بازی داغ: بررسی Rayman: Jungle Run

Rayman یکی از عناوین قدیمی و نسبتا (بخوانید قطعا) کودکانه Ubisoft بوده که فروش نسبتا موفقی هم داشته است. سال گذشته Ubisoft با 2 ‌بعدی کردن بازی و ارایه عنوان Rayman: Legend توانست پس از مدت‌ها روحی تازه در این سری بدمد و البته با استقبال بسیار خوب کاربران نیز مواجه شد، به طوری‌که این‌بار دیگر مخاطبان این بازی فقط کودکان نبودند و بسیاری از نوجوانان و جوانان هم از این بازی مفرح و زیبا لذت بردند. حالا با فراگیر شدن Android و iOS شرکت Ubisoft اقدام به ارایه نسخه ویژه‌ای از ریمن برای این دو سیستم عامل کرده است که در نوع خود بسیار موفق و بی‌نظیر می‌باشد. با ما و نقد Rayman: Jungle Run همراه باشید.  

گیم‌پلی

گیم پلی این بازی شاد و مفرح است، بسیار شاد و مفرح! از همان منوی اولیه بازی نیز می‌توان به راحتی به این موضوع پی برد. بازی به طور کلی از 4 فصل تشکیل شده است که در هر فصل 9 مرحله در حالت عادی وجود دارد. مرحله اول هر فصل به نوعی آشنایی با محیط و قابلیت ویژه اضافه شده به Rayman در آن فصل می‌باشد و 8 مرحله بعدی قدم به قدم سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و در صورتی که بتوانید این 9 مرحله را به صورت 100 درصد به اتمام برسانید، مرحله دهم که بسیار ویژه و سخت طراحی شده است باز خواهد شد.

قابلیت‌های 4 فصل بازی شامل پرش، پرواز، بالا رفتن از دیوار راست! و مشت زدن است که البته در هر فصل،از قابلیت‌های قبلی خودتان نیز می‌توانید استفاده کنید (در اصل باید استفاده کنید، چون شاید بتوان گفت اساس این بازی همان به موقع پریدن می‌باشد که در اصل قابلیت ابتدایی و پایه Rayman از همان فصل اول می‌باشد).

در ابتدای هر مرحله با لمس کلید Go، ریمن خود به‌ خود تمام مسیر مرحله را طی می‌کند و در حین این مسیر، شما باید با دادن به موقع فرمان 4 قابلیت بازی او را تا انتهای مسیر همراهی کنید و موانعی که منجر به مرگ ریمن می‌شود را پشت سر بگذارید. در صورت شکست خوردن در دادن دستورات، مرحله از اول بارگذاری می‌گردد و سیستم چک‌پوینتی در این بازی وجود ندارد. به دلیل اینکه دویدن ریمن در مسیر مرحله توسط خود بازی انجام می‌شود لذا این بازی نیاز به سرعت عمل بالا، دقت و تمرکز زیادی دارد. در حین مسیر هر مرحله 100 موجود طلایی شناور وجود دارد که در صورت جمع کردن تمام آن‌ها در طی 9 مرحله از یک فصل شما می‌توانید همان مرحله اضافه را آنلاک کنید و آن‌جا نهایت دقت و سرعت‌ عمل خود را بسنجید! البته جمع کردن این 100 موجود نیز نیاز به دقت و تمرکز زیادی دارد و کار هرکسی نیست!

کنترل

با لمس صفحه نمایش گوشی دستور پریدن صادر می‌گردد. در فصل دوم با نگه داشتن انگشت بر روی صفحه نمایش ریمن پرواز می‌کند، در فصل سوم خود ریمن قابلیت بالا رفتن از دیوارهای راست را پیدا می‌کند و در نهایت در فصل چهارم با لمس دکمه اضافه شده به گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش دستور چرخیدن و مشت زدن صادر می گردد. در اصل اعمال این 4 دستور بسیار ساده بوده و اصلا کنترل بازی پیچیده و سخت نیست.

گرافیک و صدا‌گذاری

در این بازی با زیباترین محیط‌ها و مکان‌ها روبه‌رو هستیم و گرافیک بصری در نوع خود بی‌همتاست. افکت‌های باد و شن و آتش نیز بسیار عالی کار شده‌اند و در یک کلام باید گفت که Rayman Jungle Run واقعا زیباست. این گرافیک شاد و زیبا با موسیقی و صدا‌گذاری عالی نیز همراه شده است تا لذت این بازی را برای شما دو چندان کند. در این قسمت انصافا همه چیز عالی و کامل است و از نظر ما نقدی به این قسمت وارد نیست، فقط باید لذت برد!

سخن پایانی

Rayman Jungle Run واقعا زیباست، این بازی را از دست ندهید! گیم‌پلی عالی با ریتم و ضرب‌آهنگ سریع و دقیق، طراحی هوشمندانه مراحل، گرافیک بصری فوق‌العاده، صداگذاری و موسیقی دلنشین همراه با کنترل راحت و آسان یکی از بهترین بازی‌های موبایل کنونی را ساخته است که واقعا ارزش امتحان کردن را دارد. در نقد‌های قبلی ما در همین قسمت، اصولا معایب بازی‌ها نیز ذکر می‌شدند اما هر چه گشتیم نتوانستیم نقطه ضعفی اساسی از این بازی پیدا کنیم! فقط باید از Rayman و این سبک بازی‌ها بیزار باشید تا این بازی به دلتان نچسبد! همین.

نظر شما در مورد Rayman Jungle Run چیست؟

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

2 در مورد “بازی داغ: بررسی Rayman: Jungle Run”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH