نخستین SSD شش ترابایتی جهان در ماه جولای عرضه می‌شود!

شاید به این موضوع فکر کرده‌اید که کاربران حرفه‌ای کامپیوتر، هیچ گاه فضای خالی لازم را بر روی سیستم‌های خود ندارند! خواه هاردی 2 ترابایتی در دست داشته باشند یا 4 ترابایتی! با اضافه شدن فضاهای ابری، مشکل برخی از این کاربران حل شد، اما هنوز که هنوز است، حضور هارد فیزیکی بیشتر مورد علاقه این کاربران ست.

6tb-ssd-fixstars-(1)

اکثر لپ تاپ‌های موجود در بازار با ظرفیت‌های مختلفی از هاردها وارد بازار می‌شوند که در مدل‌های خاص تا چند ترابایت هم استفاده می‌شود، اما بازهم به نظر می‌رسد که این حجم کافی نیست! در این میان، مدل‌هایی وجود دارند که از SSD به جای هارد‌های HDD بهره می‌برند، اما خوب این نمونه‌ها محدودیت‌هایی از جمله ظرفیت پایین‌تر و قیمت بالاتر دارند.

اما خب، جالب است بدانید که اولین SSD جهان با ظرفیت خارق العاده 6 ترابایتی به زودی وارد بازار خواهد شد.

با اینکه SSD‌ها گران قیمت هستند، اما این دلیل نمی‌شود که این کمپانی‌ها، از ساخت ظرفیت‌های بالاتر خودداری کنند. کمپانی ژاپنی Fixstars در سال جاری میلادی سه مدل جدید 2.5 اینچی را با نام‌های 1000M، 3000M و 6000M به بازار معرفی کرد. مدل‌های 1000M و 3000M با ظرفیت‌های 1 و 3 ترابایتی عرضه شده است!

اما مدل 6000M با فناوری 15nm بوده و 6 ترابایت ظرفیت دارد. سرعت خواندن اطلاعات در این هارد برابر 540MB/S است. این کمپانی تنها قیمت مدل 1000M را اعلام کرده است که برابر با 820 دلار است. طبیعتا مدل‌های دیگر قیمت بالاتری خواهند داشت.

4 در مورد “نخستین SSD شش ترابایتی جهان در ماه جولای عرضه می‌شود!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH