گوگل پتنت اسباب‌بازی‌های هوشمندی را که با کودکان تعامل می‌کنند، ثبت کرد

google-smart-toy-patent-2015-05-25-02عروسک راکس‌پین نکسوس؟ شاید با آزمایشگاه Google X آشنایی داشته باشید، که در آن انواع و اقسام تکنولوژی‌های آینده مورد آزمایش و تولید قرار می‌گیرند. حالا ماموریت جدیدی در این آزمایشگاه آغاز شده که مرتبط با اسباب‌بازی است. خرس عروسکی هوشمند یک اختراع بسیار عجیب است که ظاهرا گوگل قصد دارد تولیدش کند. در مورد یک دستگاه شبیه به انسان  که در برابر حرکات یا صدای کودکان ممکن است از خود واکنش نشان دهد (مثلا زل زدن به کودک)، فرمان یاد شده سپس توسط سرورهای این عروسک تفسیر شده و بر اساس آن نقشه کنترلی آن ایجاد می‌شود. این مورد چیزی است که در سند مرتبط با این عروسک‌ها گفته شده. بر طبق اعلام همین سند، عروسک هوشمند ممکن است سر خود را به نشانه ابراز کنجاوی تکان دهد و یا ابروهایش را جابجا کند. همچنین این عروسک می‌تواند در پاسخ به فرمان‌های کودک سر خود را با دستانش بخاراند. از آنجا که چنین اسباب‌بازی‌ای احتمالا زیبا هم خواهد بود، پس جای تعجب نیست اگر کودکان دوستش داشته باشند.

علاوه بر تعامل‌هایی که با کودکان توسط اسباب‌بازی هوشمند می‌شود، این عروسک‌ها را می‌توان برای کنترل لوازم مالتی‌مدیا مانند تلویزیون، پخش کننده‌های DVD و حتی دستگاه‌ها هوشمند خانگی مانند ترموستات‌های هوشمند، بکار گرفت. تمامی این موارد یک ایده بسیار خوب بنظر می‌آیند ولی از آنجا که اولین بار چنین موردی در سال ۲۰۱۲ مطرح شده، قطعا خیلی از موضوعات وابسته‌ به آن تاکنون تغییراتی داشته‌اند که حریم خصوصی یکی از مهم‌ترین این تغییرات است. برای مشکل حریم خصوصی فرض کنید که این اسباب‌بازی‌ها به طور ناخواسته اقدام به ضبط مکالمات بین افراد و نیز حرکات آن‌ها کنند، بخصوص هنگامی که این نوع دستگاه‌ها کودکان را مورد توجه خود قرار دهند.

google-smart-toy-patent-2015-05-25-03از سوی دیگر، گوگل می‌تواند با محدود کردن سرورهای خود، این مشکل حریم شخصی را تا حدی رفع کند. محدود سازی یاد شده می‌تواند در دسترسی به دستورات صوتی صورت گیرد که با گفتن کلمه Ok Google به صورت آماده بکار قرار می‌گیرد. اسباب بازی‌هایی مانند Hello Barbie که با کودکان تعامل برقرار می‌نمایند، چیز جدیدی به‌شمار نمی‌روند و همانند دستگاه‌هایی شبیه به بلندگوی Echo آمازون، که با دستورات صوتی فعال می‌گردند، از قبل وجود داشته‌اند. البته که تمام موارد یاد شده فعلا در حد یک طرح هستند زیرا گوگل به BBC اعلام کرده که برخی از ایده‌ها بعد از مدتی به بلوغ مورد نظر خواهند رسید و سپس می‌شود محصولات واقعی یا سرویس‌های آن‌ها را ساخت و نیز برخی دیگر از این طرح‌ها امکان دارد هیچ‌گاه به بلوغ لازم برای تبدیل شدن به محصول واقعی نرسند. اینکه ما پتنتی را ثبت کرده‌ایم الزاما بدان معنا نیست که شاهد تولید محصول واقعی و آینده نگرانه مرتبط با آن باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH