آمازون در حال کار بر روی پهپادهایی است که محصولات را بر اساس موقعیت مکانی تحویل می‌دهند

amazon-bring-it-to-meسیستم تحویل کالا با پهپاد؟ چه خواهد شد اگر بتوان هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب، یک لیوان شیر تازه برای شما ارسال شود و هنگام شام اصلا نگرانی نداشته باشید و هرجایی که هستید غذا سفارش داده و سریعا تحویل بگیرید؟ خب این موضوع، دقیقا کاری است که آمازون اخیرا در حال آزمایش بر روی آن است و آنطور که پیداست ظاهرا اسم این پروژه Prime Air است. بر اساس پتنت جدید آمازون، اپلیکیشن موجود بر روی پهپادهای مورد آزمایش آن‌ها فقط به برقرای ارتباط با تلفن‌های خانگی محدود نشده و می‌توانند نقشه موقعیت مکانی کاربران را بر اساس جی‌پی‌اس تلفن‌های هوشمند آن‌ها بیابند. سپس در صورت امکان می‌توان بسته سفارش داده شده را در هر مکانی که کاربر قرار دارد، با سرعت به وی تحویل داد.

با توجه به آنچه توضیح داده شده، یک کاربر اکنون قادر است گزینه Bring It To Me را برگزیند. با انتخاب این گزینه، موقعیت مکانی کاربر توسط پهپادهای تحویل دهنده کالاها تعیین شده و محصول خریداری شده به مکانی که وی در آنجا حضور دارد ارسال خواهد شد. برای مثال ممکن است برخی از کاربران با اجازه دادن دسترسی به جی‌پی‌اس دستگاه خود، امکان ردیابی محلی که قرار دارند را به پهپادها بدهند.

بعلاوه، در پتنت اپلیکیشن یاد شده، توضیحی آمده که بیان می‌دارد ارتباط بین پهپادها در سیستم آمازون تحت یک شبکه برقرار خواهد شد که به این صورت هر وسیله می‌تواند از وجود سایر پهپادها آگاه شده و با مسیر آن‌ها تداخل پیدا نکند. این اطلاعات همچنین می‌تواند برای شرایط آب و هوایی، ترافیک و سایر موارد موثر در انجام کار پهپادها نیز بکار رود.

همچنین برای تحویل برخی از مرسوله‌ها، امکان دارد از دو یا چند پهپاد استفاده شود. ممکن است محصولی که مشتریان انتخاب کرده‌اند دارای وزنی یا حجمی باشد که یک پهپاد به تنهایی قادر به حمل آن نیست. در این صورت با استفاده از دو یا چند پهپاد، می‌توان محصول خریداری شده را با این روش به مشتریان تحویل داد.

آمازون سرویس Prime Air را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد که شامل طرحی بود که انجام این کار را در دنیای واقعی امکان‌پذیر می‌کرد. اینکه بر اساس تلفن‌هوشمند کاربران و جی‌پی‌اس دستگاه‌شان، بتوان مکان آن‌ها را تشخیص داد، تنها یکی از کارهایی است که توسط سیستم آمازون قابل انجام خواهد بود. بر اساس آنچه از شرکت مورد بحث بگوش می‌رسد، ظاهرا در انجام این امر بسیار جدی بوده و قرار است تا پایان سال میلادی جاری از این سرویس بهره‌برداری کند.

در هنگام تست و آزمایش این سیستم جدید، آمازون با یکسری مخالفت‌های دولتی مواجه شد که حالا این شرکت تاییدیه فدرال FAA را دریافت کرده تا بتواند به تست‌های خود ادامه دهد. سیستم تحویل کالاها با پهپاد یک ایده بسیار جذاب است، که می‌تواند با سرعتی بیشتر مرسوله‌ها را به مشتریان تحویل داده و نیز از میزان ترافیک بکاهد. اما بنظر شما آیا چنین کاری بزودی انجام خواهد شد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH