امکاناتی که ویندوز ۱۰ دیگر ارائه نخواهد داد

windows10-640x359همانطور که می‌دانید و در آی‌تی‌رسان به اطلاع شما رساندیم، مایکروسافت بالاخر تایید کرد که چه زمانی قرار است ویندوز ۱۰ را به بازارها عرضه کند و نیز از امروز کاربران ویندوز‌های ۷ و ۸ می‌توانند نسخه ویندوز ۱۰ مخصوص خود را رزرو نمایند. بله درست است که این سیستم عامل جدید، امکانات و قابلیت‌های جدید زیادی را به ارمغان خواهد آورد، اما با این وجود برخی از ویژگی‌هایی که تا کنون در سری ویندوز شاهد آن‌ها بوده‌ایم با ارایه ویندوز ۱۰ دیگر در دسترس نخواهند بود.

این موضوع قبلا تایید شده که بخش مدیاسنتر دیگر در ویندوز ۱۰ وجود نخواهد داشت. بخش گجت‌های دسکتاپی و نیز بازی‌های کارتی Hearts نیز دیگر در این نسخه از ویندوز جایی نخواهند داشت.

کاربرانی که هنوز هم از دیسک‌های فلاپی بهره می‌برند برای استفاده از ویندوز ۱۰، باید این درایورها را نیز اجبارا به‌روز کرده و درایورهای جدیدی را جایگزین آن‌ها کنند. مایکرسافت همچنین اعلام کرده که پخش دی‌وی‌دی در ویندوز ۱۰ نیاز به نرم‌افزار جداگانه‌ای خواهد داشت، اما از آنجا که بیشتر کاربران در هر صورت از نرم افزارهایی مانند VLC استفاده می‌کنند، نبودن چنین امکانی احتمالا اهمیتی برای خیلی از آن‌ها ندارد.

شرکت مورد بحث سیستم مورد نیاز برای نصب سیستم عامل جدید خود را نیز به‌روزرسانی کرده و حداقل مشخصات فنی برای پشتیبانی از ویندوز ۱۰ شامل یک پردازنده یک گیگاهرتزی با یک گیگابایت حافظه رم پردازشی و نیز ۱۶ گیگابایت فضای خالی هارد دیسک می‌شوند. رزولوشن صفحه نمایش کاربران نیز باید حداقل ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل باشد. البته این مشخصات برای نصب نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ باید کمی بالاتر باشند.

در برخی از ویژگی‌ها نیز محدودیت‌هایی اعمال می‌شود. دستیار صوتی کورتانا در اوایل عرضه ویندوز ۱۰، فقط برای کاربران آمریکایی، انگلیسی، چینی، ایتالیایی، آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی در دسترس خواهد بود. افرادی که منتظر مانده‌اند تا ویژگی windows hello را ببینند، نیاز به سنسور اثر انگشت‌خوان یا یک دوربین با قابلیت تشخیص چهره خواهند داشت.

مایکروسافت همچنین روش دانلود شدن به‌روزرسانی‌ها و نصب آن‌ها را تغییر داده است. کاربران نسخه ویندوز ۱۰ پرو، و اینترپرایز این امکان را دارند که به‌روزرسانی‌های مورد نظر خود را برای دانلود شدن انتخاب کنند، اما کاربران نسخه ویندوز ۱۰ هوم، از چنین امکانی بی‌بهره خواهند بود. این نوع کاربران به محض اینکه به‌روزرسانی جدیدی برای ویندوز آن‌ها منتشر شود، عملیات دانلود نصب آن‌ها به صورت خودکار در سیستم انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH