چگونه عکس‌هایی زیبا و منحصر بفرد از گل‌ها بگیریم؟

آیا عکس گرفتن از گل‌ها برای شما هم لذت بخش است؟ اغلب ما زمانی که به طبیعت سفر می‌کنیم، از عکس‌هایی که میندازیم حتما سوژه‌هایی از بین گل‌ها هم انتخاب می‌کنیم. تصویر گل‌ها همه جوره زیباست، اما چه بهتر که بتوانیم با رعایت چند نکته ساده بهترین نتیجه را داشته باشیم.

برای داشتن یک عکس خوب از گل‌ها:

  • از یک لنز 50 میلیمتری یا تله فتو استفاده کنید.
  • نور را به پس زمینه بتابانید تا شفافیت گلبرگ‌ها را افزایش دهید.
  • زاویه دوربین را به‌درستی انتخاب کنید. عکاسی از زیر سوژه شکل را دفرمه نشان می‌دهد و بهتر است از سطح چشم عکاسی صورت گیرد.
  • به گل نزدیک شوید و تصویر انتزاعی ایجاد کنید.
  • به دنبال پس زمینه‌های زیبا باشید. استفاده از بوکه و عمق میدان کم، زیبایی خاصی به تصویرتان می‌دهد.
  • به رنگ و نوردهی توجه کنید. عکاسی تحت نور نرم و در طول ساعات طلایی یا قرارگرفتن نور خورشید در زاویه‌ای که باعث ارتقای رنگ‌ها، بافت و عمق می‌شود، بهترین حالت برای عکاسی از گل‌هاست.

MBEATY-6-

لنز

یک لنز واید اجازه می‌دهد که بتوانید پس زمینه بیشتری را در تصویر داشته باشید، ولی در عین حال کمی هم از شکل اصلی خود گل را دفرمه می‌کند. زمانی که لنز شما واید است می‌توانید جزئیات بیشتری را داشته باشید، ولی یک لنز 50 میلیمتری یا یک تله فوتوی کوتاه، با اینکه جزئیات پس زمینه را کم می‌کند، خود گل را دفرمه نخواهد کرد.

استفاده از نور پس زمینه

MBEATY-Photo-1-

می‌توان با استفاده از نور پس زمینه، رنگ و شکل گلبرگ‌ها را بهتر کرد. برخی از گلبرگ‌ها حالت شفافیت و ماتی زیبایی دارند و می‌توانید رگه‌ها و طرح آن‌ها را به وضوح مشاهده کنید. از گل‌ها در مقابل آسمان عکس بگیرید. اگر آسمان آبی باشد، یک کنتراست زیبا ایجاد می‌شود و اگر آسمان ابری باشد، حالت درام به عکس‌تان می‌دهد. فقط توجه داشته باشید که نور خورشید باید به یکی از طرفین گل بتابد و نباید روبه‌روی لنز شما تابشی وجود داشته باشد، زیرا در این صورت یک عکس ضد نور یا سیلوئت خواهید داشت.

زاویه لنز

MBEATY-photo-7

عکس انداختن از یک گل، آن‌هم از پایین، شکل نامعمولی را ایجاد می‌کند. خیلی‌ها فراموش می‌کنند که از این زاویه استفاده کنند، اما با اینکه دشوار است، حتما امتحان کنید. زیرا نتیجه بدست آمده منحصر بفرد خواهد بود.

زمانی که یک گل مناسب برای عکاسی می‌یابید در اطرافش برای یافتن یک زاویه خوب حرکت کنید.

نزدیک شوید، تصویر انتزاعی‌تری ایجاد کنید

MBEATY-photo-4

به گل نزدیک شوید و تلاش کنید از بافت و رنگ‌های آن بهترین تصویر را خلق کنید. بخشی از گل را با پس زمینه در آمیزید.

وقتی شیئی را می‌شکافید، ظاهر آن متفاوت‌تر از آنچه در اصل است به نظر می‌رسد. خلاقیت منحصر بفردتان را در ترکیب بندی بکار گیرید. به گل مورد نظرتان خوب بنگرید و ظاهرش را با فریم بندی تغییر دهید. هر چه نزدیک‌تر شوید تصویرتان انتزاعی‌تر می‌شود.

پس زمینه

MBEATY-photo-3

آیا تا بحال به این نکته توجه کرده‌اید که وقتی پس زمینه خوب باشد، همه چیز خوب بنظر می‌رسد؟ به همین خاطر هم است که باید از دیافراگم بازتر استفاده کنید. اینگونه است که می‌توانید پس زمینه را نرم‌تر کرده و ترکیب منحصر بفردی برای خودتان ایجاد کنید.

مطمئن شوید که پس زمینه خالی از اشیاء مزاحم بوده و خلوت است. اینگونه گل‌تان بیشتر به نظر می‌آید. برای اینکار می‌توان از عمق میدان کمتر استفاده کرد. می‌توانید با شامل کردن ساقه و برگ‌ها به گل خود زیبایی بیشتری اضافه کنید.

راه دیگر برای خالی کردن پس زمینه، استفاده از دیافراگم باز است.  این یعنی می‌توانید از مقادیر F 1/4 و F 1/2 و غیره استفاده کنید. استفاده از بوکه نیز یک راه بسیار خوب، برای ساده‌تر کردن پس زمینه است. با اینکار ظاهر سورئال ایجاد کرده و گل را برجسته‌تر می‌کنید.

MBEATY-photo-2

اگر یک لنز زوم دارید و بیشتر مقدار باز بودن دیافراگم 4.0/F یا 5.6/f است، لنز را روی 50 یا 70 میلیمتر قرار دهید. برای تار کردن پس زمینه باید پس زمینه را از گل تا آنجایی که ممکن است دور کنید.

چگونه بافت را نشان دهید؟

زمانی را برای عکاسی انتخاب کنید که خورشید در زاویه پایینی قرار دارد تا بافت را به بهترین شکل داشته باشید. نزدیک غروب یا صبح خیلی زود بهترین زمان است. زمانی که زیر نور غیر مستقیم عکس می‌گیرید، می‌توانید بافت را به خوبی نمایش دهید.

نور، کیفیت و رنگ

MBEATY-photo-5-Bad-light-and-good-light2

رنگ گل ارتباط مستقیم با کیفیت نوری دارد که دارید در آن عکس می‌گیرید. در نور نرم است که می‌توانید جزئیات گل را به زیبایی نشان دهید. بعلاوه در این نور می‌توانید گوناگونی در تون‌ها را هم به خوبی به نمایش بگذارید و عمق را بهتر نشان دهید. اگر تمام این‌ها را با عمق میدان کم ترکیب کنید، ظاهر گل‌تان واقعا هنرمندانه خواهد شد. برای اینکه بتوانید تون گرمی از گل داشته باشید، ساعات طلایی را برای عکاسی برگزینید. این زمان است که نور نرم است.

بدترین زمان برای عکاسی وسط روز و زمانی است که خورشید مستقیما به سوژه می‌تابد. این نور باعث می‌شود که گل تخت بنظر آید و عمق نداشته باشد.

3 در مورد “چگونه عکس‌هایی زیبا و منحصر بفرد از گل‌ها بگیریم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH