سیستم‌عامل کوچ کرده‌اند.

آیا فبلت‌ها از این هم محبوب‌تر خواهند شد؟ نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH